|
|||
|
|||
Benzine toeslag bij auto`s nieuwe wet oldtimers
Ik zag op de belastingsite staan
auto`s vanaf 1988 zijn in 2015 meen ik ook belasting vrij allen krijg je dan benzine toeslag wat is dit 1.De personenauto is op 31 december 2011 ten minste 25 jaar oud. 2.De personenauto is in 1987 voor het eerst in gebruik genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming is ten minste 26 jaar geleden. 3.De personenauto is in 1988 voor het eerst in gebruik genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming is ten minste 27 jaar geleden. 4.De personenauto is in 1989 voor het eerst in gebruik genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming is ten minste 28 jaar geleden. 5.De personenauto motorrijtuig is in 1990 voor het eerst in gebruik genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming is ten minste 29 jaar geleden. Bron: http://www.belastingdienst.nl/wps/w...to/vrijstelling alvast bedank voor het meedenken
|
||||
|
||||
Volgens mij is de brandstoftoeslag de opslag die je moet betalen ten opzichte van een benzine met hetzelfde gewicht. Diesel en lpg zijn duurder in de mrb omdat ze op de brandstof minder verdienen en de staat wil natuurlijk niet dat iedereen heel voordelig kan rijden..
|
||||
|
||||
Brandstoftoeslag geldt alleen voor auto's die op diesel of lpg rijden.
(Dat betalen ze nu ook) |
|
|||
|
|||
voor zover ik weet worden de benzine auto¨s nog wel geheel belasting vrij, alleen voor de diesel en lpg moet je straks branstof toeslag gaan betalen. en er is spraake dat als ze in 2021 zijn ,alle diesels en lpgs die dan nog geen toeslag betalen dat dan wel moeten gaan doen gr bram
|
|||
|
|||
dus dat is een x bedrag per maand (jaar)
|
||||
|
||||
ja,
stel je betaald nu voor een benzine mk2 23 euro en voor een diesel mk2 53 euro per maand. Zogauw ze belastingvrij worden betaal je voor de benzine mk2 niks en voor de diesel 30 euro.
|
|||
|
|||
dus de mk2 benzine zouden gewilliger kunnen worden onder de liefhebbers
|
||||
|
||||
en dat geld allen voor auto van na 1 januari ´87 of ook voor auto´s van voor deze datum.
bijvoorbeeld de mijne is van ´85 moet ik daar dan wel diesel toeslag voor betalen dan. |
|
|||
|
|||
nee, de regeling die er nu is, die van tot 1986 belasting vrij blijft zoals die is. dus geen opgeld of toeslagen. ( voorlopig dan, voor je t weet is t veranderd)
|
|
||||
|
||||
Quote:
thanx ik slaap nu een stuk beter |