#1
|
|||
|
|||
1.8 GTI houdt in
Hallo allemaal,
Ik heb een mk1 1.8 GTI. Het blok is helemaal uit elkaar geweest. Hij loopt best wel goed, alleen bij wegrijden onderin de toeren houdt ie in en stottert wat, hoger in de toeren gaat ie weer als een speer (zoals je van een GTI verwacht). De injectoren zijn gereinigd en getest en er zitten nieuwe bougie's, bougiekabels en verdelerkap op. Iemand enig idee of ervaring daarmee? Ik hoor het graag, alle ideën zijn welkom. Groeten Werner |
#2
|
||||
|
||||
k-jetronic drooggestaan met de verbouwing?
Dan droogt de zooi uit aan de binnenkant en kan je een hoop ellende verwachten...
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |
#3
|
||||
|
||||
Ik heb achtereenvolgens 2 PiGo's (83er GTI's dus met de 1,8L DX motor) gehad en bij allebei soortgelijke problemen als bij de jouwe. Telkens na vervanging van de brandstofverdeler ("spinnekop") was het opgelost.
Ik wil ook nog effe erbij zeggen dat ik ook bij beide de tankvulpijp heb moeten vervangen omdat die doorgerot waren. Dit kan er oorzaak van zijn geweest dat er vuil (roestdeeltje's) in het systeem is gekomen met alle nadelige gevolgen van dien. Ik hoop dat jou tankvulpijp nog goed is anders blijf je dus bezig... Verder ook regelmatig, na max. 30.000 Km., de benzinefilter vervangen !
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#4
|
|||
|
|||
Bedankt voor de tips.
Ik zal even kijken of ik er 1 kan lenen om te proberen. Vulpijp is nog goed. |
#5
|
||||
|
||||
Onsteking op tijd?
|
#6
|
|||
|
|||
ontsteking op tijd gezet met merktekens, niet met stroboscoop
|
#7
|
||||
|
||||
afdichtrubbers verstuivers nog goed??? Spuit maar eens wat remmenreiniger bovenop bij stationair. Veranderd het toerental dan vervang ze maar.
|
#8
|
|||
|
|||
meestal is het die mengverdeler oftewel spinnekop,je kunt die doseerklep ook eens bekijken op vuil,benzine filter kan ook die problemen veroorzaken,onsteking merk je wel als die verkeerd staat,of te weinig power onderin of bovenin met optrekken
|
#9
|
|||
|
|||
Ik heb net nog even gekeken.
Vierde cilinder krijgt geen brandstof vanaf de spinnekop. Is zo'n ding te reviseren of te reinigen? Kan er helaas vandaag niet mee verder, hij moest nog even terug naar de spuiter. |
#10
|
||||
|
||||
Reinigen zou evt mogelijk zijn zonder dat ding uit elkaar te halen
http://www.golf1-ig.de/board/read.p...39672#msg-39672 als je 'm uit elkaar haalt gaat die dus kapot zoals er in de link staat. Erik is 'n NL'er, en ook net zoals ik al sinds jaren bij de "Original Golf 1 IG", mocht je 'm hierover willen vragen stuur je me maar ff 'n pb, dan wil ik je wel z'n e-mailadres geven.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#11
|
|||
|
|||
Geweldige link, deze week maar even weer knutselen.
Laat zeker horen wat de uitslag is. Bedankt |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
hoe kun je dat zien, dat de vierde cilinder geen benzine krijgt? de injectoren allemaal los halen? en krijgt hij vol gas wel benzine? omdat de auto dan wel goed loopt? ben benieuwd of het met een andere spinnekop over is want ik heb het zelfde probleem, ben er al aan gewend eigenlijk |
#13
|
|||
|
|||
Ik heb op de spinnekop de banjobouten van de leidingen naar de injectoren 1 voor 1 losgedraaid, cilinder 4 kwam niets uit.
|
#14
|
|||
|
|||
Net een andere spinnekop gehaald, vrijdag maar even testen
|
#15
|
||||
|
||||
het probleem dat één injector geen benzine krijgt heb ik zelf ook nog kunnen oplossen, het de kop helemaal vol gespoten met WD40 (meerdere malen), dit heeft het vuil meegenomen naar buiten en werkte daarna weer naar behoren!)
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project) MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland. |
#16
|
|||
|
|||
Na vervangen van de spinnekop loopt de auto weer goed.
Bedankt voor de reacties en tips. |