|
||||
|
||||
Omboren
Ik ben van plan een ander set wielen aan te schaffen maar nu is het probleem dat de steekmaat niet overeen komt.
Auto is 4x100 met een naafgat van 57.1 mm, en de wielen zijn 5x112 met een naafgat van 67 mm. Nu is mijn vraag zijn deze wielen om te boren naar 4x100 of is daar te weinig ruimte voor?, Even een foto van de huidige situatie van de velg Als iemand mij kan helpen zal dat erg fijn zijn, tevens als dit mocht lukken zoek ik dan een adress waar ze de wielen voor mij kunnen omboren liefst omgeving zwolle. Alvast bedankt
|
|
||||
|
||||
Proppen en omboren, geen enkel probleem!
|
||||
|
||||
Adapters ben ik ook nog geen fan van, aangezien als je van 4x100 naar 5x112 gat kom je met 1 gat te zitten die niet vast kan want die overlappen elkaar namelijk
maar ik weet ook niet in hoeverre dat veilig is
|
|
||||
|
||||
Ik heb ff een tekening gemaakt 1:1 hoe het zal worden in de omgeboorde situatie. zo te zien heb ik 10 mm speling tussen de twee randen van de gaten.
@Typ81: Enig idee wie dit voor mij zou kunnen doen?
|
|
||||
|
||||
Bertil hier op het forum. Moet je hem even een pb sturen. Moeten de harten we vlak zijn aan de achterkant.
|
||||
|
||||
Peter heeft nog wel foto's van een mooi voorbeeld
|
||||
|
||||
Kan ik wel verzorgen.
|
||||
|
||||
@Typ81: Had hem al een pb gedaan alleen nog niks terug gehad maar ik wacht nog wel ff af
@Tjaap: En waar kan ik die foto's vinden dan? @Richard: Ik heb je pb gehad maar dat gaat nu niet meer op ik zat vandaag in epe maar ik stuur je een berichtje als ik ze om wil laten boren, ik ga de velgen als het goed is volgende week ophalen namelijk
|
|
||||
|
||||
Ik hoor t wel
|
||||
|
||||
Alvast bedankt voor het aanbod
|
|
|||
|
|||
Hoort die 100 mm niet op het hart van de boutgaten?
|
|
||||
|
||||
Maar als ik de tekening lees kom je op 99mm uit
Even terug naar school voor een juiste tekening. Maar je hebt te weinig ruimte door het 67mm naafgat, hoe wil je dat op een VW naaf centreren? (57.1).
|
||||
|
||||
@ IDS: Ja dat is ook de maat van het hart van de boutgaten was alleen niet helemaal goed gegaan met tekenen
@ Rallye-VR6t: Ja is uit de hand getekend maar gaat om het principe, ik kan hem op twee manieren centreren of met centreer ringen of er komen spacers achter van 4x100 met een naaf gat diameter van 57.1 dus dan zit de spacer gecentreed op de auto en dan komen die wielen automatisch goed op de auto
|