#1
|
|||
|
|||
Koprevisie Tdi
Beste leden,
ik heb van de week mijn kop eraf gehaald van een tdi 90 pk AHU met het idee deze te laten reinigen. Reden is, na dat ik het inlaatspruitstuk los heb gehaald om een ander te monteren, zag ik een behoorlijk dikke smurrie in de kanalen, ik kon het weghalen met een schroevedraaier of iets dergelijks maar je ontkomt er niet aan dat er genoeg spul binnenin valt. Nu wil ik deze laten reinigen bij een revisiebedrijf, ik weet niet wat de kosten zijn van het reinigen, en moet je de kop nou wel of niet laten vlakken?!? Ik hoor daar verschillende verhalen over. Zelf kleppen eruit halen of laten doen? Ik hoor graag jullie ervaringen en of iemand dit kan doen voor een leuk prijsje. Alle advies is welkom. Gr Jim |
#2
|
|||
|
|||
even een update:
Ik ben langs Eras geweest in Utrecht, revisie doen ze. Ze vragen 275 voor de kop, dan vlakken ze hem en gooien hem in de spoelbak. Dit is echt veel geld, heb ik een complete tdi voor. Mijn vraag: Wie o Wie kan mij helpen in de omgeving Utrecht met het verwijderen van de kleppen zodat ik hem kan reinigen en later weer helpt met het monteren van nieuwe klepsteelrubbers. Ik ga de kop zelf reinigen met diesel, moet ook lukken. Ik hoor het graag. Gr |
#3
|
||||
|
||||
je kan Garage Eendrachlaan proberen. Op Kanaleneiland.
06-24913881 Quote:
__________________
Golf5 1.9 TDI (daily) Golf4 1.9 SDI (verkocht) Polo 1.9 SDI (verkocht) Golf1 Mk1 GTD Project(sleeping) '83 LO41 Golf1 Mk1 GTI Project(sleeping) '83 marsrood LA3A Scirocco 1.6 (verkocht) Polo 1.0 (verkocht) |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Hoi Toth, dankje, en zij doen ook vlakken? Gr |
#5
|
||||
|
||||
Vlakken alleen koste een paar jaar terug bij LMR in Leeuwarden 45 euro.
Wat reinigen kost weet ik helaas niet.... |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Thanks, ik ga het nummer eens opzoeken en even bellen. Thanks gr jim |
#7
|
||||
|
||||
bij ons net zoiets,en reinigen zit bij de prijs in.ik begrijp alleen niet waarom je de kop erafgehaald hebt?voor die egr verontreiniging had het niet gehoeven,egr afdoppen en het verdwijnt vanzelf,als je tenminste een beetje vlot rijdt.
als je meer info wil,pm[regio lelystad]
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
hoi hoi, Klopt het was ook een zware overweging, het blok had ik al los en zou gebruikt worden voor mijn mk1. Na het loshalen van de inlaatspruitstuk om een ander te monteren, kwam ik zoveel smurie tegen, ook in het inlaat gedeelte. Dit is echt vreemd want het inlaatspruitstuk wat erop zat was als nieuw en inlaat kanalen van de kop heel schoon. Daarna is het blok gestart en even gelopen in mijn oude mk2. Heb zelf niet mee gereden. Ik begrijp nu ook niet zo goed waar zoveel smurie vandaan komt terwijl ik niet eens met het blok heb gereden?! De reden dat de kop eraf is gehaald is dat de smurie niet tussen de kleppen valt en verhard door de inlaat en uitlaat gassen en dan de ventielen beschadigd. gr jim |
#9
|
||||
|
||||
kwaliteit van je brandstof en / of olie misschien een oorzaak?
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#10
|
||||
|
||||
Nee, de EGR, is echt een plaag die troep
Niet voor niks op m'n 2 TDI's alles afgedopt en schoongemaakt
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#11
|
||||
|
||||
Omdat ik niet wist wat "EGR" betekent heb ik het even geGoogle'd, en kwam uit op http://www.marcovw.nl/Motor/EGR/egr.htm : kijk vooral even naar de foto bij "Nadelen" ! Brrr...
|
#12
|
|||
|
|||
Thanks jongens, maar het vreemde is ik heb helemaal niet gereden met de auto na het monteren van zeer schone inlaatspruitstuk, daarna op alles gecontroleerd en inlaatpoorten waren schoon. Ik dacht zelf misschien mengt de olie zich daar of iets!?!
|
#13
|
||||
|
||||
Het koekt gewoon aan. Heb zelf 2x zo'n ding gedemonteerd bij een AHU.
Volgegoten met benzine en in de fik gestoken. Brandschoon |
#14
|
||||
|
||||
Heb de kanalen schoon gemaakt met oven reiniger,kop is er af IVM revisie.
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Oke, thanks voor de tip. Ik mag aannemen dat de kop kaal was voordat je dat deed,klepsteelrubbers eruit? MTDI: Hoe haal je het spul eruit wat achterblijft in de kanalen? Gr |
#16
|
||||
|
||||
Heb het met een oude tanden borstel gedaan,de kop was kompleet gedemonteerd,je kunt dan overal bij.
|
#17
|
|||
|
|||
ik kan je kop ultrasoon reinigen en vlakken als je dat wil pm me maar!!
|
#18
|
|||
|
|||
Thanks Ronnie, ik zal het onthouden. Ik moet nog het een en ander demonteren.
MTDI:Is inderdaad wel een goed idee, kan het ook met een bronze kleine staalborstel ? Weet iemand hoe ik de verstuivers los kan halen, deze zitten zo goed vast. Ik krijg ze er niet uit. Is daar speciaal gereedschap voor? Gr |
#19
|
||||
|
||||
Zou ik niet doen Storm,zou op het aanbod van Ronnieabf in gaan als ik jou was.
|
#20
|
||||
|
||||
Vlakken en reinigen, je hebt de zooi er nu toch al af liggen. |