#41
|
||||
|
||||
habbibabbi schroefset [/QUOTE]
|
#42
|
|||
|
|||
Het vering probleem is voor nu mooi opgelost met een setje dempers van Bolku. Deze lijken prima te werken, maar heel soms slaat ie nog steeds door (veren te slap?)
De toekomstmuziek blijft een vaste set van KW, eerst maar eens sparen. Aangezien ik ook eindelijk m'n spaghetti uitlaatspruitstuk binnen heb, en een scherpe nokkenas, jeuh ben ik eens aan het nadenken over een andere uitlaat. Ik had via t forum een supersprint setje vanaf spaghetti tot met einddemper, maar daar wordt niet meer op gereageerd helaas. Nu zat ik te denken, heb je pk voordeel door gti pijp te monteren ipv orri 1.1 pijp ?? Dit aangezien deze prima betaalbaar zijn voor nu Last edited by guusvandevenne : 10-11-2011 at 18:50. |
#43
|
|||
|
|||
Ik zat dus even te denken. Heeft het zin om een gti (1.6) uitlaat te monteren vanaf het spaghetti spruitstuk, of heeft dat qua doorstroom (pk winst) eigenlijk totaal geen zin?
Iemand een idee ?? |
#44
|
||||
|
||||
Hmm, denk het niet. het verschil met sportuitlaat is dat de doorstroom niet wordt beïnvloed. maar dat is bij alle originele dempers wel volgensmij.
|
#45
|
|||
|
|||
Ik ben benieuwd, je zou toch denken dat t wel iets zou helpen. Ik hoop in ieder geval op een iets sportiever geluidje.
In ieder geval kan ik nu weer een dichte afsluiting maken, aangezien m'n huidige pijp met luchtgereed flink vervormt is. En was niet te duur.
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#46
|
||||
|
||||
Ik zou ook orrigineel doen denk ik. Gewoon.. Omdat het kan
|
#47
|
|||
|
|||
Met het slechte weer van de afgelopen dagen, ben ik op zoek naar het ruitenwissersproeier dingetje in de motorkap.
Iemand enig idee waar ik dat kan halen?? Tevens opzoek naar het toeter relais?? Mocht iemand deze hebben liggen om weten waar ik dit kan krijgen, ik hou me aanbevolen
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#48
|
||||
|
||||
Sproeierkopje bij golf1onderdelen.nl, of bij de dealer halen. Kost daar ook niet veel neem ik aan.
Toeter relais heb ik wel. Heb namelijk 2 zekeringkasten los liggen, maar weet niet welke het is. |
#49
|
|||
|
|||
Weinig spectaculairs wat betreft het golfje.
Met het matige weer van de afgelopen tijd, was ik het zeer slechte zicht met de huidige koplampen meer dan zat. Dus heb ik mezelf getrakteerd op een setje xenon van Pilot. Top set, 1 stekker en alles werkt direct. Helaas was ik wel teleurgesteld wat betreft de kleur, ik had voor 5000k gekozen, zou een beetje geel moeten zijn, maar was echt te japanse tjoener. Geluk bij een ongeluk, ze hadden me de verkeerde set meegegeven, waardoor ik geen grootlicht meer heb, dus ik krijg alsnog een setje bi-xenon lampen in 4300k welke veel meer bij de originele kleur zouden moeten aansluiten. Maar wat een gruwelijke vooruitgang is die xenon zeg, heerlijk dat zicht. Voor de haters ze staan superlaag om niet te verblinden. Nu staat t golfje bij de keuring, kijken wat daar uit gaan komen, even afwachten tot vrijdag.
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#50
|
|||
|
|||
Even een geinig verschil tussen, geen licht, licht aan en xenon (is nog 5000k)
Er zaten gewone Philips H4 lampjes in.
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#51
|
|||
|
|||
schakelstang
Ik las je topic even en heb je nog steeds problemen met de schakelerij?
Moet je even een revisie setje bestellen voor een bak bij golf 1 onderdelen.nl Samen met een ander(langer) schakelheveltje en dan kan je prima uit de voeten met een 5 bak, mss dat je nog wel met je schakelstang(die van je pook naar je stangetje brut) tegen de tunnel aankomt maar met enig grof werk heb je daar ook geen last meer van. groeten martijn |
#52
|
|||
|
|||
Nog even lekker aan het pielen geweest.
Setje nieuwe koplampen, met pilot bi-xenon 4300k lampjes. En ook nog even aan het poetsen geweest. Heb een beige golf4 interieur opgehaald laatst, is pas gemaakt voor de mk1. Is bijna helemaal netjes. Ik vind t zelf in ieder geval wel fraai, ben benieuwd hoe dat gaat staan
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#53
|
||||
|
||||
Ja, het word nog wel eens wat met dat Golfje van je
|
#55
|
|||
|
|||
om nog even in te haken op de koni demper vraag, koni geel, die jij onder je auto had, zijn niet geschikt voor een verlaging van meer dan 40, dit is alleen mogelijk als je de gele koni met verkorte zuigerstang gebruikt.
maargoed het is niet heel relevant meer omdat je al andere veren hebt. |
#56
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb t gemerkt was mij verteld dat t wel zou kunnen, maar inderdaad, dat werkt niet. Ik heb nu soort merkloos setje dempers, maar is ook niet alles. Ik denk dat m'n veren gewoon niet meer zo goed zijn eigenlijk, slaat nog steeds door als je drempels beetje hard pakt, of een diepe put of iets. Ik hoop gewoon dat ik over niet al te lang een vaste KW set kan bestellen
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#57
|
|||
|
|||
Om budgettaire redenen , en omdat het me wel heel voordelig leek, heb ik me laten verlijden tot een complete vering set van DTS Line.
Na het nodige inlezen lijkt dit een fijne keuze. Gas gevuld, 60/50 verlaagd en progressieve veren. En las bijna overal dat het fijn rijdt, wat natuurlijk doorslag gevend is. Op diverse fora las ik dat DTS een lijn van KW zou zijn, als je goed kijkt staat er ook AP op de veren en dempers (welke weer van KW is) Ook gelijk maar nieuwe toplagers, hoop ik dat al het gerammel uit de ophanging is straks. En lekker strak sturen!! Mocht iemand meer ervaring hebben met deze setjes, hoor ik het ook graag.
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#58
|
|||
|
|||
Vandaag lekker de nieuwe vering er onder geklust, en ik moet zeggen stukken beter kan veel normaler rond rijden.
Wat ik alleen wel jammer vind, als je nog steeds zo'n krankzinnige diepe put hier in Den Haag tegenkomt, klapt ie nog steeds door op de bumbstop. Ik begin te denken dat dat normaal is. Ik heb de onderkant nog even op de brug bekeken, hier raakt ie echt niets. Zijn er meer mensen met 6cm verlaging die dit kennen, bij achterlijke putten of bergdrempels?
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#59
|
|||
|
|||
Ik vind het maar vreemd. Ik heb nu de derde set vering combinatie er onder zitten en nog steeds heb ik het idee dat het niet klopt.
Zoals hierboven beschreven lijkt de vering nog steeds door te slaan, terwijl het comfort toch vrij stug is. Ik snap er geen hol van wat het nou kan zijn. Het lijkt er op dat de bodem niet de grond raakt, aandrijfassen lijken ook niets te raken, en de bumpstops zijn dik ingekort tot iets van 2.5 cm. Desondanks lijkt ie toch flink op de bumpstop te tikken. Het is nou ook weer niet zo dat ik lomp hard overal overheen rijd of juist gas geef bij kuilen ofzo. Maar als je ergens 50 mag, en ik rij net onder de 50 door een beetje diepe richel of kuil, blijft het toch een soort terminaal geluid geven. Heeft iemand enig idee wat het kan zij, klopt de vering niet, zie ik iets over het hoofd?? Please help
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#60
|
||||
|
||||
Ik merk dit zelf ook in mijn golf 1, van alles vervangen en nog steeds dreunt het door de hele auto.
|