|
||||
|
||||
Problemen met velgen VW FOX
Ik zit een beetje met een probleem.
Ik heb van de week andere velgen gehaald. Maar deze gaan helaas niet passen. De orginele maat is 15-ET43-6J Band maat 195-55-15. De nieuwe velg 16-ET38-7.5J Band maat 195/40/16. De 16 inch velg loopt helemaal mooi vrij behalfe bij de remklauw. Ik snap er niks van een lagere ET waarde en toch aanlopen. Ik kan het wel oplossen met spoorverbreeders. Kan iemand mij uitleggen hoe dat komt . Groeten. |
|
||||
|
||||
dit heeft te maken aan de vorm van de binnenkant van de velg, wss loopt deze wat boller aan de binnenkant, en was dat bij je 15inch niet het geval
en dat de velg breder is ten opzichte van de 15inch 6j is 15,24cm breed en 7,5j is 19.05cm breed
|
||||
|
||||
Quote:
Dat klopt de nieuwe velg loopt inderdaad wat vlakker En de 15 inch is wat boller |
|
||||
|
||||
Aan de hand van de opgegeven waardes komen de velgen 14 mm meer naar binnen en 24 mm verder naar buiten.
|
||||
|
||||
Nou ik heb de velgen weer verkocht ze stonden ook niet mooi onder de FOX
Nu druk op zoek naar 17 inch velgjes |
|
||||
|
||||
De beruchte Lenso's!!!
Dat probleem met de remklauwen heb je ook met sommige 17 inch velgen. Oplossing voor aanlopen zijn spoorverbreders of grotere remschijven met andere remklauwen. Eerst passen onder de FoX voor je ze koopt.