|
|||
|
|||
Wielranden golf 2 gti en sierlijsten in ere herstellen
Hallo,
Ik heb onlangs een aantal sierlijsten en wielranden en g60 bumpers voor de golf 2 gti weten te bemachtigen. Nu wil ik graag deze weer een mooie zwarte kleur geven. Nu is mijn vraag, hoe kan ik deze mooi zwart maken. moet ik ze schuren en dan spuiten? Of zijn er andere manieren om ze mooi zwart te krijgen, omdat met schuren het bumperpatroon kwijtraken. alvast bedankt |
|
|||
|
|||
Quote:
Iets van Back to Black gebruiken of bumper blitz, of plastic shine, ik heb zelf een stift hiervoor 1x per 2 jaar aanbrengen en dan blijft het mooi zwart |
|
||||
|
||||
Gekookte lijnzaadolie werkt echt super, niet gaan spuiten ofzo dan blijft er niks van de structuur over. Lijnzaadolie kost 6 euro per liter bij de hornbach of vergelijkbaar.
|
|||
|
|||
Het probleem is wel dat de persoon voor mij met verf op de bumpers bezig geweest, hij heeft ze niet geschuurd dus moet dit er nog afhalen zonder de bumpers te beschadigen
|
|
||||
|
||||
Tja, dan kom je toch niet eronder uit om te schuren. Pak dan van die schuursponsjes, bij de action bijvoorbeeld. Die zijn niet zo grof. Succes
|
||||
|
||||
Je kan ze ook opnieuw in de structuurlak laten spuiten.. of als ze nog origineel zijn dit spul:
|
||||
|
||||
Dat spul houdt toch niet lang, maar van de andere kant, voor 2 euro per fles kun je er ook een shitload opspuiten.
|
|||
|
|||
Met dat bumper black heeft de persoon voor mij erop gezeten. En dat is nu dus aan het loslaten.
Het idee van die structuur lak/verf dat lijkt me wel wat, als dan de natuurlijke structuur van de bumper goed word geïmiteerd. Dan zou ik gewoon alle lijsten, bumpers, dorpels mooi glad kunnen schuren en daarna in de primer zetten en deze structuur lak eroverheen. Maar, blijft die structuur lak wel goed zitten? Last edited by yniezink : 14-04-2012 at 18:29. |
|
|||
|
|||
lijzaadolie! werkt het beste, heb heb een tube van sonax gehaald van die kunstof gel, 1x met de hoge druk spuit en weg is het... helpt voor geen meter... WD40 helpt ook maar voor tijdelijk...
|
|||
|
|||
Dan hoop ik dat ik de huidige lak die erop zit er met een ruwe borstel af kan krijgen ofzo. Maandag avond maar is een poging wagen met de verf eraf halen.
|
|
||||
|
||||
Die bumperblack is gewoon een blank goedje om het zwart te krijgen, dat is geen lak ofzo.
Na een tijdje wordt het weer wat lichter en spuit je het kunststof weer opnieuw in. Kost inderdaad maar 2 euro ofzo per bus dus das ideaal en met een minuutje heb je alles gehad. Bij deze mk2 zijn de bumpers opnieuw gespoten in structuurlak, da's gewoon lak en laat ook niet meer los. Wellicht zal het op den duur wel weer wat valer worden maar dan ben je alweer een jaar of wat verder.
|
|||
|
|||
Dat ziet er erg goed uit! Dus gewoon goed glad schuren, primer en dan structuur lak?
Hoe heeft de persoon op de foto zn bumpers gedaan? Zoals hierboven? Last edited by yniezink : 14-04-2012 at 20:00. |
|
||||
|
||||
Quote:
Zelf zou ik ze in dit geval spuiten, Als die verf er zo op zit,kun je met een beetje geduld dit gewoon afwassen met verdunning/thinner. Wat gewoon belangrijk is dat je het tussen tijd laat uitdampen (10min. ongeveer) En niet stevig gaan staan boenen of met met de handen aanpakken. Lap thinner en die haal je erover dan pak je het volgende deel. Zo werk je ze stuk voor stuk af. Kunstof word wel zacht en slaat wit uit maar is geen probleem. Gebruik eventueel scotchbride(rood) dan ontvetten en kunstof hechtprimer, geen laag maar een nevellaagje.Zorg wel dat je alles dan raakt. Geef ieder produkt tijd om uit te dampen (Erg belangrijk) Hierna in de gewenste kleur spuiten. Bij eventuele beschadigingen aan het kunstof,is structuur ook opnieuw aan te brengen. B.v. Innotec Mogelijkheden zat met kunstof delen. Klein voorbeeld van spiegelkapje. Misschien dat je hier wat mee kunt, Succes! @. Misha: Dat bumperspray van de Action werkt ook zeker goed
|
||||
|
||||
Quote:
Waarom moet je het koken dan. Moet je het warm opbrengen of zo ? En hoe lang moet het dan koken.Of is het al gekookt verkrijgbaar en waar. Is er trouwens ook nog verschil tussen lijnolie en lijnzaadolie of is dat hetzelfde ? Last edited by hummer : 15-04-2012 at 00:30. |
|
||||
|
||||
Is ook al een compleet topic over Bumperrenovatie
|
||||
|
||||
Quote:
Topic net voor de eerste x gelezen, en zeker de manier van aanpak. Maar met die structuur aanbrengen was zeker even oefenen. Helemaal is het een kunst om dezelfde structuur te houden bij een groot onderdeel zoals b.v. bumper of stootlijst.
|
|||
|
|||
En in mijn geval zal ik ze dus eerst moeten schuren om bumperblack / verfresten eraf te krijgen of niet?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dit eerst doen. Dan gaat het scotchen ook een stuk beter, Als die verf er zo op zit,kun je met een beetje geduld dit gewoon afwassen met verdunning/thinner. Wat gewoon belangrijk is dat je het tussen tijd laat uitdampen (10min. ongeveer) En niet stevig gaan staan boenen of met met de handen aanpakken.