#21
|
|||
|
|||
Quote:
Niet overdrijven ging over de reactie van de zoektocht staken, en het is bij een auto meestal ook gewoon een kwestie van geluk hebben. De een rijd een wagen zo zonder problemen na de 2 ton en de ander heeft met hetzelfde type wagen altijd iets Maar problemen met een distrubutieketting komen wel eens voor, maar lang niet bij alle wagens zoals je in al die berichten leest. En de dealer heeft voor de 1.2 motoren gewoon een oplossing (tenminste bij de audi A1). Lijkt mij dat ze het probleem bij de volkswagens dan ook kennen maar heb hier geen ervaring mee. Dus dit wordt gewoon onder garantie verholpen zonder dat ze met een smoes over oliedruk komen Last edited by Spierings : 27-04-2012 at 17:47. |
#22
|
|||
|
|||
Quote:
Doe ff normaal.. De 1.2 TSI motoren van Seat, skoda, VW en audi zijn allemaal hetzelfde, en er zijn een heleboel die ratelen bij de start van de motor! Dit komt door de kettingspanner . oprekken van de ketting, en wordt gewoon onder garantie vervangen door een verbeterde set! (Ander type ketting en spanner) Ik heb ze al bij de bult vervangen, en heb er nog geen 1 gezien met motorschade! Er zit nl ook een overspring beveiliging op voor het krukastandwiel.. Dus help alsjeblieft geen broodje aap verhalen de wereld in! Elke rammelende ketting wordt bij ons vervangen! Wat betreft de 1.4 en 1.8/2.0 T(F)SI motoren komt het sporadisch voor, als je ze in verhouding zet met het aantal auto's wat geen problemen heeft. Maargoed, VAG geeft ook toe dat de kettingen geen succes is, en gaat bij de nieuwe generatie gewoon weer terug naar de Tandriem (Die vrij lang zitten mag) Trouwes, heb je al eens bij Citroen / Peugeot in de keuken gekeken? THP motoren? Dat is pas top |
#23
|
|||
|
|||
Trouwens, waar baseer jij het op dat het rammelen niet door een spanner kan komen? Die Dikke bout die tegen die geleider aan zit werkt toch echt op oliedruk hoor! Nog elke keer als ik hem eruit draai ligt er een halve liter olie op de grond..
|
#24
|
|||
|
|||
Quote:
Even een ander vraagje, heb je zelf wel enige ervaring bij een dealer of ander garagebedrijf, heb je er zelf eentje hebt met een opgerekte ketting of praat je puur uit "internet" ervaring En je kunt er gewoon van uit gaan dat ze echt wel naar een oplossing zoeken en doorvoeren in de productie en niet zoals je zelf zegt: Volkswagen pas na ernstige ratelgeluiden o.a. de distributieketting vervangt bij hun TSI 1.2 motoren. Kijk al die links zijn leuk, maar het komt zoals eerder gezegd lang niet zo vaak voor als die links doen geloven. We schroeven op het werk met 10 man aan audi's en zitten echt niet heel de dag kettingen te vervangen, komt echt maar heel sporadisch voor. Last edited by Spierings : 28-04-2012 at 08:41. |
#25
|
||||
|
||||
Niks mis met een distributieriem.
Bij de meeste tdi's mogen ze al 200.000km blijven zitten. Dan kan het bij tsi ook. Quote:
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |
#26
|
||||
|
||||
Ongelovelijk hoe druk JIJ je maakt, denk eens aan je hart.
De 1.2tsi is er inderdaad een verbeterde set verkrijgbaar die onder garantie erop gaat in 99% vd gevallen, ik zit toevallig ook in de VAG groep dus mijn informatie is betrouwbaar. Ook voor de 1.4tsi is er een coulance regeling van kracht afhankelijk van km en leeftijd. Vergeleken met andere merken gaan de VAG merken best ver met coulance etc. Mocht je andere ervaringen hebben dan zit je of bij de verkeerde dealer of je maakt het er zelf na, en als ik je berichten zo lees denk ik het laatste.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California Last edited by Black Devil : 28-04-2012 at 19:47. |
#27
|
||||
|
||||
+1
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |
#28
|
|||
|
|||
Quote:
Het is zo lastig te beoordelen maar het kan daadwerkelijk ook gewoon een normaal spanner geluid zijn welke je hoort. Als je niet serieus genomen wordt kun je meestal ook een afspraak maken met de aftersalesmanager om je probleem te bespreken. Vaak is het in de werkplaats het probleem dat de motor al iets te warm is en de klacht minder aanwezig is. Als jouw klacht aanwezig is bij koude motor is het verstandig om hem dan de dag van te voren te brengen zodat deze heel de nacht kan afkoelen en dan de volgende dag eventueel samen met de monteur te luisteren. Nadeel internet is dat meestal maar een klein deel klopt, en er meestal een hoop meepraters zijn die denken een zelfde probleem te hebben zonder dat deze mensen er verstand van hebben. Ook worden de problemen ruim uitgemeten maar als je kijkt hoeveel wagens er van dit type rondrijden is de klacht nog redelijk beperkt. Quote:
1) Naar Mijn weten is dit een spanner welke de geleider met een veer onder spanning houd en vervolgens door de oliedruk geholpen wordt. 2) Een distributieketting wordt altijd aan een kant opgespannen ( aan de kant waar geen spanning op staat) Motor draait rechtsom, daardoor zit de spanner aan de linker kant. Bericht mag je gewoon laten staan Last edited by Spierings : 29-04-2012 at 09:22. |
#29
|
||||
|
||||
Ik kan een praktijkvoorbeeld geven, maar let op dit is wisselend per type/motorcode etc dus er is geen vaste coulance oid.
Een 1.4tsi tiguan met 172.000km erop van 02-2008. Nog 50% coulance op delen en arbeid. Was trouwens nog de 1e distributieketting! Maar nogmaals dit kan zelfs per bouwmaand noch verschillen.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#30
|
|||
|
|||
@jan, stuur mij eens een PB.. met waar je weg komt etc.. misschien kunnen we wat voor je doen.
|
#31
|
|||
|
|||
@ Fryslan; PB is verzonden.
|
#32
|
|||
|
|||
Hoe zit het met de coulance regeling voor de distributieketting?
Ik heb een Touran uit 2008 met 41.000 km op de teller. Nu moet de distributieketting vervangen worden. |
#33
|
||||
|
||||
@ Marco-t: Ik lees hierboven dat hij 100.000km mee zou moeten gaan. Zal naar mijn idee dan nog wel uit coulance vervangen worden, maar kun je beter bij de dealer navragen denk ik.
Andere vraag: Mijn ouders rijden een fransoos en daar probeer ik ze al jaren uit te lullen. Nu zijn ze eindelijk voor een VAG auto aan het kijken, en omdat ze zuinig willen rijden maar ook een caravan willen trekken is er de twijfel tussen de TDI en de 1.4 TSI. Maar nu lees ik dit hier en begin ik toch wel te twijfelen of het zo verstandig is om ze een TSI aan te smeren. Gezien mijn ouders ook nooit naar de dealer gaan voor onderhoud maar naar een garage hier in de straat of naar mijzelf voor de kleinere reparaties. Is er mijn twijfel nou terecht of zeggen jullie dat het allemaal sterk overdreven word. En is er überhaupt een recht op coulance regeling als de auto niet bij de dealer word onderhouden (maar wel op de juiste interval z'n onderhoud krijgt).
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#34
|
||||
|
||||
Quote:
Ik wil dit graag voor je uitzoeken als je contact met mij opneemt. Ik moet een aantal specifieke gegevens hebben om het 1 en ander na te kunnen gaan. PB mij aub even hoe of wat
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#35
|
||||
|
||||
|
#36
|
|||
|
|||
Quote:
Precies! Gewoon einde discussie, volhouden dat het geen probleem is heeft geen zin meer. Volgens mij heeft de 1.6 THP van Peugeot/Mini/BMW hetzelfde probleem. Vooral die quote dat een ketting een motorleven lang mee moet gaan, misschien is een motorleven maar 100.000km bij VW
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Last edited by Zestienkleppen : 08-05-2012 at 22:15. Reason: HPI is THP |
#37
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
VAG rijders zijn er al eens slechter vanaf gekomen hoor... Als ze er allemaal last van zouden hebben zou VW al een terugroep actie gestart zijn. Als ervaren VAG monteurs hier nu zeggen dat het voorkomt, maar dat ze niet hele dagen kettingen staan te vervangen, dan is dat misschien ook zo, maar ja, emoties, geld, sensatie en drama verkopen beter. Ow ja, laten we complotten ook niet vergeten, die doen het ook altijd goed
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#38
|
|||
|
|||
VW of een ander automerk beginnen niet zomaar aan terugroepacties als er geen levensgevaarlijke situaties door ontstaan. Dat kost namelijk smerig veel geld en geeft imago schade.
Als er een kans is dat je motor in de soep loopt dan mag je daar vrolijk mee verder rijden. Dat was 10 jaar geleden zo, da's nu nog steeds zo.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#39
|
|||
|
|||
Vandaag gezien in de Autoweek (van deze week) een artikel van 6 pagina's over de vele problemen met de TSI motoren.....
__________________
Groeten, Marc (Weet wat je zegt, zeg niet wat je weet) |
#40
|
||||
|
||||
Quote:
mocht ook eens tijd worden dat autoweek hier aandacht aan besteed, mooi stukje tekst in ieder geval.
__________________
Quote:
|