|
|||
|
|||
Achteruitrijcamera in kentekenverlichting golf VI
Misschien heeft iemand hier ervaringen mee.
Ik heb in mijn kentekenverlichting een camera geplaatst, deze is aan te sluiten op mijn navigatie (golf VI). De aansluiting voor 12volt heb ik aangesloten op mijn 12 volt aansluiting in de kofferbak. Rood massa en zwart stroom De andere kabel heb ik naar de navigatie gelegd (canbus). Als ik de auto in zijn achteruit schakel krijg ik geen beeld. Wat heb ik niet goed gedaan??. |
|
|||
|
|||
word je camera niet geschakeld via de achteruit? Dus schakelplus van bij je achteruit weg halen. Schakelaar voor achteruitrijverlichting?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Daar zit je fout.. rood is + en zwart is massa. Camera kan je het beste aansluiten op je achteruitrijlicht. |
|
||||
|
||||
Het is canbus, dus het lijkt me dat er wat ingeleerd en ingesteld moet worden met VAG.com
|
|||
|
|||
Als ik het goed heb dan kun je bij de golf VI niet zo maar een kabel bij een andere bijsteken (achteruitrijverlichting). Je hebt dan grote kans dat alles op tilt slaat, met het gevolg dat je alles opnieuw moet inleren. Het enige wat je wel kunt doen is de 12 volt aansluiting gebruiken.
Er staat wel stroom op de kabel die naar de camera gaat, deze heb ik doorgemeten. |
|
||||
|
||||
Je moet hem inderdaad bij de achteruit verlichting opdoen. Je canbus gaat hierover moeilijk doen ivm het spanningsverschil wat je daardoor krijgt. Via de vagcom of de dealer is dit wel weg te programmeren. Je zou ook even info kunnen inwinnen bij de dealer ofzo welke aansluiting je het beste kan pakken.
Niet verkeerd bedoeld maar als je rood als massa neemt en zwart voor + moet je je afvragen of je dit wel zelf moet gaan doen
|
|||
|
|||
Ik weet dat het gek klinkt, maar het staat toch echt in de beschrijving.
Connect power cord (black) to your verhicle 12V power system. |