#1
|
|||
|
|||
Oliedrukprobleem!!
Hello,
Ik zit met problemen bij men GTI. Het gaat om een GTI 8V van het bouwjaar '89 met motorcode "PB". Enige tijd geleden kreeg ik de melding dat er probleem was met oliedruk op men digifiz (buzzer + lampje), dus ben ik de oliepomp gaan vervangen samen met de oliedruksensoren. Nu dacht ik dat alles opgelost is, maar dit blijkt nog steeds niet opgelost Ik ben men oliedruk gaan meten met een externe meter. Het enige probleem is dat men stationair toerental op 1800 staat, en niet lager kan (i.v.m. probleem Stationaire Toerental Klep). Op 1800 toeren krijg ik een druk ter plaatse van de culasse 2 bar. Dit lijkt me wel ok ? Het rare is : Het alarm slaat pas aan wanneer de olietemperatuur van m'n GTI boven de 100° C gaat, en onder een bepaald toerental. Boven de 100° is waarschijnlijk omdat de olie dan dunner wordt?? Ik gebruik 10W40 olie van Castrol, dus hieraan kan het ook niet liggen lijkt mij ? Kan iemand me helpen ? Thanks, Robin
__________________
Low is the way to go... |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
Je olie word wel erg warm, bij mij kot deze nooit boven de 98 graden. Misschien je olie koeller verstopt ? Gr, Ramon |
#3
|
|||
|
|||
olie word idd flink warm bij jou, ik kom niet hoger als 94 graden bij mijn auto en heb ook een gti 8v uit 89. als ik normaal rijd en niet konstant vol gas dan zit de temperatuur bij mij meestal rond de 90/92.
|
#4
|
||||
|
||||
oliedruk is perfect
moet 2 bar zijn bij 2000 toeren olietemp ligt een beetje aan de hoge kant maar tot 100 kan geen kwaad ik ken er waar ze constant rond de 104 graden zijn (wel sportief rijden) wat Ramon zegt kan kloppen even je oliekoeler afhalen eens grondig zuiver maken en terug opsteken
__________________
Golf mkII for life |
#5
|
||||
|
||||
heb je wel de juiste oliedruksensoren ?
Als de waarde van de onderste en de bovenste teveel van elkaar afwijken,dan krijg je ook een melding. Oliekoeler verstopt geloof ik niet echt in. Drijfstanglagers al eens vervangen ? De basis van deze motoren is hetzelfde als van een G60 en ik heb zelf jarenlang met een olietemp. van 112 graden gereden (bij normaal rijden) dit kan helemaal geen kwaad hoor.Je moet je pas zorgen gaan maken zodra de olie boven de 124 graden komt |
#6
|
|||
|
|||
Ik heb een sensor van 0,3 en 1,8 bar gestoken.
Khad gelezen dat dit de bedoeling was?? Zou het hier misschien kunnen aan liggen ? Ik zit op een olietemperatuur van 106° als ik sportief rij... Drijfstanglagers nog niet vervangen. Ik denk dat men blok toe is aan revisie...
__________________
Low is the way to go... |
#7
|
||||
|
||||
Ik denk dat het probleem niet in je blok is te vinden.2bar bij 2000toeren is perfect.bovenin toeren zou je 5bar moeten hebben.maar dat lijkt me geen punt....temperatuur word pas kritisch boven 125 graden en als je koeler verstopt wat had je blok al in puin gelegen.zoek het maar in de elektronica.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#8
|
|||
|
|||
Ik dacht eerst dat het aan digifiz lag, maar heb er eens een andere ingestopt, en heb het hier ook!
het rare is dat het zoemen enkel is boven de 100graden, en onder bepaald toerental. Vandaar mijn vermoeden dat het toch mechanisch is.. |
#9
|
|||
|
|||
ik zou eerst eens een ander gasklepje eropzetten op dat probleem oplossen,dit zoemertje/lampje heeft hier iedereen al vaak genoeg kopzorgen bezorgd er zijn ook zat topics over te vinden,ik heb t ook vaak genoeg gehad met verschillende vw's en t soms maar voor lief genomen na veel dingen proberen,t zoemertje is het irritantste in ieder geval,het kan helaas vanalles zijn
|
#10
|
|||
|
|||
Anders eens oliedruk meten bij warme motor (als de klacht voor komt)
|
#11
|
|||
|
|||
Iemand een idee welke de ideale drukken zijn, bij een bepaald aantal toeren ?
Ik geloof dat het 0,3 bar MINIMUM moet zijn bij 1000toeren, en 2 Bar MINIMUM bij 2000 toeren, kan dit kloppen ??? Morgen de drukken dan nog maar eens opmeten, maar bij warme motor... Thanks allesinds voor de reactie's!
__________________
Low is the way to go... |
#12
|
||||
|
||||
ja wel ergens daar in die buurt,maar dan is de boel al ver heen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Ver heen ? wat bedoel je ? Motorblok toe aan revisie bedoel je dan ? En welke drukken zou ik dan wel moeten meten om goed te zijn ?
__________________
Low is the way to go... |
#14
|
|||
|
|||
Drukken gemeten.
Bij 1000T ongeveer 0,5 bar Bij 2000T 2bar lijken mij net op het randje ??
__________________
Low is the way to go... |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
is gewoon perfect mijne waarden zijn hetzelfde want had dezelfde probleem
__________________
Golf mkII for life |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Ahzo, jij had ook het oliedrukprobleem ? Komt regelmatig voor precies... De vraag is nog altijd, van waar komt dat gezoem dan toch ?! Kabelbreuk lijkt het mij niet, aangezien het pas is als de motor warm staat ...
__________________
Low is the way to go... |
#17
|
||||
|
||||
wat ik allemaal niet heb vervangen
2 sensoren aan oliekoeler sensoren op zij nieuwe olie (heb zelfs 15w40 erin gedaan)+ oliefilter oliepomp en uiteindelijk waren mijn lagerschalen slecht en sindsdien geen gezoem meer zo zagen ze er uit zo moeten ze uitzien
__________________
Golf mkII for life |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
dat is niet perfect hoor,je hebt inderdaad knap drukverlies.kijk je drijfstanglagers maar eens na zoals hierboven al aangegeven,als dat het niet is liggen waarschijnlijk je tussenaslagers eruit.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#19
|
|||
|
|||
hallo bij een golf gti heb je 2 druksensoren op de cullas is het 0.3bar laage druk en op de filter huis 1.8 1.8 is een maakcontact 0.3 is verbreekcontact ik had ook het zelfde probleen 1.8 druk gewoon vervengen met een 1.2 bar en opgelost
|
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Dus als je motor te weinig oliedruk heeft zet je de alarmen gewoon lager? Sorry hoor maar da's uitstel van executie, als je dan nog een tijd rijdt weet je zeker dat ie stuk is
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|