#21
|
||||
|
||||
ja maar dat is zover ik weet alleen n verschil tussen de 1.8 16v , en de 2.0 16v(ABF) orgineel voor golf 3 dacht ik) pomp?
en die abf pomp is bij bolku 125. |
#22
|
||||
|
||||
iemand? en welke olie adviseren jullie?
-shell vol of half synthetisch 10W40 -castrol vol of half synthetisch 10W40 ?... |
#23
|
||||
|
||||
synthetisch raad ik af
die olie is gewoon te dun voor de 16v ik zou zeker voor half synthetisch gaan
__________________
Golf mkII for life |
#24
|
||||
|
||||
Ik gebruik zelf altijd olie bij de action vandaan 10W40, gebruik het in al mijn (oudere) auto's mijn golf 4 heeft er 400.000km op gereden met om de +/- 15k olie wissel.
En persoonlijk zou ik nooit zomaar een andere oliepomp erin gooien met een hogere capaciteit, het is namelijk mogelijk dat een zogenaamde high performance oliepomp je carter leegpompt.
__________________
|
#25
|
||||
|
||||
oke. dan gaat persoonlijk mijn voorkeur uit naar castrol half synthetisch 10W40 action olie lijkt me persoonlijk niks.. (waarschijnlijk meningen over verdeeld). iig bedankt voor jullie adviesen/reacties! ik ga zo gouw ik kan de olie vervangen. mocht het probleem dan nog niet weg zijn. dan tog maar een nieuwe oliepomp
|
#26
|
||||
|
||||
mijn excuses. De olie die ik in mn vorrige motor gebruikte was:
valvoline DuraBlend, synthetic blend 10W40, maar beter kan ik dus half synthetic 10W40 pakken?.. |
#27
|
||||
|
||||
yes!
__________________
|
#28
|
||||
|
||||
iemand hier al ooit de werkzaamheden van olie vervangen, gedaan met alleen n krik en as steunen? zoja, is dat goed te doen?
edit: heb al vernomen dat dat geen probleem is. nu dan nog wat vraagjes. -is het erg als de auto schuinstaat(ivm dat misschien niet alle olie eruitloopt) (naar mijn mening niet als ie alleen voor omhoog is gekrikt) die plug zal tog op het laagste punt van het carter zitten denk ik. -moet het olie filter er ook af?(deze is pas zon 600 a 800 km oud) -olie bij (alleen)verversen ook opnieuw op druk brengen? Last edited by golf2 abuh : 09-04-2012 at 21:07. |
#29
|
||||
|
||||
iemand?..
|
#30
|
||||
|
||||
ben nu olie aan het verversen, de olie aftap bout heb ik er nu uit, er zit alleen een revet oo, hoort hier niet nog een rubber o ringetje tussen? of zou die dan in het gat moeten zitten? kf is het bij golf 2 enkel een bout met revet?
|
#31
|
||||
|
||||
en moet de olie filter er ook af, ivm dat daar nog olie inzit? een nieuwe is niet nodig, aangezien deze er pas zon 600 km opzit..
|
#32
|
|||
|
|||
Ik had hetzelfde probleem. Oliepomp vervangen, en provleem was opgelost! Ik heb de wagen wel niet laten starten zonder de ontsteking aangekoppeld. Iemand een idee of dit schadelijk is?
Als je toch de oliepomp vervangt, best ook direct het plastic tussenschub mee bestellen. De clipsen durven wel eens afbreken bij het lossen!! |
#33
|
||||
|
||||
oke, ja het zal beter zijn om de olie eerst op druk te brengen (idd "proberen" te starten zonder ontsteking tot olie lampje terug "flikkert". als je nu geen rare geluiden hoort zal er weinig aan de hand zijn. dan duurt het denk ik alleen wat langer tot de olie goed boven in de motor komt. als ke geen vreemde dingen hoort zou ik het mooi zo laten, (correct me if im wrong).
en je bedoelt dan het plastic deel wat bij het olie aanzuigpunt zit of niet? zit dat er meestal niet gewoon bij geleverd? |
#34
|
||||
|
||||
Quote:
meestal is die erbij maar tegenwoordig zijn die niet meer hetzelfde gewoon van de oude losklikken en op de nieuwe zetten
__________________
Golf mkII for life |
#35
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb oliepomp van febi gekocht, zat de plastic tussenschub niet bij. Kheb deze nieuw bij VW nog kunnen bestellen, 8,63€. Ik klikte de oude los, maar 2 van de 4 clipsen kwamen los. Er zijn er zelfs afgebroken in men olie, want er zaten plastic brokjes onderaan mijn carterpan, die net zo groot waren als de clipsen Geen rare geluiden i.v.m. niet eerst op oliedruk laten komen van men blok...
__________________
Low is the way to go... |
#36
|
||||
|
||||
dat is wel vreemd inderdaad :O. verder over het niet op druk brengen, zou ik me dan geen zorgen over maken .
weet iemand van welk merk de oliepompen zijn die Boelm.nl verkoopt? mijn olie lampje knippert namelijk nog, bij warme motor tussen de +- 2000 en 2300 toeren. dus moet een andere oliepomp monteren. maar zou het merk van die pompen van boelm graag willen weten. |
#37
|
||||
|
||||
Quote:
De oliepompen van Boelm zijn van Deens fabrikaat: http://www.jpgroup.dk/uk/jp-group-as-automotive.aspx Je via de JP site ook een VAG onderdelencatalogus downloaden De JP Group levert o.a. aan Volkswarenhaus in Duitsland en Boelm is de Nederlandse importeur van deze producten. De producten voldoen aan de VAG kwaliteitsnormen. Boelm racet zelfs met deze pompen.
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily' Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily' |
#38
|
||||
|
||||
oke thx, ik had ze al gemaild, en wonderbaarlijke snelle reactie terug. heb zojuist de pomp, en nieuwe carterpan pakking besteld
via het gastenboek op hun site ook alleen maar positieve en goede reacties gezien. |
#39
|
|||
|
|||
Ik heb juist hetzelfde probleem zoals gfij beschrijft.
Oliesensor vervangen, dikkere olie erin maar nog steeds problemen. Ik ga mij best ook een nieuwe oliepomp bestellen maar weet niet juist welke ik moet hebben. Auto is een golf 2 gti 1800 8v van 1990 (met kat.) Is dit de juiste da op boelm? http://www.boelm.nl/a-14287474/moto...toren-027115105 + welke onderdelen moet ik nog mee bestellen of is alles zo compleet? |
#40
|
|||
|
|||
Dan ga je toch naar de automateriaalhandel om daar een pompje te halen? kunnen ze vast wel zeggen welke lijkt me.
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |