|
||||
|
||||
Tekippie
Hoi,
Ik heb sinds een half jaartje een golfje 2 diesel van januari 86 en ik kon al snel zeggen dat ik eindelijk 'mijn bakkie' gevonden heb . Begonnen ooit met een swift, toen bleek dat ik veel ging rijden een clio diesel van 450 euro waarvan bij de apk bleek dat de vereiste reparties meer dan dat zouden kosten. vervolgens een ibiza diesel van 350 euro opgereden en toen besloten dat ik zelf mijn auto wil kunnen onderhouden en maken. Vrienden van mij hadden voortdurend moeilijkheden met hedendaagse auto's en zelf problemen oplossen en zeiden dingen als was het maar net als vroeger; simpel en mooi de ruimte.. Maand geen auto gehad en gespaard omdat ik persee een oldtimer moest hebben. met het oog op rijden met sla-olie en vakanties toen voor een mercedes w123 stationwagon gekozen, maar daar had ik al na een maand spijt van. 99% van de tijd rij ik in m'n eentje en kwa pk's viel het nogal tegen. Voor een mooie 975 euro uiteindelijk een Duitser die al in Nederland stond geadopteerd: Ik heb 'm Bayard genoemd, naar de hond in Alice in wonderland. Mijn doel is om 'm volledig te renoveren, wat extra pk's te geven en zo zuinig mogelijk te tweaken. Nadat ie wonderbaarlijk genoeg door de keuring kwam en een NL kenteken kreeg 15.000 km probleemloos mee gereden, maar het is nu toch wel serieus tijd voor onderhoud. Ik ben maar begonnen met een cursus lassen, heb de bentley bijbel onder de arm en zal me hier ongetwijfeld nog wel meer laten lezen |
|
||||
|
||||
Welkom op het forum
|
|
||||
|
||||
Welkom op VF!
|
|
||||
|
||||
zo zuinig mogelijk te tweaken???? wat is dat voor n yogoyogo taal?
Maar rijden op sla olie zou ik niet gaan doen das vragen om ellende Bij ons op de zaak al zoveel klanten gehad die dat ook deden dan koekt je hele motor dicht.... Des al niet te min,veel plezier hier op het forum.
|
||||
|
||||
Welkom!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Tweaken betekent subtiele verbeteringen aanbrengen aan machines Quote:
Oke, ook bij auto's die speciaal zijn omgebouwd met warmtewisselaars ed? |
|
||||
|
||||
Welkom
Ik kom toevallig uit dezelfde plaats als jij Hou ons op de hoogte van je project !!
|
||||
|
||||
Kee ben erachter dat in de autowereld het woord tunen wordt gebruikt ipv tweaken..
Topic over de vorderingen heb ik inmiddels aangemaakt |
|
|||
|
|||
Welkom op het forum hier
Je hebt de auto Bayard genoemd , waarom niet ook je nicknaam zo inplaats van Tekippie ? Ik weet niet waar dat voor staat vandaar de vraag.