|
|||
|
|||
vreemd stationair 1.4 16v help?
Hallo ik heb een Skoda Fabia 1.4 16v motorcode BBY Bwj 2004 ( zelfde als van een Polo)
Als ik mijn motor na het stilstaan (dus met choke) loopt de auto goed, maar als ik met de auto heb gereden zodat de choke eraf is en ik start de auto weer dan loopt de auto stationair te pendelen zodat de motor bijna uitvalt. De auto doet het na 10 sec pendelen weer gewoon goed en zakt netjes naar de 800 tpm. Wat de auto ook heeft als je de koppeling intrapt dat de toeren ook iets in elkaar vallen maar dat is niet altijd zo. (P.s. geen storingscodes aanwezig, en gasklephuis is opnieuw ingeleerd) Wie kan mij helpen wat het is? |
|
|||
|
|||
Op een moderne motor zit geen choke.
Klinkt gewoon als een slechte gasklep, zou zelf de meetwaarden van o.a. de koelvloeistofsensor ook laten controleren. Heb eventueel nog een goede liggen mocht je er nog eentje zoeken. |
|
|||
|
|||
Beste Spierings,
waar zit de koelvloeistofsensor bij dit blok? en kan ik het doormeten met ohm´s En hoe kom ik er precies achter dat het gasklephuis defect is. |
|
|||
|
|||
Ik heb hem trouwens net even uitgelzen en de auto geeft een storingscode aan p0133. Storing komt terug als ik de auto start en het pendelen begint als ik de motor op toeren houdt komt de storing niet terug.
Lamdasensor is schoongemaakt onderlaatst. foutcode: 16517 P0133 nl Zuurstof (Lambda) Sensor Bank-1 Sensor-1 langzame reactie du Sauerstofsensor Bank-1 Sonde-1 Signal zu langsam en Oxygen (Lambda) Sensor Bank-1 Sensor-1 Slow Response Extra info bij de foutcodes. Intermittent Mogelijke verschijnselen: Emissielampje brandt Waarschijnlijk geen 'drivability' problemen Misschien andere symptomen Mogelijke oorzaken: De lambda-sensor is vervuild of defect Bedrading en/of aansluitingen van/naar de lambda-sensor zijn defect Lek in de uitlaat / inlaat LMM sensor vervuild / defect Onjuiste brandstof Mogelijke oplossingen: Check / repareer lekken in de uitlaat Check op lekken in de lucht inlaat Check / repareer bedrading en aansluitingen van/naar de lambda-sensor Check (meetwaardeblokken) / vervang lambda-sensor Check (meetwaardeblokken) / vervang de MAF (LMM) Extra info: Deze foutcode betekent dat het lucht-brandstof mengsel niet (vaak genoeg) wordt aangepast door de lambda-sensor of de ECU, zoals wel voorgeschreven is door de ECU. Lambda-sensor en Fuel-trim LMM [/B] |
|
|||
|
|||
Waarde koelvloeistofsensor kun je in meetwaarden met testkast controleren, weet niet of hier een voorgeschreven weerstand voor is (volgens mij niet)
Deze zit in de koelflens op de kop. Gasklep controleren op storing en werking (gewoon zo beoordelen) Met die storing zou ik beginnen met het vervangen van de lambdasonde, het signaal/lambdasonde reageert tenslotte te langzaam. |