Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-04-2012, 16:14
EDmk1 EDmk1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 25
Default 1.9d 1y brandstofpomp aansluiten

Ik heb t volgende probleem,
in mn t3 heb ik een 1.9d gehangen uit een seat inca.
nu heb ik compleet de motor met pomp overgebouwd maar logischerwijs zit er meer elektronica op.
Kan iemand vertellen hoe je de sensor/schakelaar aansluit die tussen de verstuiver leidingen zit(geelgroen/geelwitte draad)stop klep en de rest heb ik aan gesloten maar de bus blijft niet lopen.
ook zit er onder op de pomp een sensor met 2 draden bruin en zwart..deze worden duty/cycle aangesloten normalerwijze dus op dit moment heb ik ze afgetapet.
Hoop op een reactie!!!???
mvg emiel
Reply With Quote
  #2  
Old 26-04-2012, 19:26
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Daar heb je de kabelboom en het regelapparaat voor nodig,is een halfelektronische pomp.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-04-2012, 20:38
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Freddy Visser uit Twijzelerheide kan deze pomp wel voor je ombouwen zodat je deze regeling niet nodig hebt, en ook een stukje vlotter maken eventueel.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #4  
Old 26-04-2012, 20:43
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ben wel benieuwd hoe hij de vervroeging ombouwt dan maurits
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #5  
Old 27-04-2012, 08:24
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
ben wel benieuwd hoe hij de vervroeging ombouwt dan maurits

Ik zou gewoon het kabelboompje gebruiken als ik jou was. Dan werkt alles ook naar behoren
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #6  
Old 29-04-2012, 11:09
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
ben wel benieuwd hoe hij de vervroeging ombouwt dan maurits



Welke vervroeging Gerben??

Heb ik dus niet meer pomp is zo afgesteld dat hij warm goed loopt, koud nagelt die dan ietwat. Pomp is omgebouwd dmv andere plunjers, extreme LDA etc.. Nu nog een andere koppeling std houd het bij lange na niet.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #7  
Old 29-04-2012, 11:37
EDmk1 EDmk1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 25
Default

geel draad en groen gele draad op de spanning van de afsluiter, de rest niet aansluiten(choke kabel kan evt aan de vervroeging links van de pomp) en hij loopt prima(stationair toerental ietsie terug draaien evt).
enigste probleem is dat de motorkap niet meer past.
Reply With Quote
  #8  
Old 29-04-2012, 15:47
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Welke vervroeging Gerben??

Heb ik dus niet meer pomp is zo afgesteld dat hij warm goed loopt, koud nagelt die dan ietwat. Pomp is omgebouwd dmv andere plunjers, extreme LDA etc.. Nu nog een andere koppeling std houd het bij lange na niet.

haha,mooie oplossing voor dagelijks gebruik dus
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #9  
Old 29-04-2012, 15:50
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by EDmk1
geel draad en groen gele draad op de spanning van de afsluiter, de rest niet aansluiten(choke kabel kan evt aan de vervroeging links van de pomp) en hij loopt prima(stationair toerental ietsie terug draaien evt).
enigste probleem is dat de motorkap niet meer past.

ik heb vorige week de motor van iemand's t3 klaargemaakt,die was ook zo omgebouwd naar 1.9,die motor liep als een krant en liep ook nog onzuinig met zo'n half aangesloten pomp.dat moet je niet eens willen.eerste wat ik heb gedaan is een 1.6d pomp zoeken in het hok,die zit er nu op.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #10  
Old 01-05-2012, 17:52
EDmk1 EDmk1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 25
Default

ik moet zeggen dat de 1.9 stukken beter loopt dan de 1.6 en ik rijd nu bijna 100 km verder op een tank diesel. is idd voor dagelijks gebruik. Als ik weer eens tijd over heb misschien de 1.6 pomp er op zetten. lijkt ie weer origineel en dan pas mijn motorkap weer..
tot die tijd blijven duimen dan ie niet als een krant gaat lopen
Reply With Quote
  #11  
Old 01-05-2012, 21:21
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ook met 1.6 pomp loopt een 1.9 stukken beter dan een 1.6.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum