Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-05-2012, 21:50
peter88 peter88 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 209
Question Verschil brandstofpomp 2h en dx

Hoi ,, ben het brandstof traject aan het opfrissen , zie andere thread.

De vraag : heb een dx , maar las her en der dat een 2h pomp stiller is dan een dx pomp?
Is ook 2x duurder dan een dx , ( € 95 bruto ) en € 320 bruto.
Moet je ook perse de bijbehorende brandstof filter gebruiken ? Of zit daar weinig verschil in.


Heb geen opvoerpomp...., welke brandstofpomp is het beste voor mij ? En dan graag de motorcode bij welke setup die eigenlijk hoort.


Thnx
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX
'05 polo 16v
'08 T5 1,9tdi
Reply With Quote
  #2  
Old 15-05-2012, 22:37
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Volgens mij levert de DX pomp meer druk.
Ik weet wel dat van beide pompen de elektrische aansluitingen als brandstofslang aansluitingen totaal anders zijn. Onderling zijn ze niet uitwisselbaar zonder grote aanpassingen.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #3  
Old 16-05-2012, 12:40
peter88 peter88 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 209
Default

dus , gewoon maar de dx pomp nemen , en het gezoem voor lief nemen ?

wat is zowiezo een beetje de levensduur van een pomp ? mijne is 2 a 3 jaar geleden vervangen door Bolku , en ja , wat rijd ik per jaar met het beestje .

5500 km ?

wat betreft brandstof filter, is dat wijsheid om jaarlijks te vervangen ?
en je spinnenkop jaarlijks schoon maken , of zijn daar revisie setjes voor of iets ?
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX
'05 polo 16v
'08 T5 1,9tdi
Reply With Quote
  #4  
Old 16-05-2012, 15:09
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Wat ik me kan bedenken is dat jou hoofdpomp te hard moet werken omdat er geen opvoerpomp is.
Mijn opvoerpomp is 6 weken geleden kapot gegaan en de hoofdpomp ging gelijk heel veel herrie maken.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #5  
Old 16-05-2012, 22:05
peter88 peter88 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 209
Default

Zou het wel willen ,, maar ik heb geen benzine slangen onder de bank lopen ,, dus ik heb dat hele zwikkie niet . , zou niet weten wat ik allemaal nodig hebt.

Plus het elektra gedeelte ,,, of ik voorbereiding heb .
Of dat geschakeld moet lopen met de andere pomp...
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX
'05 polo 16v
'08 T5 1,9tdi
Reply With Quote
  #6  
Old 16-05-2012, 22:13
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Ben je van carburateur naar injectie gegaan?
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #7  
Old 16-05-2012, 22:42
peter88 peter88 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 209
Default

Zou het wel willen ,, maar ik heb geen benzine slangen onder de bank lopen ,, dus ik heb dat hele zwikkie niet . , zou niet weten wat ik allemaal nodig hebt.

Plus het elektra gedeelte ,,, of ik voorbereiding heb .
Of dat geschakeld moet lopen met de andere pomp...
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX
'05 polo 16v
'08 T5 1,9tdi
Reply With Quote
  #8  
Old 17-05-2012, 08:02
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Ik zou sowieso een opvoerpomp nemen , die zit boven in je tank, dan moet er een tankvlotter in met een opvoerpomp . Die word gelijk geschakeld met de DX pomp die onder je auto zit . Want de 'grote'pomp onder je auto kan in principe aleen druk leveren ,en niet goed aanzuigen , daarvoor is de opvoerpomp in de tank . Dus is de opvoerpomp wel noodzakelijk . De meeste pompen gaan ook stuk omdat de opvoerpomp stuk is .......
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #9  
Old 17-05-2012, 14:26
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

Quote:
Originally Posted by peter88
dus , gewoon maar de dx pomp nemen , en het gezoem voor lief nemen ?

wat is zowiezo een beetje de levensduur van een pomp ? mijne is 2 a 3 jaar geleden vervangen door Bolku , en ja , wat rijd ik per jaar met het beestje .

5500 km ?

wat betreft brandstof filter, is dat wijsheid om jaarlijks te vervangen ?
en je spinnenkop jaarlijks schoon maken , of zijn daar revisie setjes voor of iets ?


de eerste pomp liep mij kapot tijdens het testen na de ombouw, 2de heeft het ongv een 1,5j volgehouden.

heb later een bosch motorsportpomp gehaald (iets meer opbrengst / druk) en die zijn meteen een stuk stiller! kosten circa 250 ...
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #10  
Old 17-05-2012, 22:37
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Maar als je een dichte Mk1 GTI hebt is volgens mij het hele opvoerpomp verhaal niet van toepassing. De GTI heeft deze niet, die heeft namelijk de aanzuignippel onderop de tank zitten. Gewoon een DX pomp nemen deze leveren meer druk (8 bar). Lawaai betekent in veel gevallen een versleten pomp.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #11  
Old 17-05-2012, 22:40
peter88 peter88 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 209
Default

Quote:
Originally Posted by Jeff
Ben je van carburateur naar injectie gegaan?



Klopt Jeff .


Heb ook contact gehad met steven scholten ,, en die vertelde ook , dat er verschil in de tanken zit.
Of je een thuiskomer hebt of een volwaardig wiel achterin,
Bij de een zit een opvoerpomp , de ander niet.
De 1 is 35liter en de ander groter, en idd zit bij een dichte gti geen opvoerpomp.
Auto van mij is niet orgineel dus kwa tank weet ik het ook niet ,
Weet wel dat er zowat 50liter in kan , dus zal wel de grote variant zijn.

dus , het is verstandig om complete opvoerset zien te fixen? , of idd zon bosch motorsportpomp ,, maar dan nog.. De pomp ontlasten kan geen kwaad.
, maar wat betreft het plaatsen van die opvoerpomp , iemand ervaring mee ? How to oid.
Wat komt er bij kijken....

Gr
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX
'05 polo 16v
'08 T5 1,9tdi

Last edited by peter88 : 17-05-2012 at 22:46.
Reply With Quote
  #12  
Old 17-05-2012, 22:48
peter88 peter88 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 209
Default

Quote:
Originally Posted by GJ007
de eerste pomp liep mij kapot tijdens het testen na de ombouw, 2de heeft het ongv een 1,5j volgehouden.

heb later een bosch motorsportpomp gehaald (iets meer opbrengst / druk) en die zijn meteen een stuk stiller! kosten circa 250 ...



Gebruik je hierbij nog een opvoerpomp ,, en rijd je met dx ?
Heb je toevallig type nr van deze pomp?
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX
'05 polo 16v
'08 T5 1,9tdi
Reply With Quote
  #13  
Old 17-05-2012, 23:08
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik heb ook geen opvoerpomp in mijn mk1, 5bar bosch pomp onder de motorkap en niets geen last.is direct op druk en tuurlijk maakt ie iets herrie,maar dat lijkt me logisch.een 2h draait als ik het wel heb op max 3bar dus als die ook nog een opvoerpomp heeft zul je idd niks horen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #14  
Old 18-05-2012, 05:56
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

herrie of geen herrie,ik heb vroeger genoeg gti's 1 gehad en scirocco's en heb meer aan de spinnekop en accumulator gehad dan aan de pomp,er zit ook nog zoun drukopbouwer (accumulator)die de druk erop houd ergens bij die pomp als ik me niet vergis die gaat ook wel eens kapot als je na een tijdje stilstaan start loopt ie op 2 pitten of 3 en dan vult die spinnekop zig weer en doet ie t weer fatsoenlijk.
ik zou bij het orgineel blijven en gewoon een dx pomp pakken en de ene pomp is de andere niet qua merk dus zou eens wat rondkijken,vraag ook eens bij v.kronenburg motorsport in geldrop evt
Reply With Quote
  #15  
Old 18-05-2012, 06:17
peter88 peter88 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 209
Default

Nieuwe bosch dx pomp , nieuwe brandstoffilter , accumulator, en spinnenkop .. Dan heb je het wel gehad..., gaat eens kijken wat dat allemaal kost
Thnx allen
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX
'05 polo 16v
'08 T5 1,9tdi
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum