|
|||
|
|||
Thnx voor het compliment!
Morgen even langs de Mc waar hij voor stond, die hebben camerabeelden waardoor ik als het even meezit aan een kenteken zal komen. Als dat zo is,kan alles snel gaan!!
|
|||
|
|||
Zojuist weer teruggekomen van de Mc, en de tegenpartij.
Op de camerabeelden was het voorval te zien, maar er was enkel een bedrijfsnaam op de bus te zien die tegen de Golf is aangereden, en het kenteken was niet goed leesbaar. Het bedrijf zat vlakbij, dus ben ik meteen maar even langs gegaan. Een man kwam toen ik net geparkeerd had al naar buiten, en stelde zich voor, waarna hij direct aangaf de bestuurder te zijn geweest van het busje. Even een gesprek gehouden, waarin hij ook aangegeven had een visitekaartje onder de ruitenwisser te hebben gedaan, hetgeen kan kloppen, omdat ik een fel oranje kaartje aantrof waarvan ik dacht dat het reclame was. Even een goed gesprek gehad, en vervolgens de gegevens ingevuld op een schadeformulier. Morgen de schade laten bekijken en een prijsopgave laten opstellen. Dit dan weer doorgeven aan de verzekering van de tegenpartij, en dan maar hopen dat de centen snel op mijn rekening zullen staan zodat ik de auto snel weer netjes voor de deur heb staan.
|
|||
|
|||
Vanochtend een schade-expert bij de auto gehad.
Rapportje is als het goed is vandaag nog opgemaakt, dus morgen even veriviëren bij de verzekeraar van de tegenpartij. Dan nog hopen dat ik akkoord ga met het bedrag, en zo ja, zo snel mogelijk de boel fixen. Nog even kijken hoe ik het wil
|
|||
|
|||
wil je zeker niet demotiveren maar daar gaat zeker nog een goede 3 a 4 dagen overheen voordat dat rapport er eenmaal ligt en ingevoerd is. natuurlijk is dit per partij verschillend..
anyway, heel veel sterkte met je strakke golf, en kloten dat dit je is overkomen... dit gun je niemand, maar zo een golf al helemaal niet!! mooi ding, en hoop echt van harte dat je de poen krijgt om je MK1 zonder bezuinigen op de kosten toch in ere te herstellen! nogmaal het aller aller aller beste!
|
|||
|
|||
mooi dat de veroorzaker nog is achterhaald iedergeval. Voor wat betreft die meedraaiende bout van de distributiedeksel, dit heb ik ook gehad. Als je bij het blok kijkt naar de rand tussen de eerste cilinder en de distributiedeksel zie je een verdikking. De bout van de distributiedeksel zit vastgeschroefd in een andere bout, die in het blok vast zit. Waarschijnlijk zit die van de deksel redelijk vast, en draai je daarom de bout uit het blok los. Ik heb wel eens een boortje op die verdikking gezet, daar een gaatje in maken en een boutje, spijker of iets dergelijks daarna in het gat. Zo voorkom je dat die binnnenste bout meedraait. Wel eerst weer zo ver mogelijk erin draaien.
|
|
|||
|
|||
@ Grootsuitpakken:Thnx voor je compliment!
Idd kan het een paar dagen duren voor het rapport verwerkt is,heb ze al gesproken en zal vernoedelijk na het weekend helemaal gereed zijn. Waarschijnlijk kom ik goed uit zo met m'n plannen vwb de bumpers etc, met het geld dat ik krijg. @Casss: thnx voor je uitleg man! Ik heb hem tijdens het vervangen van de distributieriem, vsnaar en spanrol al losgekregen na enig geklooi Moest ook wel, als die kap niet los was gekomen konden we het allemaal nie vervangen
|
|||
|
|||
Eindelijk, afhandeling is nabij
Zojuist alles afgerond, en een bevestiging ontvangen dat het bedrag overgemaakt zal worden. Krijg het bedrag uitgekeerd wat het zou kosten als ik zou laten doen. Echter, ik ben toch al van plan de buitenkant enigszins richting origineel terug te brengen, dus ik ga zodra het geld binnen is lekker een nieuwe voor- en achterbumper halen, en die ongespoten op de auto monteren. Zodoende zullen mettertijd dan de bumper, sierstrips en deurklinken iig weer netjes zwart zijn Dan komt de buitenkant weer een stukje dichter bij hoe ik hem wil, en dan kan ik daarna rustig aan de binnenkant beginnen. Nu maar hopen dat iig de bumper erop zitten voor het ringweekend :P
|
|||
|
|||
Even een aantal onderdelen besteld, die ik morgen ga ophalen:
- Voorbumper nieuw inclusief binnenbalk - Achterbumper nieuw inclusief binnenbalk - Grill embleem chroom nieuw - GTI golfbal pookknop nieuw - Zwarte metalen afdekplaatjes voor deurgreep nieuw (die plastic plaatjes die er nu op zitten zijn het net niet zeg maar) - Gaspedaalrubber nieuw En dan nog even een shampootje, wheel cleaner en uiteraard, omdat nu weer een deel zwart wordt een trim detailer. Al met al weer een leuk lijstje, en ik hoop dat ik het er voor vrijdag allemaal in en op krijg, en de auto nog even lekker kan wassen voor we met de groep richting de Nuhr vertrekken Op de planning qua aanschaf in de nabije toekomst: - Deurrubbers (oude zijn wat versleten, vooral de bijrijderskant waardoor de deur moeilijker sluit) - Wolfsburg vloermattenset - Ander stuur (huidige is lelijk en half kapot), ik aas zelf op een mooi Spucknapf-stuurtje - Nieuwe emblemen achterzijde (de jacht op het OEM GTS-embleem is nog een hele klus!!!) - Afdichtdopjes voor dakspoiler (om de schroefgaten te vullen) - Veerpootbruggen zowel voor als achter En zo zijn er nog genoeg dingen die mettertijd op m'n lijstje zullen verschijnen maar nu nog niet de voorkeur hebben (denk aan dashboarddelen, deurpinnen, achterlichten, stickers GTS, velgen, schroefset etc etc) Alle tijd toch :P
|
|||
|
|||
Impressie van de grill:
Ik mis voor de laatste koplamp 2 enorm kleine boutjes, dus ook hier ben ik hard naar op zoek... Daarnaast lijkt het of er een compleet ander front in is gehangen alvorens het spuiten, waardoor ik een paar kleine gaatjes zal moeten boren om de grill goed vast te kunnen zetten. Hij zal er van het weekend dus nog niet in hangen....Helaas... Ik moet wel zeggen dat ik het enorm dik vind staan, en niet kan wachten tot ie er eindelijk in kan!!
VW Golf mk1 GTS '83 Ex-rides: - VW Golf mk4 V5, 180PK, 235NM 2002 - VW Golf mk3 1.8 8v "VW Motorsport" edition 1996 DubFanatics Last edited by Dennys : 24-04-2012 at 17:40. |
|
||||
|
||||
Apart.... Ik weet nie zo goed of ik het nou mooi vindt ja of nee....
|
|
|||
|
|||
Er komen ook nog zwarte bumpers op, dus dan zal et er weer anders uittien dat op deze foto.
|
|||
|
|||
Ander goed nieuws:
OEM GTS-logo zoals deze eruit hoort te zien weten te fixen! Moet alleen de chrome verf opnieuw doen, hij is wat oud en half versleten. Maar dat is zo gedaan met een kwastje en een likje verf :p Ook meteen de schroefjes en boutjes geregeld die ik nog mis(te) om de laatste koplamp te kunnen bevestigen,en ik weet nu ook hoe ik de grill mooi kan monteren. Dus volgende week zit er naar alle waarschijnlijkheid een verse grill in de GTS! Me happy now haha
VW Golf mk1 GTS '83 Ex-rides: - VW Golf mk4 V5, 180PK, 235NM 2002 - VW Golf mk3 1.8 8v "VW Motorsport" edition 1996 DubFanatics Last edited by Dennys : 24-04-2012 at 20:34. |
|
||||
|
||||
Vandaag gespot bij schiphol, staat er netjes bij!!!!
Klote van de schade, nieuwe bumpertjes en frontje zullen hem goed gaan staan!!!!
* '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif http://www.dubkreations.hyves.nl/ http://www.dubkreations.forumotion.net Last edited by Dutch_Jetta_GT : 25-04-2012 at 16:45. |
|
||||
|
||||
he,dat smoelt goed,nou idd nog even die zwarte bumpers erop!
|
|||
|
|||
Zootje nieuw spul opgehaald vandaag:
En in de schuur: Een setje verse bumpers Morgen maar es lekker knutselen
|
|||
|
|||
Druk wezen klussen vandaag
Oude en nieuwe voorbumper: Oude en nieuwe achterbumper: De GTS zonder achterbumper: En het eindresultaat: Ook is de grill klaar, en is het OEM GTSlogo binnen: Er is nog echt zat te doen aan de auto,maar eerst maar eens het weekend bij de Nurburgring vertoeven
|
||||
|
||||
staat em goed die zwarte bumpers, ben benieuwd als de andere grill erin zit.
|
|
|||
|
|||
Binnenkort ophalen:
|
|||
|
|||
Afgelopen zaterdag even half NL doorgecruized voor de velgen.
Het enige waar ik tegenaan loop is de ET waarde. De achtervelgen lopen aan in de wielkastverbreders. Of ik haal de binnenrand weg van de verbredingsset, of ik haal de spacers weg en hoop dat het daarmee is opgelost... Nu drempels, hobbels en kuilen tot die tijd maar even vermijden :P Hier nog een shootje met de nieuwe velgen eronder:
|
|||
|
|||
Tijdje afwezig geweest door privézaken.
Maar de laatste weken weer vol goede moed aan de auto geknutseld, met het volgende lijstje resultaten: Eind augustus: Nieuwe einddemper gemonteerd en uitlaat weer gasdicht gemaakt: Eind augustus/begin september: Fuseekogel links vervangen. Deze zat nog met popnagels vast, dus hele draagarm er onderuit, nagels uitgeboord en vervolgens nieuwe gemonteerd en de boel weer terug: Fotootje van de oude kogel: En de oude en nieuwe naast elkaar: Hij was dus echt toe aan vervanging! Zit er toch aan te denken de andere kant binnenkort ook te doen... Just in case. De rubbers zijn verder allemaal nog in prima staat,zowel van de assen,draagarmen en stabistang. Dat scheelt dus weer :mrgreen: En gister (14-09): Auto van APK voorzien voor weer een jaartje, en vervolgens EIN-DUH-LUK de GTSgrill gemonteerd : embleemloze grill gedemonteerd, en even gepast en verlichting getest. Alles goed en wel, en toen de bumper eraf, gaatjes geboord om de onderkant van de grill vast te kunnen zetten, die metlakstift aangetipt om roest te voorkomen,en alles vastgezet. Hier wat foto's: Eerst even testen: Binenste lampen zijn mistlampen,daar moet ik nog even een kabeltje voor trekken binnenkort,en een schakelaar voor plaatsen in de cockpit: Toen bumper eraf en boormachine klaargelegd: Markeringen waren gemaakt,grill er weer af, dus ik kon boren: Geboord en aangetipt: En alles weer gemonteerd en werkend (op nog even de mistlampen na...): Sorry voor de wat crappy pics,ging ff snel om het idee Laatste voor het front zal zijn: -oranje knipperlichten (OEM) -US-module om het af te maken :mrgreen: