#1
|
|||
|
|||
Verschil brandstofpomp 2h en dx
Hoi ,, ben het brandstof traject aan het opfrissen , zie andere thread.
De vraag : heb een dx , maar las her en der dat een 2h pomp stiller is dan een dx pomp? Is ook 2x duurder dan een dx , ( € 95 bruto ) en € 320 bruto. Moet je ook perse de bijbehorende brandstof filter gebruiken ? Of zit daar weinig verschil in. Heb geen opvoerpomp...., welke brandstofpomp is het beste voor mij ? En dan graag de motorcode bij welke setup die eigenlijk hoort. Thnx
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX '05 polo 16v '08 T5 1,9tdi |
#2
|
||||
|
||||
Volgens mij levert de DX pomp meer druk.
Ik weet wel dat van beide pompen de elektrische aansluitingen als brandstofslang aansluitingen totaal anders zijn. Onderling zijn ze niet uitwisselbaar zonder grote aanpassingen.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#3
|
|||
|
|||
dus , gewoon maar de dx pomp nemen , en het gezoem voor lief nemen ?
wat is zowiezo een beetje de levensduur van een pomp ? mijne is 2 a 3 jaar geleden vervangen door Bolku , en ja , wat rijd ik per jaar met het beestje . 5500 km ? wat betreft brandstof filter, is dat wijsheid om jaarlijks te vervangen ? en je spinnenkop jaarlijks schoon maken , of zijn daar revisie setjes voor of iets ?
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX '05 polo 16v '08 T5 1,9tdi |
#4
|
||||
|
||||
Wat ik me kan bedenken is dat jou hoofdpomp te hard moet werken omdat er geen opvoerpomp is.
Mijn opvoerpomp is 6 weken geleden kapot gegaan en de hoofdpomp ging gelijk heel veel herrie maken.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#5
|
|||
|
|||
Zou het wel willen ,, maar ik heb geen benzine slangen onder de bank lopen ,, dus ik heb dat hele zwikkie niet . , zou niet weten wat ik allemaal nodig hebt.
Plus het elektra gedeelte ,,, of ik voorbereiding heb . Of dat geschakeld moet lopen met de andere pomp...
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX '05 polo 16v '08 T5 1,9tdi |
#6
|
||||
|
||||
Ben je van carburateur naar injectie gegaan?
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#7
|
|||
|
|||
Zou het wel willen ,, maar ik heb geen benzine slangen onder de bank lopen ,, dus ik heb dat hele zwikkie niet . , zou niet weten wat ik allemaal nodig hebt.
Plus het elektra gedeelte ,,, of ik voorbereiding heb . Of dat geschakeld moet lopen met de andere pomp...
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX '05 polo 16v '08 T5 1,9tdi |
#8
|
||||
|
||||
Ik zou sowieso een opvoerpomp nemen , die zit boven in je tank, dan moet er een tankvlotter in met een opvoerpomp . Die word gelijk geschakeld met de DX pomp die onder je auto zit . Want de 'grote'pomp onder je auto kan in principe aleen druk leveren ,en niet goed aanzuigen , daarvoor is de opvoerpomp in de tank . Dus is de opvoerpomp wel noodzakelijk . De meeste pompen gaan ook stuk omdat de opvoerpomp stuk is .......
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
de eerste pomp liep mij kapot tijdens het testen na de ombouw, 2de heeft het ongv een 1,5j volgehouden. heb later een bosch motorsportpomp gehaald (iets meer opbrengst / druk) en die zijn meteen een stuk stiller! kosten circa 250 ...
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#10
|
|||
|
|||
Maar als je een dichte Mk1 GTI hebt is volgens mij het hele opvoerpomp verhaal niet van toepassing. De GTI heeft deze niet, die heeft namelijk de aanzuignippel onderop de tank zitten. Gewoon een DX pomp nemen deze leveren meer druk (8 bar). Lawaai betekent in veel gevallen een versleten pomp.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt Jeff . Heb ook contact gehad met steven scholten ,, en die vertelde ook , dat er verschil in de tanken zit. Of je een thuiskomer hebt of een volwaardig wiel achterin, Bij de een zit een opvoerpomp , de ander niet. De 1 is 35liter en de ander groter, en idd zit bij een dichte gti geen opvoerpomp. Auto van mij is niet orgineel dus kwa tank weet ik het ook niet , Weet wel dat er zowat 50liter in kan , dus zal wel de grote variant zijn. dus , het is verstandig om complete opvoerset zien te fixen? , of idd zon bosch motorsportpomp ,, maar dan nog.. De pomp ontlasten kan geen kwaad. , maar wat betreft het plaatsen van die opvoerpomp , iemand ervaring mee ? How to oid. Wat komt er bij kijken.... Gr
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX '05 polo 16v '08 T5 1,9tdi Last edited by peter88 : 17-05-2012 at 22:46. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Gebruik je hierbij nog een opvoerpomp ,, en rijd je met dx ? Heb je toevallig type nr van deze pomp?
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX '05 polo 16v '08 T5 1,9tdi |
#13
|
||||
|
||||
ik heb ook geen opvoerpomp in mijn mk1, 5bar bosch pomp onder de motorkap en niets geen last.is direct op druk en tuurlijk maakt ie iets herrie,maar dat lijkt me logisch.een 2h draait als ik het wel heb op max 3bar dus als die ook nog een opvoerpomp heeft zul je idd niks horen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#14
|
|||
|
|||
herrie of geen herrie,ik heb vroeger genoeg gti's 1 gehad en scirocco's en heb meer aan de spinnekop en accumulator gehad dan aan de pomp,er zit ook nog zoun drukopbouwer (accumulator)die de druk erop houd ergens bij die pomp als ik me niet vergis die gaat ook wel eens kapot als je na een tijdje stilstaan start loopt ie op 2 pitten of 3 en dan vult die spinnekop zig weer en doet ie t weer fatsoenlijk.
ik zou bij het orgineel blijven en gewoon een dx pomp pakken en de ene pomp is de andere niet qua merk dus zou eens wat rondkijken,vraag ook eens bij v.kronenburg motorsport in geldrop evt |
#15
|
|||
|
|||
Nieuwe bosch dx pomp , nieuwe brandstoffilter , accumulator, en spinnenkop .. Dan heb je het wel gehad..., gaat eens kijken wat dat allemaal kost
Thnx allen
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX '05 polo 16v '08 T5 1,9tdi |