#61
|
|||
|
|||
ik denk dat ik dit topic maar eens blijf volgen!
|
#62
|
||||
|
||||
Nee, andere velgen zijn geen optie.
Wat ik voor ogen heb, is een nagenoeg originele 32b, met alleen een nette, dikkere motor en plat op zijn snuit... Verder geen verprutsingen en verbouwingen. Ik ben zowieso niet zo'n "velgenliefhebber" en ga dus voor lekker origineel, dus ik wil hoe dan ook deze velgen eronder laten. De look dat je krijgt wanneer de wielkasten lekker ver over de (smalle)wielen heen 'hangen', is helemaal mijn smaak en dat is wat ik wil creeren. Bovendien heb ik deze velgen een tijdje terug net helemaal gerestaureerd en klaargemaakt. (gestraald en gepoedercoat en nette chroomdoppen) Dus ga ik de pitmanarmen aanpassen met waarschijnlijk een kleine spoorverbreder.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD |
#63
|
||||
|
||||
pitmanarmen naar binnen draaien?
of hoe wil je dit gaan doen? snap je plan; vette look
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#64
|
||||
|
||||
Spul is er weer onderweg en brengt nieuw licht op de zaak.
De pitmanarmen hoeven niet verzet te worden, gelukkig maar. Ik kan het wél reddden met spoorverbreders van 0,5 mm en wat metaal verwijderen van het uiteinde van de armen. Dan weer dichtlassen voor de stevigheid en afwerking.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD |
#65
|
||||
|
||||
Quote:
Hele opluchting. Ik vroeg me nog af hoe je de schroefset vast hebt gezet aan de fusee. Die paste erin? Ik zit namelijk voor mezelf te denken om de pitmanarmen op hun plek te laten en vanaf daar schroefdraad. Ik hoef ook niet zo (extreem) laag als jou. Mede ivm een voorpijp die (letterlijk) roet in het eten gooit.
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#66
|
||||
|
||||
Ja, idd, dat pastte erin. Niet direkt maar wel na wat bewerkingen.
Als je de pitmanarmen laat zitten, kan je met schroefdraadsleeves werken en daar een stugge veer met kortere schokdempers mee combineren. Wat er precies voor te koop is en wat het uiteindelijk brengt, heb ik geen idee van. De pitmanarmen los flexen en verzetten is op zich niet veel werk. Maar dan krijg je wel wat meer marge met de hoogteverstelling.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD |
#67
|
||||
|
||||
Thnx!
Maar zat ook te denken om een complete schroefset te halen; makkelijker... Maarden de pitmanarmen gewoon laten zitten op hun orgineel plek; dus iets minder stelruimte. Maar het moet niet zo zijn dat ik hoger uitkom :p
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#68
|
||||
|
||||
Kleine update:
Waar ik nu mee zit, is dat de achterkant niet zó laag kan/wil, dat de auto mooi recht staat. Aan de voorzijde heb ik alles redelijk op laagte, maar hij staat nu 'n beetje op zijn neus terwijl ik achter de boel op de bumpstops heb liggen..:S Dus ben nu bezig met drop-plates fabriceren. Trommel en ankerplaat heb ik gedemonteerd van de achteras en heb een technische bouwtekening gemaakt zodat ik ze bij een metaalbewerkingbedrijf kan laten maken. De naaf komt nu 7,5 cm 'hoger' op de achteras te zitten. Precies wat ik moet hebben. Gaat weer helemaal goed komen en mooie gelegenheid om meteen nieuwe remleidingen en remcilinders te monteren. (waren ook wel aan vervanging toe)
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD |
#69
|
||||
|
||||
Achterpoten van een Polo 6n of Golf 1 nemen, die zijn een stuk korter
|
#70
|
||||
|
||||
|
#71
|
||||
|
||||
Ja, idd, dat verschil liegt er niet om! Nou, ja, ik ga nu niet weer aan het wijzigen met de set, want mijn geldboom in de voortuin heeft de strenge vorst niet overleeft..:P
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD |
#72
|
||||
|
||||
Lijkt mij persoonlijk een makkelijkere, veiliger en goedkopere manier dan je astappen te gaan verzetten
|
#73
|
|||
|
|||
+1...
lekker cheape polo poten proberen te scoren? |
#74
|
||||
|
||||
Ik zou ook voor kortere veerpoten gaan. lijkt me niet echt lekker om de achterophanging zo aan te passen.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#75
|
||||
|
||||
Tsja, misschien toch het overwegen waard... Mmh, effe zien wat ik ga doen dan.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD |
#76
|
||||
|
||||
Enige nadeel is, dat met nog kortere poten de stand van de achteras wel heel schuin word.
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#77
|
||||
|
||||
Dat is met de lange bomen van langsdraagarmen bij een 32b nie zo'n ramp
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#78
|
||||
|
||||
Nou, hier een updeetje..:
Had een ontwerp getekend voor de drop-plates en deze laten maken in de buurt. Ze passen perfect! De achteras had ik al helemaal voorbereid voor montage, ondertussen van de week nog een roestgaatje in de wielkast dichtgelast. En kijk! Dit is wat de bedoeling was, de naaf zit nu een centimeter of 7 hoger aan de as. Precies genoeg om niet op de bumstops te belanden en de auto iig mooi recht af te stellen. Ook heb ik nog schoortjes eraan gelast ter versteviging, deze heb ik niet aan de achteras gelast, zodat terugbouwen altijd zonder ellende te doen is. Zonet in het donker nog effe gauw een plaatje geschoten, waarbij ik erachter kwam dat de handremkabel nog wat verlegd moet worden, maar das niet 'n ernorm probleem.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD |
#79
|
||||
|
||||
[vind ik leuk]
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#80
|
|||
|
|||
Ziet er goed uit
|