#1
|
|||
|
|||
1,8 dx Motor valt uit , en start weer na poosje
hallo , vraagje mbt een 1,8 dx,
Net wat gehad wat ik nog nooit gehad heb. Ben net ff blokje om geweest met de golf , noem het jagen. Ik ben bijna thuis , nog even laatste sprint , remmen ,gas los om de dam op te draaien , en valt tijdens het remmen gewoon dood. Valt uit Uit rollen in zn 2 en hopen dat ie aan springt tevergeefs. Kom nog net de dam op rollen, na paar keer starten , liep hij weer als vanouds. Wat kan dit zijn? Heb laatste tijd wel , als ik bijv lang voor een stoplicht sta , dat ik soort van gepiep/ gekreun hoor , onder achterbank ... Benzinepomp dus ...? nu is deze pas 3 jaar oud.... Iemand idee of ervaring?
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX '05 polo 16v '08 T5 1,9tdi |
#2
|
||||
|
||||
kijk is op je tank dop niet vacuum zuigt als je gereden heb en hij slaat af draai dan de tankdop maar een los als die dan sist is het vacuum van je tank niet goed dat heb ik ook al eens gehad met de zelfde motor op golf 1 cabrio
|
#3
|
|||
|
|||
Zat ff te speuren , maar zit er dus bij een cabrio ,, ook een soort opvoerpompje in de tank zit en dan pas de brandstofpomp? . Was zowiezo van plan de tank eronder uit te halen en schoon te blazen / spoelen . Mischien dan alle 2 vervangen , zeefjes en dat spul?
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX '05 polo 16v '08 T5 1,9tdi |
#4
|
||||
|
||||
ik heb ook een dx, probleem nr 1 bij mij was, brandstofpomp relais.
|
#5
|
||||
|
||||
Heb ook zoiets gehad gehad met een Scirocco met een DX motor.
Had met volle tank nagenoeg geen last van, des te leger de tank des te eerder die uitviel bij hard remmen of de motor haperde soms bij hard accelereren. Was bij mij destijds de opvoerpomp als ik me goed herinner. Maar zou idd eerst eens zoals golf1gti83 aangeeft relais proberen, is veruit het goedkoopste. Als dit niet helpt zou ik idd opvoerpomp en zeefjes e.d. vervangen en trank goed schoonmaken. Als dat nog niet helpt brandstofpomp zelf en brandstoffilter vervangen. |
#6
|
|||
|
|||
Ok , gaan we dat doen ,, waar kan ik dat relais vinden en vervangen?
En hoe ziet het eruit ,, kan ik het alvast bestellen. Ik heb graag de nieuwe in huis voordat ik de oude sloop eigenlijk
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX '05 polo 16v '08 T5 1,9tdi |
#7
|
|||
|
|||
als het een blauwe is en dat is ie meestal dan heb ik er nog een liggen,kijk idd of de tank geen vacuum trekt komt vaak voor,na een ritje de tankdop erafdraaien,sist ie en komt benzine terug weet je genoeg,je kunt in de dop een gaatje boren zodat de druk wegkan,benzine filter al eens vervangen ?,de opvoerpomp in de tank onder de achterbank kan ook niet meer goed zijn als ie er uberhaupt zit
|
#8
|
|||
|
|||
Wat betreft die opvoerpomp ,, is die niet noodzakelijk dan?
Ik zal s kijken naar de kleur
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX '05 polo 16v '08 T5 1,9tdi |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Twan ,, normaal hoor je hem piepen ., heb er niet naar geluisterd meer sinds gister... Zal morgenavond s proberen of ie nog uberhaubt starten wilt. Hij moet 20 mei wel weer in optima forma zijn... Maar die opvoerpomp heb jij gewoon er nog in nu ? Met g60 ? Dus je moet een opvoerpompje hebben onder je achterbank en een brandstofpomp ? Kan me herrineren dat ik niks heb zitten onder mn bank... En de pomp zelf is 2jaar terug bij bolku vervangen... ( bosch ) Ik gaat morgenavond waarschijnlijk ff naar de monteur kijken voor relais.
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX '05 polo 16v '08 T5 1,9tdi |
#10
|
|||
|
|||
Net thuis , en starten lopen ,, klein stukje om geweest. No problemo.
Heb de garage gebeld , kan dinsdag avond komen , wat is wijs om dan allemaal even na te kijken? Relais doormeten ,, en de pompen , op druk controleren? Mocht ik geen opvoerpomp hebben ,, kan het geen kwaad om er 1 te monteren?
__________________
'81 mk1 cabrio 1600 eg --> 1800 DX '05 polo 16v '08 T5 1,9tdi |