#1
|
|||
|
|||
Spartaanse Golf II
Hallo allemaal,
Omdat mijn huidige koekblik (Corsa B uit 97) niet bevalt wil ik terug naar het echte autorijden. Waar er nog geen stuurbekrachtiging is, de motor brandstof krijgt via een carburateur en ik zelf nog (handmatig) mag choken om de motor bij de koude start mooi te doen lopen. Kortom, geen elektronische datadoos die alles voor mij doet maar alles puur mechanisch. Daarom wil ik een autotje kopen uit '90 of eerder. Dit omdat de meeste auto's dan een caburateur hebben. Uit het oogpunt van betrouwbaarheid en design springt een golf in mijn ogen dan gelijk naar voren als een geweldige auto. Daarom wil ik jullie vragen naar welk model ik moet kijken met de volgende (spartaanse) eigenschappen. -carburateur -handchoke -tuimelaar nokas(niet hydraulisch - kleppenstellen vind ik ook leuk ) -geen stuurbekrachtiging. Nu begrijp ik dat ik waarschijnlijk de enige persoon in heel NL ben die een auto als deze zoekt, maar ik vind het gewoon leuk om lekker te moeten werken tijdens het rijden en goed aan te voelen waar de auto mee bezig is. Alvast bedankt ! |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Ik mag jou wel Pim! Voor een Golfje met handchoke en kleppen stellen kom je inderdaad automatisch uit op een Golf MKI 1.0 of 1.3. De Golfjes MKII hebben al hydro stoters en automatische chokes. Tenzij je een 1.6 koopt en er een vervangingsweber op zet...dan heb je weer handchoke
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
||||
|
||||
En dat is dan ook meteen het mooiste rijden met jouw eisen denk ik. Een 1600 met monoweber.
De 1600jes zijn behoorlijk sterk, carburateurtjes zijn iets minder probleemloos. Monoweber op die motoren schijnt mooi te rijden.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#5
|
||||
|
||||
of je zet je 1100/1300 op motorcarbs Heb ik ook gedaan.
Ligt er maar net aan waar je het voor wil gebruiken en wat je er aan wil geven. Bij mij is het een oldtimer waar ik mss 1 keer in de week mee rij. En was het vooral om de ervaring te doen (motorcarbs op een auto bouwen) Niet dat ik er niet dagelijks mee zou kunnen rijden maar dan zou (ik persoonlijk) voor de orginele carb gaan.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt! Heb er nog geen seconde spijt van gehad!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
||||
|
||||
als je echt wil werken, koop dan een Golf 2 diesel zonder stuurbekrachtiging, bij koude start moet je ook een soort choke uittrekken en als je dan start, rammelt echt alles
maar inderdaad, Golf 2 benzine is niet met handchoke uitgevoerd, de Golfjes 2 1600 voor 1987 hebben wel een goede carburateur, daarna (motorcode PN) hebben ze er een elektronisch geregelde carburateur opgezet, deze KUNNEN wel eens problemen opleveren, maar ik ken er ook een aantal die erg goed rijden op deze carburateur! |
#8
|
||||
|
||||
|
#9
|
|||
|
|||
Allen bedankt voor de vele leuke en belangstellende reacties.
Ik zou graag de auto in de staat laten verkeren als waarin ik hem koop. Dit is in mijn ogen ook makkelijker met vervangingsonderdelen. Nu weet ik dat mijn tante jaren terug een polotje(Mk II) had met een handchoke. Dus dat is al een pluspunt, maar. Voldoen de andere eisen nog? Carburateur ( gewoon mechanisch, geen elektronisch geregelde) handchoke CHECK sleeptuimelaar? stuurbekrachtiging zal bij zo'n klein autotje al helemaal niet aan bod komen. Alvast bedankt |
#10
|
||||
|
||||
Volgens mij heeft de 1300 golf 2 uit midden 80 ook nog sleeptuimelaars.
en choke weet niet precies. zijn toch wel golf 2 met handchoke anders hadden ze niet dat belachelijk vakje gemaakt links onder de cockpit. heb zelf ook een leuke golf uit 85 en ondanks zijn automatische choke waan je je toch in de tijd dat je gevoel voor een auto starten moet hebben. gelukkig een 2e2 met was element. geen elektro crap....... probeer maar eens mijn motor te starten als die net niet warm is.......gas gas gas geven en hopen dat ie aanspringt zonder te verzuipen. Oh en komstoters zijn ook niet geweldig. kun je ook met vulplaatjes aan de gang en kunnen ook wel eens wat atentie gebruiken. groetjes |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
wat dacht je van de dieseltjes?handmatige inspuitvervroeging
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |