Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-04-2012, 08:52
magik17 magik17 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,233
Default 2.0 8V US ombouw naar turbo/compressor?

Zou het mogelijk zijn, en wat heb ik allemaal nodig om een turbo/compressor ombouw te doen op een 2.0 8V us blok uit mk3?

Ben echt een leek op dit gebied.
Wat heb ik nodig?
Wat dient aangepast?
Wat vermogen kan dit teweeg brengen?

Gaat over deze blok:

__________________
http://img714.imageshack.us/img714/5719/stoffelvag.jpg

Proud VAG NATION MEMBER "27-06-10"
Reply With Quote
  #2  
Old 12-04-2012, 08:53
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Kijk even op de site van Bahnbrenner... Deze leveren turbokits voor US motoren
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #3  
Old 12-04-2012, 08:55
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,027
Default

Als leek zijnde zou ik er niet aan beginnen. Is heel veel voor nodig om dit optimaal te laten lopen, zowel geld, kennis en veel tijd. Daarnaast lijkt een 2.0 8V blok mij niet echt een optimaal blok voor dit soort doeleinden. Je zou dan misschien beter een 16V erin kunnen hangen, of niet?
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs
1999 Transporter 2.5TDI
Reply With Quote
  #4  
Old 12-04-2012, 09:10
magik17 magik17 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,233
Default

op zich houd die kit niet zo veel in precies, injectoren, carter, turbo & inlaat?
Is er echt niet meer nodig?

http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/...Gd6LmZ1bGwuanBn
__________________
http://img714.imageshack.us/img714/5719/stoffelvag.jpg

Proud VAG NATION MEMBER "27-06-10"
Reply With Quote
  #5  
Old 12-04-2012, 09:54
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Ook vooral even googlen op problemen met die kits die te koop zijn. Ik ben zelf ook opzoek geweest. Een motorswap met wat rappers is goedkoper.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-04-2012, 10:00
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Reply With Quote
  #7  
Old 12-04-2012, 10:32
magik17 magik17 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,233
Default

thx marcski ff wat meer info gevraagd
__________________
http://img714.imageshack.us/img714/5719/stoffelvag.jpg

Proud VAG NATION MEMBER "27-06-10"
Reply With Quote
  #8  
Old 12-04-2012, 10:47
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

1 een zak met geld.

2 motor, klaarmaken voor drukvulling

3 plusminus 200pk,s
Reply With Quote
  #9  
Old 12-04-2012, 10:49
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Quote:
Originally Posted by Jan-Jelle
Als leek zijnde zou ik er niet aan beginnen. Is heel veel voor nodig om dit optimaal te laten lopen, zowel geld, kennis en veel tijd. Daarnaast lijkt een 2.0 8V blok mij niet echt een optimaal blok voor dit soort doeleinden. Je zou dan misschien beter een 16V erin kunnen hangen, of niet?



onzin, deze 2L 8v,s worden regelmatig gebruikt voor drukvulling...
Reply With Quote
  #10  
Old 12-04-2012, 11:50
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Weet niet hoe hard je wil gaan?

Bolku heeft toch een mooi 'kitje' voor zo''n 2.0 8v blok?
Nokkenas en chip

150pk en 230nm koppel ofzo.
Reply With Quote
  #11  
Old 12-04-2012, 12:23
Syncro86 Syncro86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 156
Default

In Amerika doen ze vaak de ABA-16v conversion. Als je een 16v kop op jouw onderblok schroeft krijg je meteen al een compressie van 8.5:1, ideaal om laaddruk te gebruiken.

Ik weet hoe fris jouw onderblok is verder... Maar ze leveren zelf chips voor drukvullen van de ABA T en ABA 16v T. Lijkt mij de makkelijkste manier, want dan hoeft niet meteen je motor eruit.
Reply With Quote
  #12  
Old 12-04-2012, 12:23
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Het is wel belangrijk dat je een kitje hebt ivm de crossflow kop van een US gti
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #13  
Old 12-04-2012, 12:24
Syncro86 Syncro86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 156
Default

Reply With Quote
  #14  
Old 12-04-2012, 20:50
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

Quote:
Originally Posted by Syncro86
In Amerika doen ze vaak de ABA-16v conversion. Als je een 16v kop op jouw onderblok schroeft krijg je meteen al een compressie van 8.5:1, ideaal om laaddruk te gebruiken.

Ik weet hoe fris jouw onderblok is verder... Maar ze leveren zelf chips voor drukvullen van de ABA T en ABA 16v T. Lijkt mij de makkelijkste manier, want dan hoeft niet meteen je motor eruit.


en waar ga je dan die 2 extra kleppen per cilinder laten die een 16V heeft
Reply With Quote
  #15  
Old 13-04-2012, 12:59
Syncro86 Syncro86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 156
Default

De 8v zuigers hebben een kom. Hierdoor hebben de kleppen genoeg ruimte van de 16v kop. Ga er natuurlijk niet vanuit je meteen 300 pk eraan moet hangen. Gesmeden zuigers en stalen drijfstangen zijn op een bepaald moment wel nodig...
Reply With Quote
  #16  
Old 13-04-2012, 13:29
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by richard-polo
onzin, deze 2L 8v,s worden regelmatig gebruikt voor drukvulling...


voor t eerst eens
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #17  
Old 13-04-2012, 13:32
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

da,s zeldzaam bij ons
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum