|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Ah, bedankt!
Vandaag ff bij 265xxxkm de olie ververst. Er zweet/lekt wat olie bij de IC, niet noemenswaardig maar de o-ringen zal ik de volgende keer maar vervangen. Bij de EGR lekt er ook iets, ik denk de klep zelf. Komt dat vaker voor? De volgende beurt is de d-riem aan vervanging toe en zal ik gelijk alle lekkages verhelpen. En wellicht daarna laten chippen..?
|
|||
|
|||
Mooie auto!
Deze lekken altijd bij de EGR. ik weet niet welke motor code je hebt? De mijne heb ik gewoon schoongemaakt en gelijk afgesloten en tot nu toe nog perfect en droog.. |
|
||||
|
||||
Quote:
Het zou vreemd zijn als ie met die km's daar niet een beetje zou zweten Je turbo en de carterventilatie geven een beetje olie mee > dat kruipt overal tussendoor
|
|
||||
|
||||
Motorcode is AVF. Vandaag spullen gehaald om dit weekend een grote beurt uit te voeren. De turbo ga ik ook demonteren en preventief laten reviseren. Na dit alles wil ik 'm weg brengen naar VAG-techniek om de conditie van de motor te bekijken en de EGR dicht te laten zetten.
Grote kans dat ie dan ook gechipt wordt, als het verbruik gelijk of beter word en de conditie van de motor het toelaat Oja, heb ook nog een setje 18inchers klaar liggen..
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro Last edited by Gijs : 27-08-2012 at 22:29. |
|
||||
|
||||
Ik zal je op de hoogte houden Chris!
Gisteren ff lekker gesleuteld met Ivo. Nieuwe d-riem met waterpomp zit er weer op. Wellicht overdreven om het hele front eraf te pakken, maar wilde toch alles schoonmaken, controleren en in orde maken. Vandaag weer wat prullen, en morgen weer wat delen bestellen etc. Het lager van de aircopomp is ook hoorbaar (clutch), morgen even bellen of een clutch los leverbaar is. De vrijloopkoppeling van de dynamo is ook versleten, dus wordt ook vervangen. Oh ja, en de condensor van het airco systeem is ook aardig bewerkt door steenslag.. Deze is nog wel dicht, maar heel best ziet ie er niet meer uit. 't Wordt wel een hele grote beurt op deze manier
|
||||
|
||||
Wel lekker makkelijk sleutelen zo
Lekker bezig |
|
||||
|
||||
Weer wat verder;
Lekker old school: 1900 diesel! Turbo is richting C&E turbochargers.. hoop deze vrijdag weer terug te hebben.. Beugeltje van koelwaterleiding die gescheurd was ff gelast, afgebroken boutje in de inlaat voor de motorbeplating uitgeboord, kan deze ook weer goed gemonteerd worden. Verder ff alles lekker schoonmaken, en de nodige dingen die al terug kunnen terugbouwen. Nieuwe o-ringen voor de IC-buizen liggen ook klaar. Deze lekken nogal vaak, dus bij mij ook
|
||||
|
||||
De turbo is weer terug, en zit er weer onder. Voorfront zit ook al grotendeels, zaterdag afbouwen en dan kan er weer gestuurd worden
|
|||
|
|||
Je pakt de "grote" beurt idd grondig aan haha mooi werk.
|
|
||||
|
||||
Mooi zo'n opgefriste Gerrit
|
||||
|
||||
Als je bezig bent, check de vrijloop van de dynamo gelijk ff
|
|
||||
|
||||
Gedaan, deze was nog in orde. Vind alleen het lager van de dynamo nogal geluid maken, dus wellicht dat ik 'm toch ff laat reviseren..
Gisteren de motor weer gestart.. Alleen de EGR klep maakte wat rare geluiden. Klepje zelf zit goed en is vrij, maar ik denk dat het membraam kapot/slecht is.. Vandaag ff verder uitzoeken en de auto aan de computer hangen
|
||||
|
||||
't Was niet de ERG klep, maar de multiriem van de airco die slipte! De clutch van de airco is niet goed meer, en blijft hangen waardoor de riem er gewoon overheen getrokken wordt. Gek genoeg leek het geluid van de EGR klep te komen, vandaar dat ik in eerste instantie ook nog niet onder de auto naar de riemen gekeken had
Nu de riem en spanner er maar even af gelaten en zsm de airco leeg halen op het werk, en 'n pomp en condensor bestellen
|
||||
|
||||
Jij maakt hem weer helemaal nieuw!
|
||||
|
||||
Helemaal nieuw zou mooi zijn, maar technisch moet ie gewoon perfect zijn/worden
Gisteren de bak-olie ververst. Dat kon na 277xxxkm ook wel een keer Verder rijdt de Passat nu weer erg goed (deed ie eigenlijk al). Dit weekend naar Das Drag Day in Bitburg met de aanhangwagen erachter, kijken of die heel blijft
|
||||
|
||||
Maar t loopt allemaal weer wat gesmeerder
|
|
||||
|
||||
Hehe idd
Weer zo'n 1000km achter de rug, stadlichtjes en kentekenverlichting vervangen, en alle kunststof motorbeplating terug gezet. Na 3 oktober de auto ff APK af laten melden, en dan is ie weer klaar om km'ers te vreten