|
||||
|
||||
Echt respect, nog nooit zo'n proff project gezien.
Hopelijk is de bus snel klaar, zodat je er welverdiend kan van gaan genieten. |
|
|||
|
|||
Kwijl!!!!!!!
|
|
||||
|
||||
Dit is nog is grote plasser werk!!
|
|
||||
|
||||
Quote:
haha ja erg lastig met vooroverbuigen om aan je auto te werken nog een paar regels erbij dan maar ? En toen begon het gedonder met het afstellen van de koppeling maar twee gangen de vleugelmoer op de kabel ?? Kabel te kort? = nee onmogelijk is origineel te veel buiging in de buitenkabel? = nee eerder te weinig doorvoerbuizen te wijd gebogen bij het vernieuwen? = nee, heb ik zelf aangebracht en precies uitgemeten stand pedaal goed? = ja maar toch kabel te kort ??? #$%^^$#@#$ pedaal hendel nieuw gekocht, zou het daaraan liggen? en ja hoor, weer van de schijtzooi die aftermarket weer totaal anders geleverd/gemaakt wordt. zie onderstaande fotoos gek wordt ik van de slechte kwaliteit die er vaak verkocht wordt De onderste die ik gemonteerd had lijkt verdacht veel op de tweede van rechts op het plaatje de grijze metaalkleurige is een originele, en het verschil is meteen duidelijk. dus zaag uit de kast en nieuwe fabrieken problem solved! achteraan heb ik nu 7 mm meer lengte en zit het eindelijk zoals het hoort uitlaatpot aanpassen uitlaat past nu goed, dankzij de TIG kwaliteiten van m'n zwager uitlaat gedeeltelijk ingetaped tegen de hitte, er komt aardig wat van af van die 4 schoorstenen toerenteller behuizing gemaakt en op de dash vastgeschroefd en toen de eerste klappen in de auto, best wel zenuwachtig, maart klonk goed, vindt je ook niet ? http://youtu.be/-3Kf6hlwxl4 sorry tis mn eerste filmpke dus een beetje langdradig En weer lange dagen gemaakt achterpaneel met rubber gemonteerd bumper en splashpans gemonteerd en toen de alu bumpertrim de juiste rondingen gegeven en bijgevijlt/gefreesd. Gaten geboord, schroefdraad in getapt en met bolkopinbusboutjes vastgezet. In het opbouwen van een 13 raams deluxe gaat toch wel veeeeeeeeeeeel meer tijd zitten dan in een panel en toen effe een kort proefritje, kon het niet weerstaan http://www.youtube.com/watch?v=2iak...ayer_detailpage http://www.youtube.com/watch?v=jakb...ayer_detailpage zit genoeg power in ruim 3 jaar bouwen en dan van DIT naar DIT en toen..... ging de nieuwe dynamo kapot gelukkig kon ik de moer aan de achterkant van het koelwiel losdraaien en dat scheelde me heeeeel veel werk na een afkeuring op te lange remslangen aan de voorzijde, volkomen terecht, en nog andere miere.... zaken op voor de tweede keuring ennnn.. YIHAA met complimenten goedgekeurd twee enthousiaste keurmeesters kwijlend langs de bus ditkeer, echt hoe ver kunnen uitersten uitelkaar liggen?! onderweg ook razend leuke reacties en het eerste stoplichtsprintje met een vito (natuurlijk) gewonnen thuis nog even twee plaatjes geschoten tada Renka |
|
|||
|
|||
Wat een plaatje
|
|
||||
|
||||
echt een geweldige bus! klinkt heerlijk ook op de filmpjes
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
Mijn droom bus!
Respect, hoeveel vermogen komt er nu uit dat motorke?
|
||||
|
||||
Quote:
Om Nm te krijgen kan je de ftlb vermenigvuldigen met 1,36 en dan is de top ongeveer 215Nm, maar het toerenbereik van het koppel is belangriiker en geluid aan! http://www.flickr.com/photos/renkas...b=1269617831445 cheers René |
|
||||
|
||||
Héél mooie bus en heel interessant project, ook die humor tussendoor geweldig !!
|
|||
|
|||
Wow! ik denk wel een van de mooiste (als het niet Hét mooiste) projecten die ik ooit hier gevolgd heb..
echt diep respect voor je vakmanschap en geduld met deze bus!, te gek.. super ook om te zien dat je nergens op bezuinigd hebt en je overal de tijd voor genomen hebt.. heeeeeeel veeeee veilige kilometers gewenst! , hoop deze ooit nog eens in het echt te kunnen aanschouwen!. mvg
|
||||
|
||||
Quote:
dank je dank je en natuurlijk zie je hem nog wel eens langs heeren wegen kroezen en op de evenementen cheers |
|
||||
|
||||
Vandaag voor het eerst wezen kroeeeezen
Zo effe bijkomen wat een reacties onderweg echt niet normaal en dan zeggen ze dat IK gek ben een ding is wel jammer, kan geen achterwieltje meer optillen op een rotonde te gekke ervaring, ook al mijn eerste aanvaring gehad met een drempel, eh nou meer met het wegdek erna. Gelukkig zit er bij zo'n Creative stuurhuis nog een dikke plak staal als laagste punt Hoe het benzineverbruik is weet ik nog niet, zal niet best zijn ben ik bang, mijn voet is een stuk zwaarder geworden vandaag niemand verwacht een bus die inhaalt zonder terug te schakelen haha Tada Renka |
|
||||
|
||||
Morgen tilburg wordt um voor ons niet rené,
90%kans op regen is me net teveel maar je bent altijd welkom in boxlake |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik (wij) gaan ook niet Peet. mss effe kijken bij het downhillen in Nieuwegein en anders met de bkleding verder, die matten onder de voorstoelen zijn een pain in da ass cheers mate |
|
||||
|
||||
Kee, next time
bedoel je die matten naast de stoelen? die waren bij mij pasklaar ? (Van die engelsman met die rubbertjes en zn zoon met Vans schoenen) P.s. jij hebt mijn samba belijning van zwart naar groen rubber bij hem geruilt) |
|
||||
|
||||
Quote:
heb jij de randjes dan niet omgevouwen? die moeten omgevouwen worden in de sponning! |
|
||||
|
||||
Ah! Neu
|
|
||||
|
||||
Suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuper dikke bus. Denk hem wel in Budel tegen te komen.
|
|
|||
|
|||
Heb deze bus in het echt mogen aanschouwen! Wat een gaaf ding, zoveel precisie, goed oog voor detail! Veel kilometers toegewenst René!
|
||||
|
||||
Quote:
jaoh denk ut oak wal |