#61
|
||||
|
||||
Wat een gaaf project! Super zo'n ratje, technisch perfect en verder gewoon HOK! Kon bijna de tweelingbroer van mijn kevertje zijn qua kleur en staat
__________________
'86 Jetta 1.6 TD '85 Golf 1.6 GTD '82 Bus D '67 1600A Limousine |
#62
|
||||
|
||||
Tijd voor mooie speeltjes!
K-data KdFi injectie/ontsteking computer. Deze ga ik in een behuizing zetten van een Honda(TJOENING). Ik hoop dat ik de originele computerstekkers kan behouden, lijkt me beter dan zo'n DB37 stekker. DIS bobine Binnenkort komt mijn JimStim ook binnen, kan ik mooi even hobbyen met de electronica. |
#63
|
||||
|
||||
JimStim is ook binnen, direct maar even in elkaar gezet. Het werkt ook nog
http://youtu.be/iEOXYBNdX2E?hd=1 |
#64
|
||||
|
||||
Vandaag even weer lekker aan het solderen geweest. Ik heb de KdFi aangesloten op de JimStim om een beetje te kijken hoe alles werkt. De ontsteking heb ik nog niet aangesloten, komt nog wel een keer.
Filmpje! http://www.youtube.com/watch?v=cu4LrEIZ4Us |
#65
|
||||
|
||||
Nog net voor Budel even wat nieuwe velgen gekocht. BAM! :twisted:
|
#66
|
||||
|
||||
Staat goed!
Hoe staat het er voor met de ontsteking i.c.m. kdfi? |
#67
|
||||
|
||||
ongelofelijk vette ride!!!! nice job!
|
#68
|
||||
|
||||
Mooie velgen, doen het altyd goed onder een Luchtgekoelde VW
Hou ist verders doar boom int Grunnigerlaant
__________________
VW Vento 2.0 GTI 8v HighLine.'96 Toen hadn wie nog lang hoar en wieduh piepm..! |
#69
|
||||
|
||||
vette rat !
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 |
#70
|
||||
|
||||
Bekend torentje op de achtergrond Dik project!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#71
|
||||
|
||||
Quote:
Ontsteking lijkt goed te werken in de testopstelling -> http://www.youtube.com/watch?v=Z3ge9oWAHWE&hd=1 Nu de nieuwe motor nog |
#72
|
||||
|
||||
Na het Passat avontuur ga ik weer verder met de Kever. Gisteren heb ik een lange versnellingsbak opgehaald (AK) met vertragingskasten voor een schappelijke prijs. Het idee is om deze op de kever te zetten om wat relaxter te kunnen rijden op de snelweg.
Het differentieel moet omgedraaid worden omdat deze bak vertragingskasten heeft en dus de verkeerde kant op draait als ik er gewone assen op zet. Vanavond ga ik de bak schoonmaken want er zit ongeveer 1 cm dikke blubber+olie op Zal vanavond even een paar plaatjes schieten van alles. |
#73
|
|||
|
|||
Hoe veel gaat dat schelen in toeren?
Die vertragingskasten hadden alleen bussen nietwaar? En dan moet je altijd iets in het differentieel omdraaien als je die op een kever wil plaatsen? |
#74
|
||||
|
||||
Quote:
AK = kubelbak. Het gehele differentieel moet omgedraaid worden (naar de andere kant van het pignonwiel). Scheelt aardig in toeren en topsnelheid... Met een gelijkwaardige bak (AS code) ligt de topsnelheid met 4500 toeren op 140km/h (165/65/15 banden) Met een AB code (standaard korte bak) ligt de topsnelheid met dezelfde banden en toerental op iets meer dan 120km/h
__________________
1960's Beetle Resto |
#75
|
||||
|
||||
werkt die ampco lubricator een beetje?
en is die ook toepasbaar op golf 1 motoren? of volkomen nutteloos?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#76
|
||||
|
||||
Die lubricator is gewoon voor de leuk/mooiheid. Geen idee of zoiets ook echt helpt.
Vanavond even de dikste prut van de versnellnsbak afgehaald en ook zijn de assen er af. Morgen of overmorgen wordt hij schoongemaakt met een warmwater hogedrukspuit Op de schakelstang zit wel een beetje speling dus ik moet hem even omzetten met een andere. PLAATJE! Morgen de Kever maar even naar binnen om de motor en versnellnsbak eruit te halen. Dan kan het overzetten van de assen beginnen. |
#77
|
||||
|
||||
Joah! Kevertje slopen
Stopwatch er bij houden en kijken hoelang we bezig zijn?
__________________
1960's Beetle Resto |
#78
|
||||
|
||||
Van half 8 tot 10 zijn Pieter en ik bezig geweest om de motor, versnellnsbak en de assen te demonteren. Ging allemaal wel volgens planning. Toen we de assen uit de huidige bak haalden werd duidelijk dat de assen ruzie hebben gehad in de versnellnsbak. Ook zijn de glijstenen een beetje beschadigd.
Ik heb nog wel wat glijstenen liggen gelukkig. De assen stop ik er gewoon weer lekker in. Mochten er ooit nog problemen ontstaan dan weet ik in ieder geval waar ik het moet zoeken Het wachten is nu op een aantal pakkingen. Tot die tijd staat het er zo bij. |
#79
|
||||
|
||||
Nou de AK bak is schoon en het differentieel is er uit. Beste lagers die het differentieel op de plek houden. Morgen maar weer even in elkaar zetten en wat plaatjes schieten.
|
#80
|
||||
|
||||
Het differentieel is inmiddels omgedraaid. Helaas geen foto's van gemaakt. Ik ga proberen om de versnellnsbak dit weekend er even weer onder te hangen.
Ook heb ik nog wat onderdelen binnen gekregen uit Amerika waaronder een Magnaspark crank trigger kit. Een mooie oplossing voor m'n trigger wheel. Daarnaast nog wat nokkenas- en krukaslagers, stoterstangen en stoterstangpijpjes. Blij! |