#1
|
|||
|
|||
bellhouse of adapterplaat???
Hallo,
Ik ben van plan om volgende winter mijn 1.9 T3 pick-up te voorzien van een andere motor, namelijk de 2.8 v6 van Audi. Maar ik ben er nog niet helemaal aan uit hoe ik de motor aan de bak ga koppelen... Nu zijn de Engelse nogal voorstander van de bellhouse uit Zuid-Afrika en de Duitsers gebruiken voornamelijk adapterplaten. (als ik de forummers in GB. en De. moet geloven). En ik las dat hier in Nl iemand bezig is met een 4x4 kever met Audi v6 en die maakt gebruik van de SA bellhouse... Voor de rest kan ik op internet niemand in Nl vinden die een Audi v6 in z'n bus heeft... Maar wat is nu het beste? Of maakt het niet uit? Wat zijn de voor-/nadelen? Wat denken jullie ervan? Gr. Bart Last edited by BartjeT3 : 19-04-2012 at 08:49. |
#2
|
|||
|
|||
bellhousing of adapterplaat???
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Wat heeft een Porsche 944/Audi 5-cilinder motorswap project met zijn vraag te maken ??
__________________
Alain Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
Ik denk dat hij voorstander is van de bellhousing... Maar wat zijn dan de voordelen? Heeft het met de koppeling o.i.d. te maken?
Gr. Bart |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Z. A. klokhuis kan blijkbaar op aanwezige schroefgaten vastgezet worden. Plaat wordt eerst op bak vastgezet, daarna wordt het standaard klokhuis daar weer op gemonteerd. Werkt natuurlijk als "origineel" materiaal niet te krijgen is. Goed knutselwerk. ZA klokhuis is direct te monteren (denk ik) |
#6
|
|||
|
|||
Ja wat ik begrijp is dat ze in zuid afrika ook de 2.3 en 2.6 liter 5-cilinders van audi ook als optie hadden voor de t3. En dat ze daar dus een bellhouse voor ontwikkeld hebben. Origineel vag-onderdeel dus.
En de 6 cilinders en zelfs de 8 cilinders hebben hetzelfde bout-patroon als die 5 cilinders. Dus het zou zo moeten passen. Maar is het ook echt veel beter dan een pasplaat? Dat vraag ik me af. Want het is natuurlijk wat kostbaarder en moeilijker om aan te komen... Gr. Bart |
#7
|
|||
|
|||
Als het vastzit en gemonteerd is, en de koppeling werkt, komt voldoende vrij, etc etc... Dan is alles hetzelfde en boeit het helemaal niks hoe je het maakt, als het maar werkt.
Succes! |
#8
|
|||
|
|||
Oke, nou het scheelt best een hoop geld en als het niks uit maakt... Dan is het geen moeilijke keuze denk ik.
Je hebt in engeland ook een bedrijf dat een bellhouse heeft ontwikkeld voor de ombouw naar subaru, maar daar hoor ik in nederland en duitsland ook niet zo veel over... Daar wordt ook (bijna) alleen maar een adapterplaat voor gebruikt... Gr. Bart |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Shit, 1 schroefdraad van zgan schijf voor kapot. Gat uitgeboord en wielmoer bevestigd met moer aan binnenkant schijf. Jammer genoeg moest daartegenover ook een moer bevestigd worden ivm onbalans. Die werkt nou mooi als diefstalbeveiliging. Als het maar werkt. |
#10
|
|||
|
|||
Es een klein vraagje tussendoor, nu jullie toch bezig zijn over motorswaps. Kan dit zomaar in Nederland of rijden jullie ook gewoon onverzekerd rond zoals hier bij ons?
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Gewoon opnieuw laten keuren bij het rdw, dan is er niks aan de hand |
#12
|
|||
|
|||
Keuren bij de rdw is inderdaat niet zo'n probleem, je moet zorgen dat het deugdelijk gebouwd is, de aslast niet te hoog is. (per auto verschillend) en de remmen in orde zijn. en je moet kunnen aantonen dat je 'nieuwe' motor niet uit een gestolen auto komt.
Kosten voor zo'n keuring is maar tientjeswerk. Gr. Bart |
#13
|
||||
|
||||
ik ga voor m'n subaru project een rjes bell housing gebruiken... dit omdat ik dan zoveel mogelijk orignele onderdelen kan gebruiken van zowel subaru (vliegwiel, drukgroep, startmotor) als VW (koppelingsplaat), en het lijkt ook nog eens netjes.
hier vind je wel wat over op www.bus-forum.nl en het subaru forum, daar hebben een aantal mensen dit al gedaan. Verder vind je ook ombouwverslagen op http://www.bulliforum.com/ over V6ssen. Het grote nadeel vind ik de extra hoogte van deze motoren, waardoor je je motorluik ook moet verhogen, vandaar de subaru keuze.
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#14
|
|||
|
|||
Er zijn lastigere dingen idd. ik heb gemerkt dat de rdw genoeg info geeft voor de ombouw over de keurings-eisen als zoiets plaatsvind. Het scheelde mij een hoop werk aangezien ik had verwacht veel meer te moeten doen. (let wel, ik heb het over de ombouw van een caddy 1 diesel naar gti 8v).
|
#15
|
||||
|
||||
en een keer naar een Duitse meeting gaan zoals Hockenheim (juni, weekend na budel) of Wietzendorf (september) helpt ook wel, kun je een aantal dingen eens live zien!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#16
|
|||
|
|||
Maar heb je bij een pick-up niet meer ruimte in de hoogte dan bij een 'normale' bus?
Gr. Bart |
#17
|
||||
|
||||
klopt, je hebt meer ruimte qua hoogte dan bij een normale bus, dus bij jouw zou dat inderdaad geen probleem zijn!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#18
|
||||
|
||||
wat mijn verteld is dat een belhouse swap meer vermogen aan kan. verder maakt het niet uit. een adapter werkt ook prima.
__________________
GAAANK is allez Remme is angst |
#19
|
|||
|
|||
Weet je toevallig ook waarom je met een bellhouse meer vermogen aan kan? grotere koppeling of zo?
Gr. Bart |
#20
|
||||
|
||||
http://www.rjes.com/html/bellhousin...ptor_plate.html
hier is het duidelijk uitgelegd (wel in het engels)
__________________
GAAANK is allez Remme is angst |