Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-05-2012, 22:35
Robin9N3 Robin9N3 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 73
Unhappy Oliedrukprobleem!!

Hello,

Ik zit met problemen bij men GTI. Het gaat om een GTI 8V van het bouwjaar '89 met motorcode "PB".

Enige tijd geleden kreeg ik de melding dat er probleem was met oliedruk op men digifiz (buzzer + lampje), dus ben ik de oliepomp gaan vervangen samen met de oliedruksensoren.
Nu dacht ik dat alles opgelost is, maar dit blijkt nog steeds niet opgelost

Ik ben men oliedruk gaan meten met een externe meter. Het enige probleem is dat men stationair toerental op 1800 staat, en niet lager kan (i.v.m. probleem Stationaire Toerental Klep). Op 1800 toeren krijg ik een druk ter plaatse van de culasse 2 bar. Dit lijkt me wel ok ?

Het rare is : Het alarm slaat pas aan wanneer de olietemperatuur van m'n GTI boven de 100° C gaat, en onder een bepaald toerental.
Boven de 100° is waarschijnlijk omdat de olie dan dunner wordt??

Ik gebruik 10W40 olie van Castrol, dus hieraan kan het ook niet liggen lijkt mij ?

Kan iemand me helpen ?


Thanks,

Robin
__________________
Low is the way to go...
Reply With Quote
  #2  
Old 08-05-2012, 22:48
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by Robin9N3
Hello,

Ik zit met problemen bij men GTI. Het gaat om een GTI 8V van het bouwjaar '89 met motorcode "PB".

Enige tijd geleden kreeg ik de melding dat er probleem was met oliedruk op men digifiz (buzzer + lampje), dus ben ik de oliepomp gaan vervangen samen met de oliedruksensoren.
Nu dacht ik dat alles opgelost is, maar dit blijkt nog steeds niet opgelost

Ik ben men oliedruk gaan meten met een externe meter. Het enige probleem is dat men stationair toerental op 1800 staat, en niet lager kan (i.v.m. probleem Stationaire Toerental Klep). Op 1800 toeren krijg ik een druk ter plaatse van de culasse 2 bar. Dit lijkt me wel ok ?

Het rare is : Het alarm slaat pas aan wanneer de olietemperatuur van m'n GTI boven de 100° C gaat, en onder een bepaald toerental.
Boven de 100° is waarschijnlijk omdat de olie dan dunner wordt??

Ik gebruik 10W40 olie van Castrol, dus hieraan kan het ook niet liggen lijkt mij ?

Kan iemand me helpen ?


Thanks,

Robin


Je olie word wel erg warm, bij mij kot deze nooit boven de 98 graden.
Misschien je olie koeller verstopt ?

Gr, Ramon
Reply With Quote
  #3  
Old 08-05-2012, 23:19
Nels Nels is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 252
Default

olie word idd flink warm bij jou, ik kom niet hoger als 94 graden bij mijn auto en heb ook een gti 8v uit 89. als ik normaal rijd en niet konstant vol gas dan zit de temperatuur bij mij meestal rond de 90/92.
Reply With Quote
  #4  
Old 08-05-2012, 23:27
sinan's Avatar
sinan sinan is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 583
Default

oliedruk is perfect
moet 2 bar zijn bij 2000 toeren
olietemp ligt een beetje aan de hoge kant maar tot 100 kan geen kwaad
ik ken er waar ze constant rond de 104 graden zijn (wel sportief rijden)
wat Ramon zegt kan kloppen
even je oliekoeler afhalen
eens grondig zuiver maken en terug opsteken
__________________
Golf mkII for life
Reply With Quote
  #5  
Old 09-05-2012, 06:05
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

heb je wel de juiste oliedruksensoren ?
Als de waarde van de onderste en de bovenste teveel van elkaar afwijken,dan krijg je ook een melding.
Oliekoeler verstopt geloof ik niet echt in.
Drijfstanglagers al eens vervangen ?
De basis van deze motoren is hetzelfde als van een G60 en ik heb zelf jarenlang met een olietemp. van 112 graden gereden (bij normaal rijden)
dit kan helemaal geen kwaad hoor.Je moet je pas zorgen gaan maken zodra de olie boven de 124 graden komt
Reply With Quote
  #6  
Old 09-05-2012, 07:05
Robin9N3 Robin9N3 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 73
Default

Ik heb een sensor van 0,3 en 1,8 bar gestoken.
Khad gelezen dat dit de bedoeling was?? Zou het hier misschien kunnen aan liggen ?


Ik zit op een olietemperatuur van 106° als ik sportief rij...

Drijfstanglagers nog niet vervangen.
Ik denk dat men blok toe is aan revisie...
__________________
Low is the way to go...
Reply With Quote
  #7  
Old 09-05-2012, 07:54
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Ik denk dat het probleem niet in je blok is te vinden.2bar bij 2000toeren is perfect.bovenin toeren zou je 5bar moeten hebben.maar dat lijkt me geen punt....temperatuur word pas kritisch boven 125 graden en als je koeler verstopt wat had je blok al in puin gelegen.zoek het maar in de elektronica.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #8  
Old 09-05-2012, 08:19
9n3 9n3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 10
Default

Ik dacht eerst dat het aan digifiz lag, maar heb er eens een andere ingestopt, en heb het hier ook!
het rare is dat het zoemen enkel is boven de 100graden, en onder bepaald toerental. Vandaar mijn vermoeden dat het toch mechanisch is..
Reply With Quote
  #9  
Old 09-05-2012, 08:54
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

ik zou eerst eens een ander gasklepje eropzetten op dat probleem oplossen,dit zoemertje/lampje heeft hier iedereen al vaak genoeg kopzorgen bezorgd er zijn ook zat topics over te vinden,ik heb t ook vaak genoeg gehad met verschillende vw's en t soms maar voor lief genomen na veel dingen proberen,t zoemertje is het irritantste in ieder geval,het kan helaas vanalles zijn
Reply With Quote
  #10  
Old 09-05-2012, 11:46
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Anders eens oliedruk meten bij warme motor (als de klacht voor komt)
Reply With Quote
  #11  
Old 10-05-2012, 21:38
Robin9N3 Robin9N3 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 73
Default

Iemand een idee welke de ideale drukken zijn, bij een bepaald aantal toeren ?
Ik geloof dat het 0,3 bar MINIMUM moet zijn bij 1000toeren, en 2 Bar MINIMUM bij 2000 toeren, kan dit kloppen ???

Morgen de drukken dan nog maar eens opmeten, maar bij warme motor...

Thanks allesinds voor de reactie's!
__________________
Low is the way to go...
Reply With Quote
  #12  
Old 10-05-2012, 21:44
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ja wel ergens daar in die buurt,maar dan is de boel al ver heen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #13  
Old 10-05-2012, 22:21
Robin9N3 Robin9N3 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 73
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
ja wel ergens daar in die buurt,maar dan is de boel al ver heen.


Ver heen ? wat bedoel je ? Motorblok toe aan revisie bedoel je dan ?

En welke drukken zou ik dan wel moeten meten om goed te zijn ?
__________________
Low is the way to go...
Reply With Quote
  #14  
Old 12-05-2012, 14:29
Robin9N3 Robin9N3 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 73
Default

Drukken gemeten.
Bij 1000T ongeveer 0,5 bar
Bij 2000T 2bar

lijken mij net op het randje ??
__________________
Low is the way to go...
Reply With Quote
  #15  
Old 12-05-2012, 22:10
sinan's Avatar
sinan sinan is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 583
Default

Quote:
Originally Posted by Robin9N3
Drukken gemeten.
Bij 1000T ongeveer 0,5 bar
Bij 2000T 2bar

lijken mij net op het randje ??


is gewoon perfect
mijne waarden zijn hetzelfde want had dezelfde probleem
__________________
Golf mkII for life
Reply With Quote
  #16  
Old 13-05-2012, 09:04
Robin9N3 Robin9N3 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 73
Default

Quote:
Originally Posted by sinan
is gewoon perfect
mijne waarden zijn hetzelfde want had dezelfde probleem


Ahzo, jij had ook het oliedrukprobleem ?
Komt regelmatig voor precies...

De vraag is nog altijd, van waar komt dat gezoem dan toch ?!
Kabelbreuk lijkt het mij niet, aangezien het pas is als de motor warm staat ...
__________________
Low is the way to go...
Reply With Quote
  #17  
Old 13-05-2012, 09:30
sinan's Avatar
sinan sinan is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 583
Default

wat ik allemaal niet heb vervangen
2 sensoren aan oliekoeler
sensoren op zij
nieuwe olie (heb zelfs 15w40 erin gedaan)+ oliefilter
oliepomp
en uiteindelijk waren mijn lagerschalen slecht
en sindsdien geen gezoem meer
zo zagen ze er uit


zo moeten ze uitzien

__________________
Golf mkII for life
Reply With Quote
  #18  
Old 13-05-2012, 10:43
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by sinan
is gewoon perfect
mijne waarden zijn hetzelfde want had dezelfde probleem

dat is niet perfect hoor,je hebt inderdaad knap drukverlies.kijk je drijfstanglagers maar eens na zoals hierboven al aangegeven,als dat het niet is liggen waarschijnlijk je tussenaslagers eruit.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #19  
Old 11-06-2012, 11:12
BOUHLALA BOUHLALA is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 3
Default

hallo bij een golf gti heb je 2 druksensoren op de cullas is het 0.3bar laage druk en op de filter huis 1.8 1.8 is een maakcontact 0.3 is verbreekcontact ik had ook het zelfde probleen 1.8 druk gewoon vervengen met een 1.2 bar en opgelost
Reply With Quote
  #20  
Old 11-06-2012, 11:32
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by BOUHLALA
hallo bij een golf gti heb je 2 druksensoren op de cullas is het 0.3bar laage druk en op de filter huis 1.8 1.8 is een maakcontact 0.3 is verbreekcontact ik had ook het zelfde probleen 1.8 druk gewoon vervengen met een 1.2 bar en opgelost


Dus als je motor te weinig oliedruk heeft zet je de alarmen gewoon lager?
Sorry hoor maar da's uitstel van executie, als je dan nog een tijd rijdt weet je zeker dat ie stuk is
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum