#1
|
|||
|
|||
Kachel golf 2.
Hallo allemaal,
ben vandaag bezig geweest met mijn golfje. heb het schuim op de kachelkleppen vervangen. ik had namelijk het probleem dat mijn kachel wel warm wordt maar nadat hij 10 minuten warm is koud wordt. vervolgens wordt hij ook niet meer warm. helaas heeft het schuim op de kachelkleppen niet geholpen. naar het testrondje heb ik even gevoeld aan de slangen die door het schutbord naar de kachelradiator gaan. voor de reduceerkleppen in de slang is de slang duidelijk heter. naar het reduceer is de slang nog wel warm maar niet gloedheet meer. zou dit mijn probleem kunnen zijn? ik hoorde dat je de reduceerventielen kunt vervangen voor koperen buisjes maar dat je dat het risico loopt dat je kachelradiator uit elkaar ploft. daar zit ik niet echt op te wachten. is het niet mogelijk om deze kleppen te reviseren? groetjes Robin |
#2
|
||||
|
||||
Als je die overloopklep nog in de slang hebt zitten net voor het schutbord, eruit halen.
Bij de automaterialenzaak kan je ook verbindingspijpjes kopen. Koperen pijpjes kan ook maar die hebben geen verdikking. Als het dan nog niet opgelost is heb je misschien een verstopte kachelradiateur. Of is die al vervangen? Succes
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily Last edited by Spijky : 28-01-2012 at 21:35. |
#3
|
||||
|
||||
hallo
je kan ook het klepje eruit tikken restand weer plaatsen .. laat auto eens lopen met dop van je reservoir .. tot je aanjager aan slaat .. mischien last van luchtbell .. dan word je kachel ook niet lekker warm . vrgr gooigolf . |
#4
|
|||
|
|||
Hallo Allemaal,
ik weet dat ik die reduceer ventielen kan vervangen voor een buisje en dat die waarschijnlijk de boosdoener zijn maar mijn vraag is meer: kan ik deze reviseren? of vervangen voor iets anders? ik heb namelijk nog de originele kachel radiator er in zitten en wil deze eigenlijk niet vervangen. zonder het reduceer ventiel zou er namelijk een kans zijn dat de kachel radiator uit elkaar ploft. Robin |
#5
|
|||
|
|||
Niemand?
|
#6
|
||||
|
||||
Wat Gooi zegt, dat overloopklepje eruit rammen.
De kvs komt wel op temperatuur volgens de tellerbak? heb het zelf ook gedaan, en met een oude kachelradiateur is dat ruim 2 jaar goedgegaan. (daarna is de auto gesloopt)
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 01-02-2012 at 14:32. |
#7
|
|||
|
|||
Kachelradiateur ploft niet zomaar
Kleppen er tussen is weer zo'n rara verbetering van VW |
#8
|
||||
|
||||
oh nee is niet raar.
is een terugroepactie geweest van volkswagen. ik heb er een origineel nooit verbeterd door VW. er komt inderdaad te veel druk in het systeem waardoor een kachel die niet 100% is ineens kan barsten. Dit is mij 2 weken geleden gebeurt op de autoweg. op de inhaalstrook. levensgevaarlijk. Hier is in de autoweek een jaar of zo geleden een artikel aan besteed. hier is de link: http://www.autoweek.nl/magazineartikel.php?ID=14063 groetjes |
#9
|
||||
|
||||
Oh ja. haal dat reduceer/veiligheid/overstort alleen eruit om te testen, kleine moeite.
laat hem lekker stationeer lopen word die dan wel warm weet je voldoende toch. en dan een nieuw klepje halen................... |
#10
|
||||
|
||||
vandaag ook nog ff mee bezig geweest omdat ik dacht dat me thermostaat stuk was
die was goed, maar werd nog niet echt super warm binnenin had lucht in me koelsysteem zitten,denk in de kachelradiateur na ontluchten is hij weer 100% |