#41
|
||||
|
||||
Ziet er echt tof uit! ga ik volgen!
__________________
Gonna Mis'ha... |
#42
|
||||
|
||||
Omdat ik toch geen carnaval heb gevierd ben ik weer volop met de kever bezig geweest. De week voor de carnaval was ik er ook al aanbezig geweest. Ik heb toen de dropped extensions gemonteerd. Om dit te doen moest ik wel het onderste ophangpunt van de aandrijfasbuis slijpen.
Hierna kon ik de dropped extensions zo monteren, wel moest ik nog een klein reepje van de torsieplaat afslijpen omdat ik anders de aandrijfasbuis niet op z’n plaats krijgen. Tijdens het weekend van carnaval kon ik me toen bezig houden met het bovenste ophangpunt. Ik had hier een beugeltje voor bij gekregen maar kwam er snel achter dat dit niet paste. Toen ik ging navragen bij de gene waar ik het van gekocht had zei hij dat ik een stuk uit mijn binnen scherm moest slijpen. Omdat ik dit liever niet doet ben ik er nog eens goed naar gaan kijken en gekeken of ik het beugeltje niet om kon draaien. Ook hier kwam ik snel van terug omdat ik er achter kwam dat ik de poot onder z’n druk in de richting van de beugel moest duwen dat ik dit ook geen optie vond. Hierdoor zag ik ook dat, zoals mij was uit gelegd met het weg slijpen van me binnen scherm, de poot helemaal niet had gepast. Hierom heb ik zelf een beugel gemaakt waardoor de poot onder minder druk komt te staan en een stuk rechter komt te staan. Op de foto is het nog niet de definitieve beugel omdat ik morgen of woensdag eerst wil testen of het wel kan. Dan ga ik lucht op de poten zetten en kijken welke beweging ze maken en of ze iets raken. Hierna maak ik definitieve beugels en monteer ik de poten definitief. Het enige wat ik dan nog moet doen is een langere handrem kabel monteren omdat de oude te kort is geworden door het monteren van de dropped extensions. Deze hebben namelijk de aandrijfas en remtrommel naar boven gebracht waardoor de handremkabel aansluiting van de trommel precies midden voor de torsie plaat zit. Ik ga van de week weer verder en zal dan weer een updatetje doen.
__________________
Mk4 '00 1.9 TDI (Daily) Kever '59 1200 Dropped Oldrides: MK3 '96 1.4 www.vwcruizers.nl Proud member of the VW Cruizers |
#43
|
||||
|
||||
Update!
Zo het is weer even geleden maar er is een hoop tussen gekomen. Moeder twee keer in ziekenhuis, druk met school maar toch al flink stuk opgeschoten.
Ik was gebleven bij de achter montage en dat ik de beugel heb aangepast. Toen ik alles er weer terug onder gemonteerd had en hem lied zakken bleek al snel dat hij eigenlijk helemaal niet veel lager was gekomen. Ik heb toen alles weer terug op blokken gezet en ben de veerplaten gaan versteken. Ik heb hem binnen 1 tand met de klok mee gedraaid en alles weer terug gemonteerd. Tijdens het monteren kwam ik er ook achter dat de beugel die ik gemaakt had niet meer klopte. De poot is door het verstellen van de veerplaat, aan de bovenkant meer naar voren komen te staan. Omdat ik eerst de voorkant er onder wilde hebben wacht ik met het aanpassen van deze beugels. Toen ik aan de voorkant begon heb ik de kofferklep er afgehaald en de benzine tank. Deze moest ik eerst nog wel leeg halen want deze zat nog voor 3 kwart vol. Ik moest iets bedenken om het er uit te krijgen en het beste waar ik op kwam was het gebruiken van een handpompje waarmee ik normaal benzine in me bestuurbaar vliegtuigje doen. Ik zal je zeggen, het werkt maar is geen pretje . Hierna heb ik de voorkant op blokken gezet en heb de vooras er onder uit gehaald. Ik heb alles van de oude as over gezet op de nieuwe en deze onder de kever gemonteerd. Omdat ik met de normale spindels niet laag genoeg zou gaan naar mijn zin moesten er ook verlaagde spindels onder komen. Ik ben verlaagde spindels gaan halen en ben begonnen met het uitpersen van de bussen. Hiervoor had ik gelukkig een goeie werkplaats pers en ze waren er dus ook zo uit geperst. Om de hoofd pin er uit te persen heb je alleen een veel zwaardere pers nodig dan de gene die ik had. Hiervoor ben ik lokaal naar iemand toe geweest die er een had en heb daar de oude spindels vervangen met de nieuwe. Hierna heb ik de oude bussen terug in de spindel geperst en alles goed schoon gemaakt. Toen ik dit allemaal weer terug onder de kever had gebouwd was het tijd voor een voorproefje. Ik heb hem buiten gereden en heb de volgende foto’s gemaakt, best netjes lijkt me zo. Zelf vind ik hem eigenlijk nog niet laag genoeg maar daar kan later altijd nog keer naar gekeken worden. Nu ga ik de achterkant afmaken, beugels afwerken en leidingen trekken. Vervolgens moet aan de voorkant de binnen schermen en de tank worden aangepast zodat de centrale stuurstang gaat passen. Voorlopig nog genoeg te doen.
__________________
Mk4 '00 1.9 TDI (Daily) Kever '59 1200 Dropped Oldrides: MK3 '96 1.4 www.vwcruizers.nl Proud member of the VW Cruizers |
#44
|
|||
|
|||
Netjes kul
|
#45
|
||||
|
||||
tering, dat lijkt me anders toch best laag !
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 |
#46
|
||||
|
||||
dik!
__________________
'10 Skoda Yeti '95 Golf GT |
#47
|
||||
|
||||
Quote:
Is ook wel alleen wilde met treeplanken voor op de grond. Airshocks gaan alleen niet verder in dus dat is iets om later nog eens na te kijken.
__________________
Mk4 '00 1.9 TDI (Daily) Kever '59 1200 Dropped Oldrides: MK3 '96 1.4 www.vwcruizers.nl Proud member of the VW Cruizers |
#48
|
||||
|
||||
plattere banden en hij ligt op de grond
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 |
#49
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens mij hak al de plaatste bandje 165/45 maar kan er ook naast zitten. Hijs trouwens gewoon nog rijbaar zo, sturen wel wa lastig maar toch.
__________________
Mk4 '00 1.9 TDI (Daily) Kever '59 1200 Dropped Oldrides: MK3 '96 1.4 www.vwcruizers.nl Proud member of the VW Cruizers Last edited by VWToon89 : 04-04-2012 at 21:31. |
#50
|
||||
|
||||
Ziet erg goed uit zeg!
Je schiet al lekker op. De airride set komt bij erwin weg ofniet? |
#51
|
||||
|
||||
Quote:
Ja set komt van bij Erwin maar heb er zelf toch nog hier en daar wat moeten aanpassen. Maar ik ken die blauwe van jou ook woon jij in putten Brabant?
__________________
Mk4 '00 1.9 TDI (Daily) Kever '59 1200 Dropped Oldrides: MK3 '96 1.4 www.vwcruizers.nl Proud member of the VW Cruizers |
#52
|
||||
|
||||
Quote:
zo te zien aan de wang kan dat nog wel platter...
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 |
#53
|
||||
|
||||
Quote:
Haha daar gak zeker nog aan werken maar eerst ff helemaal af, ist wel zonde want zijn nieuwe voorbandjes :p
__________________
Mk4 '00 1.9 TDI (Daily) Kever '59 1200 Dropped Oldrides: MK3 '96 1.4 www.vwcruizers.nl Proud member of the VW Cruizers |
#54
|
||||
|
||||
Nee putten Gelderland .
Als het goed is is die van mij volgende week klaar. |
#55
|
||||
|
||||
Quote:
gelijk heb je
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 |
#56
|
||||
|
||||
Wat foto's van de schakelaar inbouw en meter inbouw. Het project heeft tijdje stil gelegen ivm andere werkzaamheden. Ben aan laatste stap bezig en dat is de tank en kleppen inbouw. Het plan is om dit gedeeltelijk op te bouwen in hardlines.
__________________
Mk4 '00 1.9 TDI (Daily) Kever '59 1200 Dropped Oldrides: MK3 '96 1.4 www.vwcruizers.nl Proud member of the VW Cruizers |
#57
|
||||
|
||||
ZZZZZZZZZOOOOOOOOOOOOOOOO mooie kever zeg!!
Ben benieuwd hoe het rijd met airride, nog comfort of te vergelijken met een schroefset? Last edited by MDO : 12-12-2012 at 20:40. |
#58
|
||||
|
||||
Haha nee die twee kun je nie echt vergelijken. Als een balg kei hard staat rijd het niet lekkerder. Hoop hem nu toch onderhand snel af te hebben, moet ook wel want moet binnen kort aan motor swap van me broer beginnen
__________________
Mk4 '00 1.9 TDI (Daily) Kever '59 1200 Dropped Oldrides: MK3 '96 1.4 www.vwcruizers.nl Proud member of the VW Cruizers |
#59
|
||||
|
||||
Quote:
Rijd dus beter? Zonder niergordel? |
#60
|
||||
|
||||
Mja dat wel ja, heb zelf een golf 3 met geen vering achter en dan is dit beter ja
__________________
Mk4 '00 1.9 TDI (Daily) Kever '59 1200 Dropped Oldrides: MK3 '96 1.4 www.vwcruizers.nl Proud member of the VW Cruizers |