#1
|
||||
|
||||
1.8 16v KR motor 16VT Turbo Kompressor
Hallo,
Hier te koop aangeboden een 1.8 l 16v opgebouwd met turbo EN kompressor. Wat zit er allemaal op, in en aan de motor: -1,8 l 16v basis KR -Zuigers Audi S2 (nieuwe veren) -Drijfstangen Audi S2 -Blok is compleet nieuw gelagerd -Audi S6 inlaatspruitstuk (verlast naar 4 cil) -Audi S6 fuelrail (verlast naar 4cil) -Spaghetti turbospruitstuk (RVS) -Garrett T3/T4 Turbo -Eaton M45 Kompressor -Blok is RAL3000 Rood geverft Het idee van deze motor was om een beetje het TSI principe van VW na te bouwen. De kompressor gebruiken voor als de motor laag in toeren loopt en dan zal de turbo het later weer overnemen. Op deze manier vul je het turbogat voor een groot gedeelte op(het is ook uiteraard een vrij grote turbo) Forumprijs: €1600,- Een goed bod is altijd welkom. Motor is te bezichtigen in Burgum(friesland) tussen Dokkum en Drachten. Voor meer info graag P.M. of bellen naar: 0627037153 of mailen naar: Dijkmanpeter3@hotmail.com M.v.g. Peter Dijkman Hier volgen enkele foto's: |
#2
|
||||
|
||||
schopje omhoog
|
#3
|
||||
|
||||
up
|
#4
|
||||
|
||||
upke
|
#5
|
|||
|
|||
Vraagje: hoe was je dat van plan te gaan doen met de airflow die van de compressor en de turbo afkomt, om die goed te regelen(wanneer neemt de turbo het van de compressor over, en hoe schakel je dit om)?
|
#6
|
||||
|
||||
Dat wil ik ook wel eens weten, een tsi heeft een inschakelbare koppeling.
Die motor kan je beter opbouwen/verkopen zonder kompressor.
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |
#7
|
||||
|
||||
Dat is in principe op verschillende manieren op te lossen.
Je zou de kompressor en de turbo in serie kunnen zetten met een by-pass buis met een regelklep en eventueel een magneetschakeling op de kompressor(alleen heb je dan een Eaton M64 kompressor nodig) Dit kan ook zonder een magneet schakeling op de koppeling en zonder een regelklep. Alleen zou je ze dan in serie moeten zetten met een by-pass buis met een klep ertussen op veerwerking, welke open gaat staan wanneer de turbo het over gaat nemen(dus meer druk produceert dan de kompressor door kan laten) Maar alsnog is dit de keuze van de afbouwer. Ik heb hem niet compleet afgebouwd, maar we weten allemaal wel wat de beste manier is. Er ging bij mij nog te veel geld in zitten om de motor klaar te maken, vandaar dat ik het nu aanbied voor een eerlijke prijs die positief naar de koper gewezen staat. M.v.g. Peter |
#8
|
|||
|
|||
Tot hoeveel pk/Nm kunnen de standaard Audi S2 drijfstangen mee?
Wat voor oliepomp zit er in? Want ik denk je dat met deze set-up makkelijk over de 300 pk/400Nm komt. |