#1
|
|||
|
|||
hoor zoveel slechts over de T5, maar....
Ik ben mij aan het orienteren op de aanschaf van een VW transporter T5.
Wat zijn mijn eisen: - 2.5 TDI motor - dubbele cabine - elektrisch pakket - trekhaak - lange uitvoering i.v.m beenruimte achterbank - airco - leuke kleur en nette auto met kloppende NAP Maar nou hoor ik verschillende nadelen van deze auto: -2.5 TDI (174 pk) gaan de autmaatbakken stuk. -2.5 TDI (130 pk) gaan de vliegwielen en aandrijfassen vaak stuk. Wie heeft er ervaring met deze auto's en waar moet ik beslist op letten bij aanschaf ? Bvd Jeroen |
#2
|
|||
|
|||
geen automaat pakken en geen 130 pk de lichtere ook niet trekken geen pakje boter van tafel . heb een automaat gehad iedere week in de garage vanwege storingen auto gelukkig uitgebrand.
een 130 pk twee keer vliegwiel kapot en de nodige andere schade. en de laatste was een standaard uitvoering en trok geen pakje boter van tafel ben blij dat ik geen transporter t5 meer heb in drie woorden nooit aan beginnen!!!!!!!!!!!!
__________________
auto¨s caddy 1987 jetta 1982 fox 2005 |
#3
|
||||
|
||||
t5
gaan vaak de pomp verstuivers van stuk bij alle motoren vandaar dat vw is over gestapt naar de 2.0 tdi motoren deze zijn beter maar helaas geen 5 cilinders meer nooit aan een automaat beginnen die zijn slecht veder maakt niet uit welk motor je pakt 130 of 174 pk uitvoering gaan meestal stuk rond de 2 ton maakt niet uit als je rustig rijd of ruig de pomp verstuivers gaan frikken in je kop waar door speling ontstaat dus lekkage ze persen er wel een bussen in maar dit is nog niet echt de oplossing vandaar dat ik geen t5 heb gekocht ook om de prijs wat ze zo moeten kosten mvg Henrie |
#4
|
|||
|
|||
kan je beter de oudere t4 paken zijn veel beter.
|
#5
|
||||
|
||||
De 174 pk zijn de handgeschakelde 6 bakken ook slecht en gaan bij 2 ton ook vaak kapot
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#6
|
|||
|
|||
Godskolere, wat is er wel goed aan een T5 ?
Hmmmm, toch maar naar iets anders op zoek ? |
#7
|
||||
|
||||
Kameraad van mij rijdt een T5 met 100pk 4 cilinder TDI als begeleidingsauto bij motor rijlessen en B-E lesauto. (aanhanger dus) Dit is heel zwaar werk, continu in de stad remmen, optrekken, remmen, optrekken. Daarbij ontziet hij het materiaal niet.
Bij 132dkm was de koppeling aan vervanging toe, het 2-massa vliegwiel ook. Door eigenwijsheid is dit nog 10dkm blijven zitten (2-massa wiel) waarna de complete zwik er weer van onder kon en nu dus wéér de koppeling mee vervangen kon worden plus de lagers van de bak. Kostelijk grapje, deels eigen schuld. Op 2x een kapotte kachelmotor weerstand na, alleen regulier onderhoud. Ter vergelijking; de koppeling van z'n T4 kon er bij 100dkm al uit. Mijn ervaringen met de T5 vallen dus mee
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#8
|
||||
|
||||
Hallo,
Heb zelf 3 jaar een t5 gehad 2,5 liter 130pk handgeschakeld heb hem nieuw gekocht en heb hem weg gedaan omdat die te klein was voor mij en ik heb er 130.000km mee gereden en echt nooit wat mee gehad en hij was bij niet bepaald op visite ik ben niet zuinig op mijn bedrijfswagen ik heb deze bus gewoon mishandeld en was niet stuk te krijgen was er zeer tevreden over.
__________________
golf1GTD 1983 (Bijna klaar) Crafter L3 H2 2011 Seat Leon Topsport 110kw Tdi 2003 Golf 2 1.6 1987 (volgende project) T5 2.5 TDI 96 Kw 2008 |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Beter, maar ik koop hem 2e hands Weet iemand nog een dikke T4 met een wijs neusje ? |
#10
|
||||
|
||||
Maat van me heeft een T5 4 cil TDI gehad, maar vanwege het zwaardere werk (iedere dag een tandemasser met een ton zand erop) heeft hij die ingeruild op een identieke T5 maar dan een Edition met een 5 cil TDI....en tot dusver geen enkel probleem gehad. Dit is een handgeschakelde 6-bak en is gechipt. Vooral als je met zware aanhangers rijd is de 6-bak handig omdat de versnellingen wat korter zijn.
Mijns inziens kun je gerust een T5 aanschaffen, collega van me heeft een T4 automaat en die bak heeft inmiddels al bijna de dagwaarde van de bus ingehaald aan kosten...
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Er zijn zat goede T5's alleen degene die stukken hebben hoor je klagen. Ooit al een uitgezocht hoeveel T5's er rondrijden? Ik zie ze dagelijk's, en de meeste probleem auto's zijn ingevoerd en blijken meer km's gelopen te hebben dan op dat mooie klokje staat. (maar hij was wel goedkoop toen ik hem kocht zei de koper) p.s. Volkswagen is nog altijd nr. 1 op het gebied van bedrijfswagens. Met name in het segment caddy en transporter.
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |
#12
|
|||
|
|||
Vergeet niet de waterpomp van de 5-cilinders, moet iedere 130d km (geloof ik) al en is een aardig karwei. Daarnaast aandrijfassen schijnen er ook snel genoeg doorheen te gaan...
|
#13
|
||||
|
||||
Slecht of niet, over het algemeen zijn het werkpaarden en worden ze veel afgebeuld. De gemiddelde bouwvakker kijkt nergens naar als het om werkauto's gaat. Bus afgeladen vol, tandemasser aanhangwagen (welke op z'n minst net zo zwaar is als de auto zelf) erachter en het rechtse voetje onderin. Gek dat het kapot gaat
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#14
|
||||
|
||||
Zullen we het eens over de Hyundai H-serie hebben ?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#15
|
|||
|
|||
Vind wel opvallend dat de T4 stukken "duurder" is als een T5.
Maar idd : er rijden wel heel veel T5 busjes rond. Ik snap alleen niet waarom mensen een 174 pk verkiezen boven een 130 pk, doe je toch niet om te knallen op de snelweg lijkt mij ? Eigenlijk zou ik een T5 moeten kopen die niet voor het sleep en trekwerk is gebruikt, maar van kantoormensen oid ( goed als je de onpartijdige gebruiker kan vragen naar zijn bus) Morgen mensen in de file maar geld gaan bieden voor hun bus ? Heb net ff zitten zoeken naar een dikke T4, maar die zijn er niet veel |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Breek me de bek niet open over een Caddy, als ik die als maatstaaf moet nemen zal het idd een Japans busje worden. Wat een kl.te auto is zo'n Caddy |
#17
|
||||
|
||||
T5 prima bussen dingen die ik vaak tegen kom: veerpootlagers, af en toe waterpomp
dingen die tegen kom bij gechipte t5: verstuivers kapot en cilinderkop beschadigd door pv, turbo lekkage En ja de automaat bakken zijn geen goede dingen maar heb zelf weinig te klagen over tansporters werk er zelf regelmatig mee. T4 dat zijn rampen bussen: fuseekogels, stuurkogels, kineethoesen, olie lekkage, rare geluiden bij tandriem door aanlopen. Het ligt er natuurlijk ook maar aan hoe je er mee omgaat niet iedereen is even zuinig op zijn spulletjes
__________________
Vw golf 4 '02 Vw Caddylek '83 Get ready for the AfterMotherfucker |
#18
|
||||
|
||||
Ik heb 2 T5 bussen van nieuw naar 2 ton getrapt en daarbij nooit 1 probleem gehad. Ik rij niet rustig en de bus ligt altijd vol.
Rij nu de nieuwe T5 dsg automaat en heb er nu in 4 maanden 20.000 opgezet en ook deze rijdt als een zonnetje en is voldoende snel zelfs met een ambulance met auto erop. Michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. |
#19
|
||||
|
||||
Rij anders eens in een vito dan wil je zeker een vw
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Hou het netjes Michael. Niet gaan vloeken
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |