Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #161  
Old 27-02-2005, 21:53
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,428
Default

Quote:
Originally Posted by c@briodriver
@ kevintdi.....

ik sta op t punt een type4 1.8 20v te gaan kopen maar zou graag eens willen weten waar ik op moet letten......



tja, rijden in zo'n 20v zegt al ontzettend veel, let erop met rijden dat ie tussen de 3000rpm en de 3500rpm niet inhoud, bij 4100rpm zit de motor op z'n maximaal koppel luister de wagen even aan tussen de 4000 en de 4500rpm in de derde versnelling (dan ben je trouwens wel meteen verliefd).

Die van mij had eigenlijk alleen een probleem met de dynamo (vreemd geluid) daar heb ik de vw dealer op gewezen en hebben me toen meteen een nieuwe dynamo en riem erop gezet.

Verder eigenlijk standaard dingen, hoeveel km heeft hij gelopen? altijd zijn beurten gehad?
1.8 20v blokken zijn duur in gebruik hou daar zeker rekening mee, ook afhankelijk hoe zwaar je voet is, maar met zo'n geluid uit de motor krijg je al snel een zware voet.
Mijn record is 300km met 55l benzine, aan de andere kant je kunt ook als je super super zuinig naar parijs op en neer rijd 900km met een tank doen.
Gemiddelde is 500km met een 55l tank, en dan rij ik zo rustig mogelijk (snelweg/stadsverkeer).

Een 1.8 20v Turbo zuipt net zoveel maar levert meer pk's hou ook hier rekening mee, dit blok wordt ook heel veel in audi's geleverd en ook in passat's en doen het daar verder prima in. Nog maar weinig klachten over gehoord.

Zie het als een moderne GTI 16v maar dan met een andere kop.
De wagen trekt er behoorlijk aan en trekt de meeste personenwagens het snot voor de ogen,
TDI's tot 120 pk kun je hebben (ligt meestal ook aan de bestuurder).

Misschien leuk om over na te denken de 2.0 liter blokken die vw leverde voor mk4's zijn de "opvolgers" van deze 1.8 20v en deze 2.0l blokken zijn 8v.
Deze zijn zuiniger leveren alsnog 115pk geloof ik en zijn wat goedkoper in onderhoud (worden veel geleverd in beetle's).


Al met al wens ik je veel succes met de proefrit
Reply With Quote
  #162  
Old 27-02-2005, 22:10
c@briodriver's Avatar
c@briodriver c@briodriver is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 498
Default

ok thanx.....
ik ga dinsdag eens ff kijken als t niet te hard sneeuwt... :biggrin:
Reply With Quote
  #163  
Old 28-02-2005, 11:20
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

ik zeik niet...ik wijs je alleen op een gevoelig punt
Reply With Quote
  #164  
Old 28-02-2005, 17:37
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,428
Default

Quote:
Originally Posted by ForumFreak
ik zeik niet...ik wijs je alleen op een gevoelig punt
Dat blijkt ja hahaha Mensen blijven hierover zeuren, het zijn alsnog 125 pk en die 20v trekt ook behoorlijk.

Turbo's vind ik persoonlijk niet zo leuk, levert wel veel maar een maat van me heeft nu heel veel problemen met zijn TDI en daar wordt je gewoon misselijk van als je hoort wat voor problemen dat ie iedere keer weer heeft met die kut turbo

Laat mij maar lekker klapperen met die 20 klepkes zonder turbo gaat voorlopig snel genoeg, mocht ik het beu zijn, gaat er zowiezo een 5 of 6 cilinder voor in de plaats komen
Reply With Quote
  #165  
Old 28-02-2005, 19:43
c@briodriver's Avatar
c@briodriver c@briodriver is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 498
Default

oke mensen...het gaat niet door voorlopig.....was me een beetje te standaard(stond op website niet erbij) maar ik ga echt geen ramen meer naar beneden slingeren...no way..
en ook airco niet aanwezig terwijl ik nu alles electrisch heb en climate control in mijn seat ibiza....dus...voorlopig ff in de koelkast....
Reply With Quote
  #166  
Old 01-03-2005, 00:22
Adriaan's Avatar
Adriaan Adriaan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 147
Send a message via MSN to Adriaan
Default joaahhhhh

kevintdi; Is ook zo vervelend he als je het raam op een kier hebt en dan het gas in trapt en pffffieeeet die turbo hoort fluiten en je wordt in je stoel gedrukt. en dat allemaal onder de 3000 rpm,

jij bent meer type opgefokt met 6000 rpm in zijn 1 de parkeerplaats af rijden met je nieuwste mastahs af (bewuste taalvoud) hagdc0r? :p


nee grapje hoor tis wat iedereen zelf wil. maar als je het nou gewoon objectief bekijkt was de 1.8t een betere keus geweest, gewoon objectief...
__________________
Representing de Golf 4 / Bora en TDI motoren!

