|
||||
|
||||
aandrijf assen te lang?
Hallo,
Na veel de zoekfunctie gebruikt te hebben....nogsteeds geen resultaat... Dus open ik maar een nieuw topic. Het zit zo, Ik heb me mk1 met een 1.1 motor uit 83 terug gekocht 2 weken geleden. Vond de motor toch wat sloom, Dus ik zocht op MP naar een ander motor. Kwam uit bij een passat motor, Een 1800 Gt 8V van 87. De beste man die hem ook ging inbouwen voor me, Incl geventileerde schijven,assen,5bak,etc.....belde mij dus op en vertelde dat hij er niet uit kwam met de aandrijf assen. Ze zijn te lang. Hier wat foto's van de motor die er in moet komen. Ik hoop dat er iemand is die mij kan vertellen met wat voor assen het wel gaat lukken. Bedankt! Gr, patrick |
|
|||
|
|||
cabrio diesel 16 18 15 alles met een 827 motorbasis de grote motor zeg maar
|
||||
|
||||
als jij. oude assen er onder zet moet het passen en zijn ze niet te lang,
vrgr gooigolf .. |
|
||||
|
||||
Quote:
jawel,want hij gaat van 1.1 naar bigblock.zijn iets meer dan een cm per kant langer.
|
||||
|
||||
Bedankt voor je snelle reaktie!
Van welk bouwjaar kan de Cabrio dan zijn? ''diesel 16 18 15'' bedoel je als ik je goed begrijp mee.... een 1600 1800 1500 en de diesel motoren? BVD Weet iemand ook welk type motor dit is? (motor code) |
|
||||
|
||||
Je hebt steek 100mm assen nodig,van een Golf1 cabrio of Scirocco.
Heb even etka geraadpleegd er kan 90 en 100mm op zitten,meten is weten. 90mm assen zijn er zat van Golf1 en Scirocco 1 en 2. Last edited by Mtdi : 12-03-2012 at 20:47. |
|
||||
|
||||
dat hoeft niet perse,als ie de 90mm schotels in de bak zet
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is toch een kutwerk, omdat er 2 veren achter zitten toch? |
|
||||
|
||||
Quote:
stelt niet veel voor hoor
|
||||
|
||||
Stomme vraag. Hoe zie je het verschil tussen 100 en 90 mm.
Dikte van de homokineet? Arno
|
||||
|
||||
100 mm assen zitten op de 2y bak,16v.8v heeft 90 mm assen.
D lengte is gelijk als je ze van een golf 1 cabrio of scirocco hebt. |
|
|||
|
|||
Quote:
Niet helemaal waar, 8V heeft wel degelijk 100mm assen. Late cabrio`s en scirocco`s. Ze zitten inderdaad ook op de 16V. Verschil zit hem inderdaad in de homokineet, ook is de as anders van lengte dus het is niet enkeld de homokineet die verschild.
|
||||
|
||||
Quote:
je hebt gelijk |
|
||||
|
||||
Hmm oke ik dacht echt dat die van de 16v scirocco even lang waren en alleen op de bakzijde anders waren kwa aansluiting.
|