#1
|
|||
|
|||
passat 1.8 20v motor / 2.8 vr6 welke motor voor golf 1
hoi ik heb op het werk een passat 1.8 20v geen turbu staan en een golf 3 2.8 vr6 voor afbraak
ik wil een van de 2 motoren in mijn golf 1 steken welke is het best en wat heb ik allemaal nodig van de auto,s ik moet snel beslisen wand ze gaan deze week de pres in kan ik ook de voledige remme set van de vr6 gebruiken voor en acchter alvast bedangkt ps ik weet dat er genoeg over te vinden is hier op het forum maar het geen tijt om alles te door lezen |
#2
|
||||
|
||||
een 20v atmo motor kann je makkelijker inbouwen omdat hier gwn steunen voor te koop zijn en je er een 020 bak aankan hangen.
Een vr ombouw veriest laswerk aan de carroserie omdat dit met de steunen niet uitkomt. Dus een 20v is makkelijker, maar ook niet plug and play omdat deze in een passat zit ben je wss nog heel veel extra delen nodig... |
#3
|
||||
|
||||
de 20v, de vr6 is eigenlijk veel te zwaar voor een golf 1
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
x2
__________________
Bmw e61 530d touring |
#5
|
||||
|
||||
Ik zeg beiden niet.
VR6 is te zwaar in een Golf 1, en een 20v zonder turbo is zonde van het werk voor maar 125pk. Kan je nog beter een 16v erin hangen.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Hij zegt dat hij een keuze moet maken tussen een van deze 2 omdat hij beiden heeft liggen
__________________
Bmw e61 530d touring |
#7
|
||||
|
||||
de 20V lijkt me een mooie optie - weet niet hoe makkelijk het is om later te turbo-en?
__________________
'10 Skoda Yeti '95 Golf GT |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Naderhand ombouwen is nogal een kostbare optie ivm compressieverandering enzo
__________________
Bmw e61 530d touring |
#9
|
||||
|
||||
Ik zeg VR6 , dat deze te zwaar zijn ben ik het niet mee eens.
Mijn golf 1 vr6 weegt 625kg op de vooras (met stuurbekrachtiging 6bak en de accu achterin). Mijn oude caddy 1 tdi 675 op ve vooras (met stuurbekrachtiging abs airco 5bak en de accu achterin). Het is wel makkelijker om een 4cil. er in te hangen want daarvoor worden diverse steunen aangeboden. Voor een 6cil moet je zelf aan de gang om goede steunen te maken zodat het blok er goed (zo ver mogenlijk naar achter) in ligt. En een goed onderstel(schroefset & polyurethaan bussen) en goede banden zijn ook van belang. (dus geen nang pang 165-40) Ron |
#10
|
|||
|
|||
ok mercie dan ga ik morgen is zien naar de 20v ik laat julie iets weten wat het geworden in na het wekend bedankt voor de toffe reaksies
greetz steven |
#11
|
||||
|
||||
Er zijn steunen te koop om een vr6 in een mk1 te hangen zonder laswerk.
Er is een bedrijf dat een hele ombouwset aanbied: rubbers, steunen en aangepaste aandrijfassen. Eurowise Kost wat maar dan ben je ook klaar.
__________________
--------------------------------------------------- If your car doesn't scrape it's not low enough! Corrado -Edition 3.2- project car New Beetle 1.6 Passat variant 1.8 20vt |
#12
|
||||
|
||||
20v zonder T is zonde van tijd, en moeite.
Dan maar vr6, is minder makkelijk maar dan heb je ook wat.
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |
#13
|
||||
|
||||
Deze 20v is anders behoorlijk snel..
Quote:
wat weegt ie op de achteras? de verdeling is natuurlijk het interessantst |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Kijk eindelijk eens antwoord van iemand met echte ervaring |
#15
|
|||
|
|||
Het verschil is niet alleen het gewicht op de vooras zelf. De vr6 staat rechtop, waardoor het gewicht voor de lijn van de wielen komt. Het gewicht van de vr6 motor is dan ook 2x die van de 4 cilinder.
De 4 cilinder (big blok) hangt schuin achterover, waardoor het gewicht op de lijn van de wielen komt. Plus die is 2x zo licht. |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Ik zou het wel weten Gr, Pim |
#17
|
||||
|
||||
Ik ook
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#18
|
||||
|
||||
425 kg
|
#19
|
||||
|
||||
Passat lengterichting blokje?
Ik zou even goed kijken of je dwarligger-steunen er wel op kan bouwen...
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
de eerste kilometer misschien, daarna is hij gewoon overleden zonder koelvloeistof. Vind het ook geen vergelijking een motor van een paar honderd euro en voor duizenden euro's spul om hem een beetje vooruit te laten gaan. Als je kiest tussen wat je hebt liggen, kies je niet om dik geld uit te geven. Kwa vermogen is de vr6 het beste, kwa inbouw is het net zoveel werk. Van wegligging heeft bijna niemand verstand. ze hebben vaak alleen wat opgevangen. Heb zelf een vr6 en 20vt gehad, en alles is goed te maken, mits je handig bent. gr ruud |