#101
|
||||
|
||||
Quote:
Als je draadbussen van staal hebt kun je deze gewoon vastlassen op de schokdemperpoot. Ga ik waarschijnlijk ook doen. Vastzetten met die doppen vertrouw ik niet echt. @levis; Dat scheelt maar 4 cm oid. Dan kan ik bijna nog m'n hoofd tussen band en spatbord proppen Zal nog wel even na gaan denken over het verlagen van die stuurstangarmen. Misschien als ik het op een fatsoenlijke manier vast las dat ze er niks van zien bij de APK. |
#102
|
||||
|
||||
Wat voor bak heb je achter die AAZ zitten? Wil ook een AAZ in mijn 32b gaan bouwen en heb een QJ bak opgescharreld.
__________________
BMW E30 325i Golf 7 highline business R |
#103
|
||||
|
||||
Ik weet de bakcode niet. Weet wel dat het een 4+E dieselbak is.
|
#104
|
||||
|
||||
4+E diesel is 3M, 1600 benz en turbodiesel ook 3M.
een iets zwaardere bak is 2N, van een 1800 benzine. QJ zegt me ff niets, kijk op passat-kartei.de voor bakverhoudingen!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#105
|
||||
|
||||
Weten we dat ook weer
Ik heb vandaag de dieselpomp nog even wat bijgesteld naar ongeveer 1 mm. Ben er nog niet echt tevreden over. Voorheen trok hij veel harder op. Hij start daarentegen wel veel beter. En er tikt nog steeds één klep. Binnenkort dat maar eens inspecteren. Kan bijna met m'n ogen dicht de distributie afstellen |
#106
|
||||
|
||||
Je kan 'm rustig nog wel wat vroeger dan 1mm zetten, volgens mij. Heb ik bij de mijne ook (1,25mm dacht ik) en dat verschil merk je wel, vooral onderin. Als ik 'm nog vroeger zet, onstaat er duidelijk hoorbare dieselklop. Fabrieksopgave is meestal allemaal tussen 0,93 en 1,05mm, maar dat lijkt me gewoon wat aan de veilige kant. Bovendien zijn de pompen misschien niet allemaal gelijk en doorgaans anno 2012 niet nieuw meer.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD |
#107
|
||||
|
||||
We zijn nu een beetje aan het experimenteren met de pomp. Staat nu op de standaard waarde (+/- 0.95mm) maar hij wil nu even niet aanslaan doordat er waarschijnlijk lucht in de pomp/leidingen zit. Vanavond nog maar even aanslepen, misschien helpt dat.
Ook is de nokkenas er weer uit geweest om de "nieuwe" klepstoters te bekijken. Er waren er maar liefst 3 gewoon met je duim in te drukken, stuk dus. Deze zijn nu vervangen door 3 klepstoters die er ooit in zaten. Nu mag het ook wel even ophouden met alle tegenvallers. |
#108
|
||||
|
||||
Passat doet het weer! Loopt goed en geen getik meer
|
#109
|
||||
|
||||
Inmiddels alweer 700 km gereden zonder problemen. Wel even een nieuwe radiateur erin gezet omdat de 26 jaar oude begon te lekken in de hoekjes.
Blij! |
#110
|
||||
|
||||
Op hoeveel mm heb je de pomp nu staan dan?
|
#111
|
||||
|
||||
Ik dacht dat ik de pomp nu op 0.9mm heb staan. Kan in de toekomst nog wel wat meer worden maar ik vind het voor nu wel mooi geweest. Trekt in een stuk door naar 140km/h.
|
#112
|
||||
|
||||
|
#113
|
||||
|
||||
Jammer man, wat ga je nu rijden dan?
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |