#61
|
||||
|
||||
Kleine update
Inmiddels een complete Passat Vr6 gekocht De motor is eruit, en gaat binnen kort compleet gereviseerd worden. Ondertussen kan ik de kabelboom er uit halen en in de golf 2 leggen... Binnenkort meer foto's IMG_6903 by Arnold-, on Flickr
__________________
Mk2 '84 - Vr6 project MK4 TDI |
#62
|
||||
|
||||
Lekker bezig zie ik!
|
#63
|
||||
|
||||
Zag de Passat al bij je huis staan en vermoede al zoiets.
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#64
|
|||
|
|||
je moet draagarmen van een golf 2 gebruiken, dan hou je dezelfde spoorbreedte.
heb ik ook gedaan. remmen zullen wel van een g60 zijn, gezien de 54 op de klauw. succes met je ombouw, tis niet zo moeilijk, net lego |
#65
|
||||
|
||||
Ja heb het gekochte subframe al ff geprobeerd, en die komt perfect uit met m'n kassen. En de remmerij die ik heb is bijna gelijk aan vr6 dus voldoende lijkt me.
Ik ga alle revisie onderdelen binnenkort bestellen. Alleen kan iemand me vertellen of de tank van de passat onder de golf 2 past? Of dat ik echt een golf 3 vr6 tank moet hebben?
__________________
Mk2 '84 - Vr6 project MK4 TDI |
#66
|
||||
|
||||
Ik heb zelf n complete Golf 3 Vr6 tank onder mijn 87 er zitten, past precies (:
|
#67
|
||||
|
||||
Zag je PB Arnold. Ten eerste; je kunt gewoon je originele tank gebruiken met een brandstofpomp van minimaal een GTI (mk2 gti 16v levert volgens mij wel 30% meer brandstofdruk dan je eigenlijk nodig hebt)
En over je vraag: MJMAutohaus is zeker een aanrader, alle onderdelen die ik heb ontvangen zijn origineel VW of in ieder geval Duits (lees elring, Victor Reinz pakkingen enz. enz.). Ik had nog wel wat vragen over de nieuwe type geleiders op een vroege VR6 en een kettingspanner die volgens mij niet paste, maar ze hebben veel expertise in huis en ik werd vlot met mijn vragen geholpen. Voor al het spul wat ik besteld heb moest ik inclusief verschepingskosten 532 euro (toen 717 dollar) betalen. Helaas kreeg ik nog een naheffing van de douane voor de invoerrechten en douanekosten, dus kwam ik op een totaal van 635 euro. Verzendtijd is ongeveer 2 weken, ik had alleen de pech dat ik 1 dag voor de kerstvakantie had besteld dus ik was 4 weken verder Heb er wel een lijstje van, misschien dat er een kenner is die hier wat Nederlandse VW-dealer prijzen kan geven.. Thermostaat Thermostaathuis pakkingset Oliekoelerpakkingset Onderblokpakkingset compleet Gasklephuispakking Set van 6 bougies (FR8LDC) Koppakkingset compleet(koppakking zelf, in/uitlaatspruitstukpakking/ klepdeksel enz.) Kopboutenset Distributiekettingen onder en boven met spannerbout en geleiderails Multiriem (continental) Kunststof koelpijp inclusief afdichtingsringen (goede aftermarket) Peilstokafdichter Waterpomp met metalen schoepen Volgens mij heb ik flink geld bespaard, maar reken het even na. Heb ook nog wel ergens een bon op de mail staan als je daar nog wat aan hebt. In m'n thread staat ook wel ergens een foto van het geopende pakketje, kijk maar even rond. Hoop dat je hier wat aan hebt.
__________________
'01 Seat Cordoba Cupra 20vt daily '91 mk2 Fire&Ice VR6 project |
#68
|
||||
|
||||
Kijk! Daar heb ik wat aan, bedankt voor de antwoorden heren
Ruud: Ik ga het denk ik daar zowieso bestellen de site is heerlijk overzichtig en alles wijst zich duidelijk. En ik ging ook wel uit van een 600/700 euro aan onderdelen dus dus op zich moet ik een heel eind komen met het bestellen. En jij hebt alleen de brandstofpomp in de tank vervangen? Dat geeft power genoeg? Aangezien een gti normaal een pomp in de tank heeft en bij het achterwiel. En op een '84 er zit die aansluiting bij het achterwiel niet heb ik ergens gelezen.
__________________
Mk2 '84 - Vr6 project MK4 TDI |
#69
|
||||
|
||||
AHA, denk dat het problem in het bouwjaar zit. Ik heb zelf een mk2 van 1990, dat is net weer wat anders. Trouwens bij die onderblokset zit de carterpanpakking en alles bij, ff goed kijken want ik had ook spul dubbel besteld
__________________
'01 Seat Cordoba Cupra 20vt daily '91 mk2 Fire&Ice VR6 project |
#70
|
||||
|
||||
Btw met dat budget kom je er niet denk ik. Wat te denken van een uitlaatsysteem, bougiekabels enz. om maar wat willekeurige benodigdheden te noemen
__________________
'01 Seat Cordoba Cupra 20vt daily '91 mk2 Fire&Ice VR6 project |
#71
|
||||
|
||||
Ik ga voor Golf 3 vr6 tank, dat lijkt me de beste oplossing, in dit geval.
Mijn budget is vrij flexibel laat ik het zo zeggen
__________________
Mk2 '84 - Vr6 project MK4 TDI |
#72
|
||||
|
||||
Zo moet dat ook, anders bezuinig je misschien de verkeerde dingen weg..
__________________
'01 Seat Cordoba Cupra 20vt daily '91 mk2 Fire&Ice VR6 project |
#73
|
||||
|
||||
Quote:
Past deze zo onder de golf 2??? |
#74
|
||||
|
||||
Quote:
Yep! Zie bericht R.icky Quote:
__________________
Mk2 '84 - Vr6 project MK4 TDI |
#75
|
||||
|
||||
Ff snel een update..
Motorblok is helemaal uit elkaar, de kop is inmiddels gevlakt En soms komt je leuke dingen tegen als het spul uit elkaar gaat... Motor in de steun. IMG_1211 by Arnold-, on Flickr Fijne carterpan.. behoorlijk toegetakeld, om de olie eruit te halen moest er een gat ingeboord worden. IMG_1222 by Arnold-, on Flickr IMG_1225 by Arnold-, on Flickr
__________________
Mk2 '84 - Vr6 project MK4 TDI |
#76
|
||||
|
||||
Quote:
Thnx, had R.icky's post niet gezien Tis maar goed dat t blokkie helemaal nagekeken wordt |