#981
|
|||
|
|||
|
#982
|
||||
|
||||
Bij mij zit er geen . aan die kant
|
#983
|
||||
|
||||
Hij loopt eindelijk, en wat was dit domme fout.
Het was dus toch het verkeerde merkteken op de nokkenaspoulie. Nadat ik een paar keer met Ronald gebeld had zei hij van kijk eens of de eerste 2 nokken op je nokkenaspoelie naar boven wijzen, een schuin naar voor en een schuin naar achter. En dat was bij mij niet het geval. Daarna nog maar eens in het werkplaatshandboek gekeken en daar zag ik toch echt dat de punt aan de binnenkant moest zitten. Dus kon niet meer geloven dat hij er niet zat en nog een tweede keer gaan kijken en toen zag ik hem wel voorbij komen. Die goed gezet en na een paar keer gas geven liep hij. Hij heeft wel alleen nog maar hij uitlaatspruitstuk erop dus maakt een hoop kabaal maar dat mag de pret niet drukken. Nu dus snel een uitlaat bestellen en test gaan rijden met dat ding. Hier een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=58Ftp6Wn4rA Thanks Ronald en Sjeesbeest. |
#984
|
||||
|
||||
Super dat ie loopt Erik (en Thijs). Ben blij voor je dat het nu opgelost is en dat je aan de afsluiting kunt gaan beginnen.
Proficiat met het resultaat tot nu toe. Wat zul je lekker slapen vannacht Enne graag gedaan hè, Daar is het forum voor
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#985
|
|||
|
|||
Goedbezig !!
Die fout heb ik ook 1 keer gemaakt ......... nu je het weet vergeet je het nooit weer ! Gelukkig zijn dit vrijloop blokjes, dit moet je niet doen met een net gereviceerde 1.6 gti EG motor |
#986
|
||||
|
||||
Lekker bezig Erik (en Thijs )!
|
#987
|
||||
|
||||
Thanks,
En nu gaan zorgen dat hij zo snel mogelijk afkomt. |
#988
|
|||
|
|||
Prachtige golf geworden! Ik heb het project met veel plezier gevolgt.
Wel eerst ook even laten taxeren en naar die waarde verzekeren, voordat je er de weg mee opgaat.
__________________
www.vwmovement.nl Mijn auto topic: http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=34&t=31247 |
#989
|
||||
|
||||
Thanks.
Getaxeerd zal hij zeker worden, maar zal wss wel al eerder op de weg komen. Aangezien ik toch graag met hem naar Oostenrijk rij. Gisteravond/nacht met Thijs nog het schakelmechnisme geplaatst, deze moet alleen nog wat afgesteld worden wat kan niet naar de 3 en 4. En vandaag doorgegaan met de folie achter de deur en de deurbekleding, raamhendels enz. Dit is ook voor alle deuren af. En ook het middenconsole, pookhoes e.d. terug geplaatst. En ook de binnenspiegel zit er weer in, toch altijd klote om in je hemel te moeten snijden. Ook bij de voorste deuren zitten de deurrubbers erin. Gedeeltelijk met de klemmentje en gedeeltelijk zit nu de kit te drogen. Dus kan er nog geen foto van maken. En de weer iets kortere to do list maar weer: * Schakelmechnisme afstellen * Sierlijsten voorruit en achterruit * Uitlaat bestellen en op maat maken * Deurrubbers achter * Electrisch gedeelte van achterklep en achterlichten aansluiten * Gaskabel aansluiten * Dakraam afmaken * Motor afstellen * Uit laten lijne * APK keuren * En rijden natuurlijk. |
#990
|
||||
|
||||
Weer goed bezig geweest mister van Bilsen. Was erg productief avondje gisteren, zo te zien voor jou vandaag ook! Morgen dan maar uitlaat halen?
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL |
#991
|
|||
|
|||
Ik zou hem toch voor de rit naar Oostenrijk al laten taxeren. Daarvoor hoeft hij niet 100% af te zijn. Elke taxateur kan die nu ook al wel op waarde schatten. Je zal de eerste niet zijn die onderweg naar der See iets heeft. Ieder jaar hoor je er wel van.
Vooral op de terugweg kun je wel eens wat minder scherp zijn.
__________________
www.vwmovement.nl Mijn auto topic: http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=34&t=31247 |
#992
|
||||
|
||||
Thanks Thijs, heb inderdaad genoeg weer kunnen doen.
Trouwens de uitlaat gaan we afgelopen maandag niet ophalen. Is besteld en levertijd was zoiets een week. Nu net bezig met het electrische gedeelte achterin de auto. Inmiddels doet de ruitenwisser en de ruitenwissersproeier het maar beide achterlichten geven nog helemaal geen teken van leven, ook de knipperlichen doen het niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn. Zekeringen zijn het niet, deze heb ik of doorverbonden of zijn nog heel. Voorlampen doen het wel, ook de knipperlichten voor doen het. Massa heb ik rechtstreeks van de accu even naar achter gedaan maar dat maakte ook geen verschil. @M1974: Ik wil hem ook zeker van te voren al laten taxeren. Maar ben op het moment al bezig met de verzekering en heb er pas 1 die denkt dat het wel gaan lukken ivm leeftijd maar geeft ook nog geen garantie. Hij zegt dat hij het pas zeker weet als de aanvraag indient, en dat kan pas als het taxatierapport binnen is. |
#993
|
|||
|
|||
Wat is er zo moeilijk aan je verzekering?
Ik ga er even vanuit dat dit een tweede auto is. Een oldtimerverzekering met taxatiewaarde is dan toch zo spannend niet? Taxeren is hooguit een paar uurtjes werk. En een officieel erkend taxatie rapport zou je mijns inziens binnen een week in huis moeten kunnen hebben.
__________________
www.vwmovement.nl Mijn auto topic: http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=34&t=31247 |
#994
|
|||
|
|||
Quote:
Zekering 13 en 14 zijn voor je achterlichten dacht ik. Als je verlichtingsschakelaar niet goed werkt dan kan het zijn dat daar de storing inzit, je achterlichten worden namelijk appart geschakeld maar wel met dezelfde klem 30 (12V +) Knipperlichten kan aan je alarmlichtschakelaar liggen maar daar zitten volgens mij de bekabeling al in elkaar verweven. Als linksvoor het doet dan zou linksachter het ook doen, als dus 1 van beide niet doet moet je knipperrelais extreem snel knipperen. Er moet achter je zekeringskast nog wel een stekkerverbinding zitten. Last edited by Sjeesbeest : 18-04-2012 at 20:45. Reason: mar = met :) |
#995
|
||||
|
||||
Het probleem met de verzekering is dat ik pas 21 ben geworden, en dat willen ze niet allemaal accepteren. Maar dat zal allemaal wel goed komen.
Hij knipperd met het schakelen van het knipperlicht snel en als ik het alarmlicht aanzet knipperd hij normaal. Maar dan brand achter niks. Zekeringen zijn het niet want heb ze doorgelust. Verlichtingsschakelaar heb ik een half jaar gebruikt, deze is namelijk al eens vervangen omdat hij stuk was. En als de stekkerverbinding achter bij de zekeringkast niet in elkaar geklikt zit zou dit dan het probleem kunnen zijn? |
#996
|
||||
|
||||
Ik denk een slechte massa Erik.
Probeer eens de bruine draad bij je achterlichten die met een schroef door je plaatwerk zit geschroefd eens ergens tegen een goede massa te houden. En de stekker moet inderdaad wel goed geplaatst zijn op je zekeringkast.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#997
|
||||
|
||||
Slecht masse kon het niet zijn.
Had hem rechtstreeks van de accu gepakt (buiten de auto om). Maar we hebben het inmiddels gevonden. Nadat ik naar een verbinding ging kijken achter de zekeringkast zag ik dat het nokje van de stekker voor het achterste stuk kabel boom niet in een gleuf viel maar ergens wat kunstof aan de kant duwde. Die omgedraaid en een lampje vervangen en alles werkte. Ook hebben we vanavond het schakelmechanisme afgesteld en kom nu in de 1, 2, 3, 4 en de achteruit. En heb een andere pezenstrekker besteld omdat het met de gene die ik had niet lukte om de sierlijsten in de voor en achterraam te trekken. Ook nog bezig geweest met de gaskabel en moet nog wat klein spul draaien voor dit mooi pas te krijgen maar dat gaat helemaal goed komen. Weet iemand trouwens waar de klemmentjes van de achterste deurrubber moeten komen. Want volgens ETKA horen er 4 in te zitten maar zie nergens de gaatjes ervan zitten. Dus de to do list is weer een stukje kleiner: * Sierlijsten voorruit en achterruit * Uitlaat binnen krijgen en op maat maken * Deurrubbers achter * Gaskabel afwerken * Dakraam afmaken * Motor afstellen * Uit laten lijne * APK keuren (staat al gepland op 27 April) * En rijden natuurlijk. |
#998
|
||||
|
||||
Ik heb ook nergens klemmetjes zien zitten net toen ik gekeken heb
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#999
|
||||
|
||||
Mmm zit hij dan over de hele lengte gekit ofwat?
|
#1000
|
||||
|
||||
Bij mij wel in ieder geval
(proficiat met je duizendste posting in je topic)
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |