|
||||
|
||||
polo variant vs cordoba vario
hallo,
van het weekend ga ik naar 2 auto's kijken. de een polo variant en de ander cordoba vario. is de techniek van de 2 auto's hetzelfde? heb het idee dat de polo toch kwalitatief wat beter is dan de seat. maar dat kan ik me ook verbeelden natuurlijk.. |
|
||||
|
||||
hallo,
beide 1.6 benzine handgeschakeld. bouwjaar 98/99 beide dealer onderhouden geweest volgens boekjes. beide ronde de 160dkm. |
|
||||
|
||||
Wij hebben een zwarte cordoba vario 1.6 (100pk) maar volgens mij is bijna alles hetzelfde als een polo. Wat je wel vaak ziet is dat een cordoba vaak luxer is als een polo.
Die van ons is trouwens ook wel te koop mocht je vandaag niks vinden mag je me altijd een pb sturen. Volgens de vorige eigenaar is het een signo sport. Heeft als extra o,a climatronic en cupra velgen.
|
|||
|
|||
ik zou inderdaad ook voor de seat gaan. Deze zijn over het algemeen luxer dan het vw broertje. Wij hebben er zelf een van 99 gehad net voor de facelift.
|
|
||||
|
||||
En wat is het geworden?
|
|
||||
|
||||
nou die wat ik zaterdag ben gaan kijken in ieder geval niet.
bewijst maar weer eens, op foto's ziet alles er mooier dan in de werkelijkheid uit morgen nog even voor een andere bellen. wel een cordoba vario, daar is de keuze ook wat ruimer in dan de polo's. |
|
|||
|
|||
techniek van beide auto,s is hetzelfde heb de mijne gisteren weg gedaan, motoren 1.4 zijn slecht is ooit een terugroep actie geweest omdat de carterventilatie bevroor had ik dus afgelopen winter net als vele anderen met polo 6n cordoba enz. versnellingsbakken zijn ook zeer slecht lopen allemaal stuk. ik zou lekker naar iets anders gaan kijken mij heeft mijn cordoba iig veel geld gekost de afgelopen 2.5 jaar.
|
|
||||
|
||||
dat is nuttige informatie dank je wel.
toch zal je met iedere auto weer geluk moeten hebben.. ik kan gelukkig veel zelf en heb er ook de plek en het materiaal voor. dus reparaties calculeer ik me meestal al van tevore in. Quote:
|
|
||||
|
||||
En de 1.6 en de diesels zijn een stuk betrouwbaarder dan de 1.4
Ik vind wel dat de benzinemotoren veel toeren maken op de snelheid, maar dat dat extra slijtage met zich mee brengt valt geloof ik wel mee.
|
|
||||
|
||||
Versnellingsbakken zijn inderdaad een probleem. Heb zelf ook wel eens gekeken naar deze auto's. Behalve de uiterlijke verschillen: volgens mij is er ook verschil in gewicht. Volgens mij is de polo zwaarder en dus duurder met MRB.
Succes!
|
||||
|
||||
het is een grijs metallic 1.6i cordoba vario geworden.
ben er erg tevreden over. heeft hier en daar een krasje niks ernstigs. morgen gelijk grote beurt doen en van de week komen mijn nieuwe remschijven en blokken binnen. kan hij er weer volledig tegenaan. nu nog op zoek naar een paar zwarte lenso bsx met wat rubber en ik vind hem prima voor een daily. kunnen we weer gaan sparen voor een aircooled on the side |