#21
|
|||
|
|||
Quote:
Toen ik de mijne kocht (vorige zomer) zei de beste man dat de auto 15 jaar in de schuur stil heeft gestaan. Dus inderdaad net wat je zegt, ik dacht ook dat het een kwestie van even veel rijden was en dat dan alle problemen zich weer zouden oplossen. Vorige zomer ben ik er misschien 3x meer naar het strand gereden (totaal misschien 200km), daarna heeft ie de hele winter weer stil gestaan in de schuur. Maar nu rij ik er zeker elke week 20-40km mee, en dat voor de afgelopen 2-3 maanden, maar ik ga als de tank leeg is gewoon een keertje 98 tanken en kijken wat er gebeurt. Ook heb ik verder nog op het forum rondgekeken en allerlei tips van mensen op een rijtje gezet die ik ook nog wel na zal lopen als ik er tijd voor heb. In ieder geval bedankt voor je reactie |
#22
|
||||
|
||||
Laatst heeft de auto nog een keer goed gestotterd, toen heb ik een tip van iemand gekregen dat ik de lucht volume meter even moest nakijken. Bij het olie pijlen even gekeken naar deze meter, motor laten lopen en gerammeld en getikt tegen de luchtvolume meter en opeens begon de auto te stotteren en haperen. Even een paar goede tikjes op de meter gegeven en de contactpunten goed schoongemaakt.
Hij loopt nu al weken als een zonnetje en ik denk dat het uiteindelijk ook het euvel is geweest voor de auto. & Afgelopen zaterdag viel de auto uit tijdens het rijden gelukkig gebeurde het in de nacht op een rotonde waar een parkeerplaats in de buurt was. Zondag gelijk naar de auto gekeken, het opvoerpompje in de tank maakte geen geluid dus al snel geconcludeerd dat deze defect is. Vandaag een nieuwe gehaald maar deze deed het ook niet. Althans aangesloten zoals het moet deed hij het niet, op + en - doet hij het wel. Dus even de stroom nagegaan tot aan de zekeringskast, en relais 80 vervangen. Had nog een klein overzichtje liggen van de relais en nummers. Na nummer 80 vervangen te hebben deed hij het nog niet, zekeringskast los gehaald en kabels nagekeken hier zat uiteindelijk een stekkertje los. Met het terugzetten van de zekerinskast is relais 53 los geraakt, wat volgens mijn schema is voor de mistlampen. Zonder dit relais wilde de golf ook niet starten, of het moet al toeval zijn? 2x relais 53 op z'n plek gezet en hij starte weer perfect! Achja en nu hebben we weer n pompje reserve! Hier het overzichtje: Zekeringkast relais golf: 53 (2x) = mistlampen (deze zijn ook nodig voor draaien opvoerpompje?) 80 = brandstofpomp 18 = x-relais 19 = interval ruitenwisser 31 = ventilator naloop 42 = Koelvloeistof tekort indicator 21 = knipperlicht Ik wilde dit even met jullie delen voor in de toekomst! Groetjes Sinaasboom!
__________________
Last edited by Sinaasboom : 21-05-2013 at 14:10. |