Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-06-2012, 09:27
polo 6n 1995 polo 6n 1995 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 114
Unhappy Golf V sensor problemen!! Lamda nox enz HELP!

Hallo,

Ik zit weer met een probleem.
Ik heb sinds november vorig jaar een Golf 5 gekocht. kort na de koop begon het motormagement lampje te branden.

Naar de Volkswagen dealer geweest, bleek het de NOX (lambda) sensor te zijn. Heb ik laten repareren.

Nog geen week later ging het lampje weer branden. Weer naar de Volkswagen dealer geweest, dit keer was het de 2de sensor.
Ook weer laten repareren.

Nog geen week later ging het lampje weer branden. Weer naar de Volkswagen dealer gegaan, dit keer was het de uitlaatgas temperartuursensor (de 3de sensor). Ook laten repareren.

Nu bleef het lampje wat langer uit! Maar nog geen 2 weken later ging die weer branden... ZUCHT!! Dit keer vertelde ze me dat het komt om dat er een massa probleem in de kabelboom zit en dat dit alleen te maken heeft met de laatste sensor (uitlaatgas temperatuursensor) en dat ze het gaan maken voor me en dan alleen de de laatste rekening er mee verrekenen.

Nu is mijn vraag: Het lijkt mij dat die 3 sensoren wat met elkaar te maken hebben en aan elkaar gelinkt zitten, en dat ze eigenlijk het gewoon moeten gaan verrekenen met alle 3 de reparaties. Klopt het dat die 3 problemen kunnen veroorzaakt worden door dat massa probleem en niet alleen met die laatste sensor te maken hebben?

Weet iemand misschien waar ik een schema van dit kan downloaden of iets in die richting?

Ik hoop dat iemand mij zsm kan helpen.
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Sander
Reply With Quote
  #2  
Old 12-06-2012, 09:37
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Alle 3 die sensors worden onafhankelijk van elkaar ingelezen, maar kunnen wel een gemeenschappelijke massa hebben. De kans dat een slechte massa in de 3e sensor de 2 andere defect heeft gemaakt is zeer onwaarschijnlijk en schier onmogelijk om aan te tonen. Ik vind het netjes dat ze laatste rekening laten vervallen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #3  
Old 12-06-2012, 11:52
polo 6n 1995 polo 6n 1995 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 114
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Alle 3 die sensors worden onafhankelijk van elkaar ingelezen, maar kunnen wel een gemeenschappelijke massa hebben. De kans dat een slechte massa in de 3e sensor de 2 andere defect heeft gemaakt is zeer onwaarschijnlijk en schier onmogelijk om aan te tonen. Ik vind het netjes dat ze laatste rekening laten vervallen


Maar de golf 5 heeft toch dat Canbus systeem? Toch ook met de sensoren?
Dat zou toch inhouden dat de massa geregeld word door het Canbus systeem net zoals de + en geschakelde + dat daar door geregeld word?
Of zit ik er naast?

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie!
Reply With Quote
  #4  
Old 16-06-2012, 09:30
jaapq jaapq is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 3
Default

ik heb precies dezelfd klacht gehad. reparatie over reparatie en achteraf bleek het in de kabelboom te zitten. Volgens monteur beweegt de motor bij optrekken en afremmen. kabels schuren in de kabelboom tegen elkaar en na verloop van tijd kunnen ze openschuren en de massaproblemen veroorzaken. Ook bij mij zijn zo'n beetje alle sensoren vervangen geweest. mvg jaap
Reply With Quote
  #5  
Old 16-06-2012, 10:49
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by polo 6n 1995
Maar de golf 5 heeft toch dat Canbus systeem? Toch ook met de sensoren?
Dat zou toch inhouden dat de massa geregeld word door het Canbus systeem net zoals de + en geschakelde + dat daar door geregeld word?
Of zit ik er naast?

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie!


Sensoren hebben niks met canbus te maken, deze hebben naast een voeding en massa vaak een eigen signaaldraad welke naar het regelapparaat gaan. Canbus zijn communicatie draden tussen verschillende regelapparaten

Massa, Plus en Geschakelde plus hebben hier ook niks mee te maken, het enigste wat canbus doet is zoals eerder aangegeven de communicatie. Op de canbus kan bv een signaal komen te staan waaruit andere regelapparaten uit kunnen halen dat ze actief moeten worden.

Last edited by Spierings : 16-06-2012 at 11:04.
Reply With Quote
  #6  
Old 02-07-2012, 12:36
polo 6n 1995 polo 6n 1995 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 114
Default

Jaap,

Ik heb inderdaad dat probleem.
Ze zijn op dit moment de kabelboom aan het vervangen. (een deel daar van)
Nu hoop ik wel dat het hierna gewoon klaar is :P

Gr,
Sander
Reply With Quote
  #7  
Old 26-05-2013, 22:00
sven_gti sven_gti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 6
Default

Hoi. Is je probleem opgelost nu? Zoja welk stukje kabelboom hebben ze vervangen want ik heb juist het zelfde probleem
Mvg Sven
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum