|
|||
|
|||
Afdraaien adapters
Weten jullie of het mogelijk is om RH adapters af te draaien van 25 naar 15mm ?
Dat het kan snap ik, maar zijn ze daarna ook nog zonder gevaar te gebruiken ? Gaat om onderstaande soort adapters: |
|
|||
|
|||
Ik denk dat je of veel te weinig draad over houdt of je bouten liggen niet meer mooi in de adapter verzonken. Maar dit kan je heel makkelijk zelf opmeten.
Gr, Pim |
|
|||
|
|||
Deze adapters kan je denk ik niet fantsoenlijk afdraaien. Aangezien er stalen bussen ingeperst zijn, en deze met het afdraaien gaan bewegen.
|
|
|||
|
|||
Weet iemand dit allemaal zeker ? Heeft iemand het al eens gedaan ?
Mijn plan is om het overgebleven schroefdraad als geleider te gebruiken om er langere wielbouten doorheen te draaien. Dus door de spacers en daarna in de naaf. De spacer is namelijk ook gewoon gecentreerd. Op de naaf en op de buitenkant van het wiel. |
|
|||
|
|||
kun je de spacer niet beter afdraaien?
het lijkt mij geen goed idee om hem 10 mm af te draaien, ze zijn natuurlijk niet voor niet 25 mm dik. als ze met 15 mm ook goed zouden werken zou de fabrikant ze wel 15 mm maken... persoonlijk zou ik er niet aan beginnen...
|
||||
|
||||
heb hier wel een setje liggen.. mag je wel ruilen
|
|||
|
|||
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om deze 25mm adapters af te draaien naar 20mm en evengoed het schroefdraad in de adapters te kunnen gebruiken ?
|
|
||||
|
||||
de diepte van de schroefdraad moet minimaal even diep zijn als de diameter van de bout. vb: M14 moet minimaal 14mm diepe schroefdraad hebben om de sterkte van de bout te benutten..
verder even passen en meten of je de boutkoppen wel kwijt kunt.. |
|
|||
|
|||
oke.
Nu nog het feit dat de draadbussen erin geperst zitten. Zouden die los kunnen komen als je ze afdraait ? |
|
|||
|
|||
Quote:
Het is prima te doen ! Je moet alleen wat ervaring hebben met draaien icm met een zeer goede draaibank. Beide heb ik Je moet de stalen bussen er even uit persen en dan kan je er wel netjes 10mm afdraaien. Busjes inkorten en terug persen. Het kost wel veel tijd. |
|
||||
|
||||
Je moet eerst ff opmeten hoe diep de bevestigingsbouten in de adapter 'verzonken' liggen.
De ruimte die tussen de boutkop en voorkant adapter zit kun je er af draaien. Denk niet dat je de 10mm red, maar meten is weten.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Ik heb even een plaat mdf van 18mm op de naaf gezet maar dan raakt de velg de veerpoot. Zelfs als het wiel niet op de grond staat.
En ik ga niet (met m'n gezin) rijden met een velg die 1 a 2 mm van de veepoot staat. Dus of ik laat t zo met een 25mm adapter of ik laat m een paar mm afdraaien. Bedankt voor jullie reacties !! |