#41
|
|||
|
|||
Prachtig project!
|
#42
|
|||
|
|||
Gaaf project, je bent de vader van Ton, toch?
Kom zelf uit Soesterberg, zou graag eens een kijkje komen nemen! Echt een super project zeg!
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs 1999 Transporter 2.5TDI |
#43
|
||||
|
||||
Quote:
thanks pb! beter een ster in je voorruit dan in je grill |
#44
|
||||
|
||||
Nog een paar plaatjes posten??
interieurke schiet al aardig op zelfs belangstelling uit engeland voor mn bus nieuwe bumpersierstrippen gekocht, maar zoals gewoonlijk lijkt het niet echt dus maar weer aan de gang om het een beetje toonbaar te maken en dit ist geworden Tjonge jonge wat gaat er een tijd zitten in het opbouwen van zo'n deluxe zeg gisteren en vandaag aan het stoeien geweest met de bumpertrim aan de voorkant. Eerst maar eens de trim aangepast zodat het er uitziet zoals het hoort! rondingen ingeslepen en de dichtgelaste punt weer open gemaakt en gepolijst en toen de punten er weer ingeslepen daarna oeverloos passen en buigen met de fohn totdat de kromming van de bumper er goed inzat gaten geboord in de bumper, draad getapt en met M5 boutjes vastgezet paar focals uit frankrijk laten opsturen (echt wel de moeite waard) deurpanelen tegen het vocht aan de achterkant ingepakt oldskool look met een paar jaren 60 roosters waar nog een paar Blaupunkt embleempjes op konden op bandenjacht, dat valt niet mee om iets leuks te vinden wat eenj beetje bij de eindoverbrenging past wat een getob om een paar mooi aanliggende banden bij 6 en 7 j te vinden eerst thuisgekomen met dit 205/60/15 en 185/60/15 Te oldskool en te vet en voor te hoge zijwang nu dit eronder geprobeerd, 195/65/15 en 185/55/15 stukken beter denk ik maar de achterbanden kunnen nog een tikkie lager denk ik probeer 195/60/15 voor is niet helemaal naar mijn zin maar dit is de laagste band met de correcte loadindex, alhoewel ik weet dat het (zeer waarschijnlijk) geen afkeur zal zijn bij de rdw heb ik geen zin in een giga onderstuurde auto en zero comfort. ha de kogel is door de kerk toch nof effe twee andere rubbertjes gescoord en voila precies wakwou nu achter 195/60/15 in Dunlop en voor 175/60/15 ook in dunlop comfy op holiday zonder de looks echt geweld aan te doen toch wel handig als een vriend een bandenhandel heeft ook nog een beetje in de weer geweest met de "vloerbedekking" heel gepiel maar valt niet tegen denk ik, alleen nog twee afwerkstrips scoren voor op de vloer en dan is het klaar et voila, weer een klus geklaard om op vakantie een iets ruimer bereik te hbben ook nog effe een t2 tank gemodificeerd moest de bult eruiithalen omdat ie anders niet vlak lag, maart was de moeite waard want er is nu 60 liter aan boord ipv 40 de volgende keer wat meer de techniek achterin tada koffie |
#45
|
||||
|
||||
Super Project!!
waar heb je dat rubber voor de tochtruitjes vandaan?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#46
|
||||
|
||||
Quote:
Hey Kenny, Ik heb heel veel onderdelen in een grote bulk gekocht bij http://www.customandcommercial.com/ Justin geeft mega korting als je bij hem voor een groot evenement een bestelling doet die hij van te voren al helemaal kan inpakken. Al mijn rubbers zijn van WolfsburgWest. dus je kan ook goed bij de guys van Kieft en Klok terecht, vraag naar Chris of Harold. cheers heb je ook een spijl? |
#47
|
||||
|
||||
Holy shit Damn wat stoer! Ga deze wel ff volgen
|
#48
|
||||
|
||||
Even je topic door gelezen. Wat een super project. Echt vakwerk.
|
#49
|
||||
|
||||
gaaf gaaf gaaf respect
Alleen die tankklep,, dat moet toch vertint worden of niet? |
#50
|
|||
|
|||
gadverdamme wat een onwijs dikke bus zeg, echt super!!!!
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#51
|
||||
|
||||
Quote:
ehhh, vertinnen? wat bedoel je ? |
#52
|
||||
|
||||
Hij bedoeld, na laswerk, las randen volstorten met tin
|
#53
|
|||
|
|||
Wat een gaaf project.
|
#54
|
||||
|
||||
Quote:
hejeuh polijstpimp, aan mijn auto is niks volgestort begrijp je inderdaad is het een geaccepteerde gewoonte om dikke lagen plamuur te vermijden en bij vibratie gevoelige plaatwerkdelen de oneffenheden te verdoezelen met lood, kortom een goede oplossing bij iets "minder" of moeilijk plaatwerk en aansluitingen. bij mijn tankklep is hoogstens wat schrapplamuur gebruikt en was er geen noodzaak om te gaan leadloaden cheers Renka ps kenteken is binnen |
#55
|
||||
|
||||
nog even een paar pickies plaatsen om de vaart er een beetje in te houden?
De tank in de epoxy gezet, nadat ie van binnen met een of nader duister goedje van HG ontroest is. originele koeltunnel opknappen en gaten van de kachelaansluitingen dichtgelast, was nog een hele klus om dat een beetje netjes en strak te krijgen. ook bij de voorplaat het een en ander dichtgelast afijn na een zaterdag stralen en spuiten weer fraai strak plaatwerk in de epoxy en weer zwart Ook maar eerst de o zo belangrijke "Hooverbit"gemonteerd, bij een hoop motoren ontbreekt deze waardoor de oliekoeler eigenlijk voor piet snot aanwezig is acuudeksel en spanband gestraald en gespoten, dus de accu staat weer vast op een paar beukenhouten latjes zoals destijds ook nog effe een dash gemaakt voor de belangrijke meters, die naast mijn kilometertellerhuis tussen de plank komt Toen het torretje maar eens ingehangen om te kijken of een en ander een beetje wilde passen Hangt er mooi recht in, maaaaar... zit aan de achterzijde met één pijp tegen het achterschot aan en de demper ... en dat wordt als pasklaar verkocht door de heren CSP de demperpijp moest ik nog 35 mm inkorten en de tailpipe heb ik gelijk maar 45 graden gedraaid, want ik hoorde dat de pijp recht naar beneden op lange ritten wat geluidoverlast veroorzaakt en schuin naar rechts schijnt erg veel schelen. het pijpen spul pst wel mooi onder de motor, maar zit strak tegen het achterbord aan extra oliekoeler kan op een 2110 natuurlijk ook geen kwaad, maar omdat ik ook de originele in de tunnel heb gehouden doe ik er maar een thermostaat tussen Na de aanschaf van de konischokbrekers (bedankt Peter ) maar een paar nieuwe ophangpunten gemaakt omdat anders de zuigerstangen onder spanning kwamen te staan, heb de bovenste bout 90 graden gedraaid en gelijk maar weer in de lak, die 2k busjes zijn toch wel erg handig! Motor maar eens opgebouwd met de opgeknapte originele beplating en dat past toch een stuk beter dan die repro zooi sjokkertjes gemonteerd en remslangen gemaakt en gemonteerd omdat er een rembekrachtiger bij is gekomen had ik ook nog een vacuumaansluiting nodig wel en beetje netjes afwerken van binnen natuurlijk, dus de hele troep kon weer van het blok af Maar toen moest er nog een plekje gevonden worden voor het oliefilter en de sandwichplaat. Ik wou geen horizontaal hangend filter want daar is de steun niet voor ontworpen en dat geeft bij filterwisseling zo'n bende. dus ik heb hem maar in de cradle gehangen, mooi beschermd en je kan er vanonder goed bij. Wel een aardige wirwar aan slangen geworden met de benzineleiding en pomp er vlak bij en ook het pompje van de standkachel Brandblussysteem opgehangen en een plekje gevonden voor de benzinedrukregelar en filter, de webers werken met heel weinig benzinedruk namelijk Tank gemonteerd met ontluchting via een flapvalve en het carterventilatietankje gemonteerd Schakeling gemaakt zodat de benzinepomp loopt bij draaiende startmotor of dynamo en toen.... voor het eerst spanning op dat ouwe ding nog een paar extra plussen gemaakt voor de broodnodige accesoires en mijn afstandbestuurbare toeter zo nu ist weer tijd voor een bakkie, see you later Tada Renka |
#56
|
||||
|
||||
damn wat een strak werk allemaal
|
#57
|
|||
|
|||
R E S P E C T !
|
#58
|
|||
|
|||
Pff.... Respect zeg...
__________________
Gr, Maarten |
#59
|
||||
|
||||
Top werk!
__________________
Instagram/AndreBusser |
#60
|
||||
|
||||
thanks guys
|