#181
|
|||
|
|||
Quote:
kbc is de naam van de bank buitenlanders moeten overschrijven met iban en bic nr |
#182
|
|||
|
|||
Ik heb een golf 4 gti en de velgen zitten met M14 vast. maar nu wil ik porsche velgen gaan monteren doormiddel van de adapters. Nu wil ik eens navragen of ik daar ook M14 moeten nemen of dat ik ook m12 kan nemen?
|
#183
|
|||
|
|||
Hoi medeforumers,
Iemand een idee waar ik mijn bbs rs061 steek 5x120 kan laten omboren naar 4x100? |
#184
|
|||
|
|||
Hallo,
Is het mogelijk om 2 adapterplaten van 12 mm dik te maken voor van 4x100 naar 5x108 te gaan en wat zou dit dan moeten kosten? Mvg, Luc QUOTE=JK Le Mans]Misschien is het wel makkelijk om thread te maken met alle maten en soorten adapters die de bekende mensen kunnen maken !! Cabrio16v en Marc van de MIVW 4x100 naar 4x108 (VW naar Audi/ford) 4x100 naar 4x114,3 (VW naar japanner) 4x100 naar 5x100 (VW naar VW 5steek) is vanaf 15mm ivm met radius van de naaf 4x100 naar 5x120 (VW/BMW naar BMW) 4x100 naar 5x130 (VW naar Porsche) 4x100 naar 4x130 4x130 naar 5x130 4x130 naar 4x100 4x108 naar 4x100 (Ford/Audi naar VW) 4x108 naar 4x114,3 (Ford/audi naar japanner) 4x108 naar 5x130 (audi naar Porsche) 5x100 naar 5x120 (VW naar BMW) 5x100 naar 5x130 (VW naar Porsche) 5x100 naar 5x108 (VW naar Ford) 5x100 naar 5x114,3 (VW naar japanner) 5x100 naar 5x112 (VW naar audi/mercedes) 5x112 naar 5x130 (Audi naar Porsche) adapters mogelijk vanaf 12mm dikte Prijzen vanaf €225,00 per set !!!! Hier voorbeelden van adapters ! 4x100 naar 5x100 4x100 naar 5x120 Omboren van velgen : voor het omboren van velgen is belangrijk de achterzijde die vlak moet zijn en natuurlijk de dikte van het hart. (ivm. met sterkte) en lees onderstaande post van Bauke Omboren van Naven : Voorbeeld 4x100 naaf omgeboord naar 5x100 De Steek wijzer steekwijzer Misschien heeft iemand de maten voor omboren van velgen en naven ook op een rijtje (peter ? ) of eventueel wat aantemerken op dit lijstje ! Laat het weten !! Groeten Jasper[/QUOTE] |
#185
|
|||
|
|||
Hallo.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze set adapters? http://link.marktplaats.nl/630710740 Mvg, Stefan |
#186
|
|||
|
|||
Dezen staan ook in de verkoop afdeling van het forum. Lijken me netjes toe
|
#187
|
|||
|
|||
Deze adapters maak ik ik rij er zelf ook mee maak ook geregeld 4x100 naar 5x130 adapters zijn echt degelijk en sterk mvg,
|
#188
|
|||
|
|||
Ben wat rare dingen aan het uitwerken voor de polo en ben op zoek naar adapters 4x100 naar 5x112 en mensen die er ervaring mee hebben.
Zag intussen dat vosn in belgie ze leverden maar zie ook een heleboel verschillende meningen. Iemand nuttige info voor me? |
#189
|
||||
|
||||
3x110 naar 4x100 mogelijk??
|
#190
|
||||
|
||||
Quote:
Heb ik gehad, werkt prima met één excentrische bout. Houd er rekening mee dat deze min 2 cm dik zijn.
__________________
Quote:
|
#191
|
|||
|
|||
Quote:
Had ik ook gezien en m dan wordt het lastig onder een polo Het zijn velgen met et39 en 5.5 j Als je daar dan 20mm afhaal kom ik op een et van 19 uit toch? |
#192
|
||||
|
||||
heb een vraagje in verband met H&R adapters van 4x100 naar 5x100
de adapter word gemonteerd met m12 bouten op de wagen maar voor de velg te monteren op de adapter is dat dan m12 of m14 ? origineel worden de velgen gemonteerd met m14 kan mij niet voorstellen dat de velgen moeten worden gemonteerd met m12 is toch niet veilig meer had in der tijd een setje adapters 4x100 naar 5x130 en daar moest je de Porsche velgen monteren met m12 achteraf een setje FK besteld en daar was het dan wel m14 hoe zit het nou met H&R ? iemand meer info... |
#193
|
|||
|
|||
Weet iemand of je stalen velgen kan monteren i.c.m. spacers? Wil graag stalen Mini-velgen overnemen maar door de hoge ET ben ik genoodzaakt om 15mm en 20mm spacers te monteren.
Bedankt alvast! |
#194
|
||||
|
||||
Omboren
Naven omboren van 5x100 naar 4 x100
Gaat dit ? |
#195
|
|||
|
|||
Ik zou graag van 5x130 Porsche steek naar 5x112 willen.
Alleen de Porsche heeft draadeinden en om nou zulke dikke adapters te maken is ook wel wat. Iemand ideeën ?
__________________
VW Karma Suba powered |
#196
|
|||
|
|||
Oriënteer op adapters om van 4x100 (naaf) naar 5x112 (wiel) te gaan. Heb er op diverse sites over gelezen en eigenlijk 2 oplossingen gezien:
1. Systeem met 1 excentrische bout (Conceptwheels). Ik begrijp daaruit dat je de adapter met 4 bouten monteert op de naaf: 3 'gewone' + 1 excentrische). En dan het wiel met 5 bouten: 4 in de adapter en de 5e in de kop van de excentrische bout. Min. dikte is 20 mm. 2. Systemen waarbij je de adapter met 3 bouten monteert op de naaf en dan wiel met 4 bouten op de adapter en een 5e (langere) bout door het overlappende gat in de adapter rechtstreeks in de naaf. Overlappende gat is dan in verhouding uiteraard groter om de draad in de naaf vrij te kunnen maken. Min. dikte is 15 mm. Zijn er nog meer smaken, of is dit het wel? En wat geniet de voorkeur? Vooral wat betreft veiligheid? Gevoelsmatig lijkt 2 mij veiliger? Bout-in-bout klinkt en voelt i.e.g. niet heel solide... |
#197
|
|||
|
|||
Quote:
2 gaat alleen werken bij een zelfde steekcirkeldiameter, denk ik |
#198
|
|||
|
|||
Quote:
Dat leek mij gevoelsmatig ook, maar heb er op diverse sites over gelezen. Enkel niks geen afbeeldingen van gezien... Wie kan er uitsluitsel geven? |
#199
|
|||
|
|||
http://www.epytec.de/
Adaptermensen die hebben echt veel en van alles. Heb je daar al eens een kijkje genomen? http://www.epytec.de/lochkreisadapt...ertigung?c=1849 Last edited by SciroccomTDI : 04-02-2016 at 21:00. |
#200
|
|||
|
|||
Ja heb ik idd, Epytec heeft ook het systeem met excentrische bout: http://www.epytec.de/lochkreisadapt...eiterung?c=1865
De exc. bout zal niet helemaal vast in de naaf gedraaid kunnen worden. Het geheel wordt volgens Epytec vastgetrokken doordat je de velg vastzet in de kop van de exc. bout die je hebt gepositioneerd voor het 5e velggat. Wie heeft er ervaring met dergelijke adapters en blijkt het in de praktijk voldoende safe? edit: Ik kwam ook terecht op deze site: https://www.rdm-fahrzeugteile.de/ra...rauben/m12x1.5/ Zij leveren o.a. M12 bouten met M14 kop zodat je wielen die je normaal met M14 vastzet toch in een naaf of adapter met M12 draad kunt vastzetten. Zelfde vraag: wie ervaring mee? Last edited by NielsDub : 05-02-2016 at 09:53. |