#1
|
||||
|
||||
golf 1.5 jb startmotor
Hallo mensen,
heb laatst een gereviseerde startmotor erin gezet en nu begint het probleem weer wat de 1.5 jb motoren vaak hebben, dat als ik een lang stuk heb gereden en de auto uitzet alleen maar klik hoor! wacht ik 30 min dan doet die het weer prima, nu is dit probleem bij meerdere mensen voorgekomen, en dan moet je een extra relais ertussen bouwen, zodat de startmotor weer voldoende prik krijgt mensen raden aan een laadklep relais, maar hoeveel amp moet het relais hebben? is 150 amp genoeg? mvg Kenny
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#2
|
||||
|
||||
Iemand?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#3
|
|||
|
|||
Waarom laad je de startmotor niet gewoon reviseren zodat je er geen meuk tussen hoeft te Bouwen?? ben je meteen van je probleem af.
|
#4
|
|||
|
|||
Ik heb precies hetzelfde gehad, heb toen voor 89€ op ebay een nieuwe startmotor gekocht. Nu geen problemen meer, start perfect.
__________________
Gr, Maarten |
#5
|
||||
|
||||
Als je eens beter leest mark dan zie je dat er een gereviseerde inzit! Is al de 2e,
Heb de bekabeling al vervangen enzovoort, Is een veel voorkomend probleem bij automaten! Maar goed blijkbaar kan niemand even een goed advies geven maar komen met antwoorden waar ik al 10 keer aan gedacht zou hebben voordat ik de vraag hier stel
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#6
|
|||
|
|||
zit het hitteschild er nog op?
|
#7
|
||||
|
||||
Die zit ernog op ja!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#8
|
|||
|
|||
laadstroom al gecheckt? (bij de startmotor)
|
#9
|
||||
|
||||
laadstroom bij een startmotor?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Gaat van dynamo naar startmotor naar accu Is het lagerbusje in de versnellingsbak nog goed? |
#11
|
|||
|
|||
Automaatje zeker?
Wat helpt is een relais te plaatsen, zodat de stroom naar de startmotor niet van het contactslot af komt, maar direct vanaf de accu met een goed dikke kabel (audiokabel, een dikke bij voorkeur). (ja, de startmotor zit al rechtstreeks op de accu maar op de startmotor zit een klein relais, in die ronde behuizing, en die wordt te warm waardoor die niet kan schakelen. Maar bij meer spanning/stroomsterkte lukt 'm dat wel). Je kunt testen door in de motorruimte die stekker los te halen die van je startmotor afkomt en daar direct een startkabel vanaf de plus op te plaatsen, dan gaat-ie wel rond! |
#12
|
|||
|
|||
Kun je dat startrelais niet verplaatsen? 20cm opschuiven kan al veel verschil maken
|
#13
|
||||
|
||||
Thanks mellyville, Hier zat ik op te wachten!
Nope dat relais is niet te verplaatsen zit namelijk op de startmotor gebouwd! Heb al via menige mensen te horen gekregen plaats er een relais tussen, want het probleem blijft zich voordoen ook al zou ik en nieuwe plaatsen! Heb zojuist een laadklep relais besteld die tot 150 amp gaat en die ga ik er van het weekend tussen maken!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#14
|
||||
|
||||
Dat snap ik toch niet echt, waarom een laadklep relais? Verwijder je het hele relais dat nu al op de startmotor zit, nee toch? Dan is het ruim voldoende om een standaard autorelais te gebruiken, je contactslot kan immers ook geen 150A schakelen...
|
#15
|
||||
|
||||
150a gaat die ook nooit krijgen, maar hij kan nu wel genoeg doorgeven! en kon deze immers goedkoop krijgen.
ik heb hem vandaag binnegekregen, nu heb ik een vraag, hij heeft 4 aansluitingen. op 1 grote komt de accu op andere grote komt startmotor heb nu dus nog 2 kleine aansluitingen over: 1 voor plus van contactslot? en de andere? komt daar de min op? hier wat foto's: mvg Kenny
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#16
|
||||
|
||||
dit relais is even van de baan!
er komt eerst een andere relais tussen (een gewoon 30amp relais) bedankt voor jullie hulp!!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#17
|
||||
|
||||
Problem solved!
Met een gewoon 30amp relais. Joris en mellyville bedankt!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#18
|
|||
|
|||
Goed bezig!
|
#19
|
||||
|
||||
Nice! Zo'n groot relais zou ook overkill zijn, dan kun je je startrelais eigenlijk wel vervangen door die
|