|
|||
|
|||
polo 86 c 2f DIESEL
Goededag
Is er toevallig iemand op dit forum die verstand heeft van de polo 86c 2f 1.4 diesel. Ik rij op dit moment in de ooo zo goedkope en betrouwbare polo 1.4 diesel. Maar iedereen die in zo'n polo diesel heeft gereden weet dat deze alles behalve snel zijn. Nu de vraag waar ik al een tijdje mee worstel: Is het niet mogelijk een ander motortje in deze polo te hangen? En dan eentje waar ik niet teveel voor hoef aan te passen. Ik ben best handig en er zal echt wel wat aangepast moeten worden en daar ben ik ook niet bang voor. De elektra (draadboom) maak ik me niet echt druk om,dat komt wel goed. Maar hoe zit het bijvoorbeeld met de motorsteunen en welke motor zou het beste passen. Ook bijvoorbeeld met deze aandrijfassen. Ik zou graag jullie optie's horen... Alvast bedankt Met vriendelijke groet Raymon |
|
|||
|
|||
.
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 08:45. |
|
|||
|
|||
Ik denk ook idd dat een 1.4 TDI uit een Polo 6n2 of lupo de beste oplossing zal bieden of mss een 1.7 SDI.
Of het past dat is een andere vraag. In Polo 6N hebben natuurlijk wel ongeveer dezelfde motoren (benzine) gezeten als in Polo 2F. Dus mss dat het wel past zo een 1.4 TDI mits overbouwen van motor steunen. Maar bij mijn weten is het nog niet gedaan, volgens mij omdat er zo weinig Polo Diesel zijn. 1.4 TDI met chip -> 100 Pk, in Polo 2f is vrij leuk denk ik Greetz,Den Dimme!!! |
|
|||
|
|||
1.4 TDI gaat aan de bakzijde niet plug&play passen ivm de 02J bak die gebruikt word bij de 1.4 TDI's in de 6N2's ipv de gebruikelijke 085-bakjes zoals in 6N's en 6N2's.
|
|
||||
|
||||
Last edited by Mtdi : 19-01-2012 at 18:21. |
|
|||
|
|||
zo aan de berichten te zien zal dit dus een bijna onmogelijke en vooral geen goedkope oplossing zijn.
anders maar op zoek naar een ander iets vlotter auto'tje |
|
||||
|
||||
Sjampo hier op het forum heeft een diesel g40 gebouwd
Of een turbo erop van een 1.6?
|
||||
|
||||
turbootje erop idd en de pomp iets verbouwen,volgens mij moet dat wel gaan....die blokjes zelf zijn sterk zat.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
zie je ,dat kan dus
|
||||
|
||||
Zit nu op ongeveer 170pk en nog meer koppel!
|