Old style meets new style! :p
Reply With Quote
  #167  
Old 01-03-2005, 17:55
c@briodriver's Avatar
c@briodriver c@briodriver is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 498
Default

Quote:
Originally Posted by Adriaan
kevintdi;


nee grapje hoor tis wat iedereen zelf wil. maar als je het nou gewoon objectief bekijkt was de 1.8t een betere keus geweest, gewoon objectief...


nee t was geen t maar gewoon 20v met 125 pkaatjes.....en een hele hoop extra gewicht vergeleken met mijn ibi van 950 kiloootjes...dus...
Reply With Quote
  #168  
Old 01-03-2005, 19:17
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,428
Default

Quote:
Originally Posted by Adriaan
kevintdi; Is ook zo vervelend he als je het raam op een kier hebt en dan het gas in trapt en pffffieeeet die turbo hoort fluiten en je wordt in je stoel gedrukt. en dat allemaal onder de 3000 rpm,

jij bent meer type opgefokt met 6000 rpm in zijn 1 de parkeerplaats af rijden met je nieuwste mastahs af (bewuste taalvoud) hagdc0r? :p


nee grapje hoor tis wat iedereen zelf wil. maar als je het nou gewoon objectief bekijkt was de 1.8t een betere keus geweest, gewoon objectief...
zeker was de 1.8t geen betere keus geweest niet in mijn situatie, ook niet als ik het objectief bekijk, ik wilde een apart blokje erin! niet iets waar iedere johnny mee rijd!

Hou toch eens op over zo'n turbo blok, als er iets vervangends komt is het een V5 of V6 blok en wordt de 1.8 20v in een cabrio mkIV gehangen voor linnietdi!

en daarbij rij ik niet met 6000rpm van de parkeerplaats af met de hardcore op, hou nog niet eens van hardcore
en in z'n 1 met 6000rpm, dacht het niet 1500rpm want binnenkort gaat ie omlaag (heb hoogtevrees).

"nieuwste mastahs af (bewuste taalvoud) hagdc0r? :p"
weet niet wie je denkt dat ik ben, maar ben een hardwerkende IT'er die gewoon van auto's houd en lol wil beleven aan het onderhouden, poetsen en stylen/tunen van mijn golfje.

Als ik van hardcore/petjes en loeihard onverantwoord rijden had gehouden en zo praat/typte dan zat ik continu op vwforum.nl of vlammen.nl ( no offense )

Last edited by kevintdi : 01-03-2005 at 19:23.
Reply With Quote
  #169  
Old 01-03-2005, 19:54
BefKev BefKev is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 46
Send a message via MSN to BefKev
Default

Quote:
Originally Posted by Adriaan
kevintdi; Is ook zo vervelend he als je het raam op een kier hebt en dan het gas in trapt en pffffieeeet die turbo hoort fluiten en je wordt in je stoel gedrukt. en dat allemaal onder de 3000 rpm,

jij bent meer type opgefokt met 6000 rpm in zijn 1 de parkeerplaats af rijden met je nieuwste mastahs af (bewuste taalvoud) hagdc0r? :p


nee grapje hoor tis wat iedereen zelf wil. maar als je het nou gewoon objectief bekijkt was de 1.8t een betere keus geweest, gewoon objectief...


dat wil dus zeggen dat je nu tegen alle hardcore fanaten zegt dat ze aso rijden?? of hoe moet ik dit begrijpen??

je moet niet over andere lullen als je niet eens weet hoe ze zijn!!

en dat kevintdi geen 1.8t heeft gepakt is zijn keus geweest !! dalijk ga je ook iedreen afkraken die een 90 pk tdi rijden dat ze beter een 110 of nog meer pk tdi moesten rijden!..

sommige hebben geld sommige niet denk daar ook eens aan en niet iedereen gaat naar lenen.nl ofzo!!

Reply With Quote
  #170  
Old 01-03-2005, 19:56
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,428
Default

Quote:
Originally Posted by BefKev
dat wil dus zeggen dat je nu tegen alle hardcore fanaten zegt dat ze aso rijden?? of hoe moet ik dit begrijpen??

je moet niet over andere lullen als je niet eens weet hoe ze zijn!!

en dat kevintdi geen 1.8t heeft gepakt is zijn keus geweest !! dalijk ga je ook iedreen afkraken die een 90 pk tdi rijden dat ze beter een 110 of nog meer pk tdi moesten rijden!..

sommige hebben geld sommige niet denk daar ook eens aan en niet iedereen gaat naar lenen.nl ofzo!!


Wil niet lullig doen maar mijn vw heeft genoeg geld gekost, daar had ik ook een 1.8t voor kunnen kopen,
Reply With Quote
  #171  
Old 01-03-2005, 20:11
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

ach let er niet op, iedereen zijn ding!
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #172  
Old 01-03-2005, 20:14
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,428
Default

binnenkort maar een nieuwe thread beginnen, al dat gespam en offtopic gelul
Reply With Quote
  #173  
Old 01-03-2005, 20:43
LinnieTDI's Avatar
LinnieTDI LinnieTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 1,201
Default

inderdaad dit gaat nergens over!

die 1.8 is snel en rijd heeeeeeeeeeeeerlik
en daarmee ben IK blij en is KEVINTDI blij!
en alleen wij moeten erin zitten dussssssss

En iedereen mag toch van zn eigen bakkie houden??
of hij nou een turbo heeft of gewoon een tdi-tje?
tis wat je er zelf van maakt, hoe een auto is!
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Waar de F*CK is Jelle ??

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Reply With Quote
  #174  
Old 01-03-2005, 23:23
edwin23's Avatar
edwin23 edwin23 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 177
Send a message via MSN to edwin23
Default

Quote:
Originally Posted by kevintdi
binnenkort maar een nieuwe thread beginnen, al dat gespam en offtopic gelul



idd..


Misschien kunnen we eindigen met wat leuke foto's van Linnie Turbo Diesel Injection.

Want mondig is ze wel
Reply With Quote
  #175  
Old 02-03-2005, 07:53
Adriaan's Avatar
Adriaan Adriaan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 147
Send a message via MSN to Adriaan
Default

nog even offtopic spam;

Ik ben niet tegen hardcore, maar tegen de uitwassen van hardcore.. zie het als een wiskundige vergelijking: No fear pet + zonneband x DTM wisser = 6000 RPM in zijn 1 wegrosventje.

maagoed ik zal stoppen met posten in deze topic aangezien het niet gewaardeerd wordt.

toch vreemd... forum is immers om je MENING te geven..
__________________
Representing de Golf 4 / Bora en TDI motoren!

Old style meets new style! :p
Reply With Quote
  #176  
Old 02-03-2005, 08:02
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,428
Default

Quote:
Originally Posted by Adriaan
nog even offtopic spam;

Ik ben niet tegen hardcore, maar tegen de uitwassen van hardcore.. zie het als een wiskundige vergelijking: No fear pet + zonneband x DTM wisser = 6000 RPM in zijn 1 wegrosventje.

maagoed ik zal stoppen met posten in deze topic aangezien het niet gewaardeerd wordt.

toch vreemd... forum is immers om je MENING te geven..

Snap ik, maar vind het jammer dat ik zo gezien word, ik draag geen petjes, heb geen zonneband, ja zo'n groene geintegreerde in de ruit , en heb zeker geen dtm wisser en 6000rpm wegtrekken lijkt me niet lekker voor mijn wagen, daar is tie te duur voor.

Dus dat verband slaat nergens op, anderzijds die (zaken) mannetjes die denken dat ze ruig zijn in hun tdi dan eerst semihard wegtrekken, loeihard de bocht in gaan en er achterkomen dat ze niet kunnen rijden het gas los laten en vervolgens in mijn rechterzijkant komen boren kan ik net zo goed niet waarderen. En dat gebeurt hier regelmatig, op de snelweg maar ook zeker in de bebouwde kom, gebeurt ook in woonwijken maar daar laat ik ze helemaal gaan

Zo'n risico dat ik iemands kind omver rij ga ik niet nemen, daar denken veel TDI rijders anders over als ik hier in de buurt zo rond kijk
Reply With Quote
  #177  
Old 02-03-2005, 08:05
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,428
Default

Quote:
Originally Posted by edwin23
idd..


Misschien kunnen we eindigen met wat leuke foto's van Linnie Turbo Diesel Injection.

Want mondig is ze wel

Das nou mijn friendinnetje Foto's moet je zelf maar aan d'r vragen

ohh kijk


Reply With Quote
  #178  
Old 02-03-2005, 22:07
LinnieTDI's Avatar
LinnieTDI LinnieTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 1,201
Default

Quote:
Originally Posted by edwin23
idd..


Misschien kunnen we eindigen met wat leuke foto's van Linnie Turbo Diesel Injection.

Want mondig is ze wel


Linnie Turbo Diesel Injection....?? haha

en ja mondig ben ik, maar alleen voor zover het nodig is! :p
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Waar de F*CK is Jelle ??

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Reply With Quote
  #179  
Old 03-03-2005, 17:59
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by Adriaan
kevintdi; Is ook zo vervelend he als je het raam op een kier hebt en dan het gas in trapt en pffffieeeet die turbo hoort fluiten en je wordt in je stoel gedrukt. en dat allemaal onder de 3000 rpm,

jij bent meer type opgefokt met 6000 rpm in zijn 1 de parkeerplaats af rijden met je nieuwste mastahs af (bewuste taalvoud) hagdc0r? :p


nee grapje hoor tis wat iedereen zelf wil. maar als je het nou gewoon objectief bekijkt was de 1.8t een betere keus geweest, gewoon objectief...



wahahah...sorry hoor...maar aad ff serieus..

behalve het petje voldoe jij zelf ook best aardig aan die beschrijving...voordat je je type 4 had...had je een golfje 3 1.8gt met alochtonenpijp en een installatie waarmee je je kentekenplaat eraf kon laten dreunen...

en wie kreeg erbij ons op school een waarschuwing voor te hard (lomp) rijden op de parkeerplaats op school

aaaah...kijk nu zitten we weer op 1 lijn
Reply With Quote
  #180  
Old 03-03-2005, 19:15
edwin23's Avatar
edwin23 edwin23 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 177
Send a message via MSN to edwin23
Default

Zet die jong nou niet zo voor lul ;-)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum