#161
|
||||
|
||||
Quote:
tja, rijden in zo'n 20v zegt al ontzettend veel, let erop met rijden dat ie tussen de 3000rpm en de 3500rpm niet inhoud, bij 4100rpm zit de motor op z'n maximaal koppel luister de wagen even aan tussen de 4000 en de 4500rpm in de derde versnelling (dan ben je trouwens wel meteen verliefd). Die van mij had eigenlijk alleen een probleem met de dynamo (vreemd geluid) daar heb ik de vw dealer op gewezen en hebben me toen meteen een nieuwe dynamo en riem erop gezet. Verder eigenlijk standaard dingen, hoeveel km heeft hij gelopen? altijd zijn beurten gehad? 1.8 20v blokken zijn duur in gebruik hou daar zeker rekening mee, ook afhankelijk hoe zwaar je voet is, maar met zo'n geluid uit de motor krijg je al snel een zware voet. Mijn record is 300km met 55l benzine, aan de andere kant je kunt ook als je super super zuinig naar parijs op en neer rijd 900km met een tank doen. Gemiddelde is 500km met een 55l tank, en dan rij ik zo rustig mogelijk (snelweg/stadsverkeer). Een 1.8 20v Turbo zuipt net zoveel maar levert meer pk's hou ook hier rekening mee, dit blok wordt ook heel veel in audi's geleverd en ook in passat's en doen het daar verder prima in. Nog maar weinig klachten over gehoord. Zie het als een moderne GTI 16v maar dan met een andere kop. De wagen trekt er behoorlijk aan en trekt de meeste personenwagens het snot voor de ogen, TDI's tot 120 pk kun je hebben (ligt meestal ook aan de bestuurder). Misschien leuk om over na te denken de 2.0 liter blokken die vw leverde voor mk4's zijn de "opvolgers" van deze 1.8 20v en deze 2.0l blokken zijn 8v. Deze zijn zuiniger leveren alsnog 115pk geloof ik en zijn wat goedkoper in onderhoud (worden veel geleverd in beetle's). Al met al wens ik je veel succes met de proefrit |
#162
|
||||
|
||||
ok thanx.....
ik ga dinsdag eens ff kijken als t niet te hard sneeuwt... :biggrin:
__________________
https://www.flickr.com/photos/144549900@N05/ |
#163
|
||||
|
||||
ik zeik niet...ik wijs je alleen op een gevoelig punt
|
#164
|
||||
|
||||
Quote:
Turbo's vind ik persoonlijk niet zo leuk, levert wel veel maar een maat van me heeft nu heel veel problemen met zijn TDI en daar wordt je gewoon misselijk van als je hoort wat voor problemen dat ie iedere keer weer heeft met die kut turbo Laat mij maar lekker klapperen met die 20 klepkes zonder turbo gaat voorlopig snel genoeg, mocht ik het beu zijn, gaat er zowiezo een 5 of 6 cilinder voor in de plaats komen |
#165
|
||||
|
||||
oke mensen...het gaat niet door voorlopig.....was me een beetje te standaard(stond op website niet erbij) maar ik ga echt geen ramen meer naar beneden slingeren...no way..
en ook airco niet aanwezig terwijl ik nu alles electrisch heb en climate control in mijn seat ibiza....dus...voorlopig ff in de koelkast....
__________________
https://www.flickr.com/photos/144549900@N05/ |
#166
|
||||
|
||||
joaahhhhh
kevintdi; Is ook zo vervelend he als je het raam op een kier hebt en dan het gas in trapt en pffffieeeet die turbo hoort fluiten en je wordt in je stoel gedrukt. en dat allemaal onder de 3000 rpm,
jij bent meer type opgefokt met 6000 rpm in zijn 1 de parkeerplaats af rijden met je nieuwste mastahs af (bewuste taalvoud) hagdc0r? :p nee grapje hoor tis wat iedereen zelf wil. maar als je het nou gewoon objectief bekijkt was de 1.8t een betere keus geweest, gewoon objectief...
__________________
Representing de Golf 4 / Bora en TDI motoren! Old style meets new style! :p |
#167
|
||||
|
||||
Quote:
nee t was geen t maar gewoon 20v met 125 pkaatjes.....en een hele hoop extra gewicht vergeleken met mijn ibi van 950 kiloootjes...dus...
__________________
https://www.flickr.com/photos/144549900@N05/ |
#168
|
||||
|
||||
Quote:
Hou toch eens op over zo'n turbo blok, als er iets vervangends komt is het een V5 of V6 blok en wordt de 1.8 20v in een cabrio mkIV gehangen voor linnietdi! en daarbij rij ik niet met 6000rpm van de parkeerplaats af met de hardcore op, hou nog niet eens van hardcore en in z'n 1 met 6000rpm, dacht het niet 1500rpm want binnenkort gaat ie omlaag (heb hoogtevrees). "nieuwste mastahs af (bewuste taalvoud) hagdc0r? :p" weet niet wie je denkt dat ik ben, maar ben een hardwerkende IT'er die gewoon van auto's houd en lol wil beleven aan het onderhouden, poetsen en stylen/tunen van mijn golfje. Als ik van hardcore/petjes en loeihard onverantwoord rijden had gehouden en zo praat/typte dan zat ik continu op vwforum.nl of vlammen.nl ( no offense ) Last edited by kevintdi : 01-03-2005 at 19:23. |
#169
|
|||
|
|||
Quote:
dat wil dus zeggen dat je nu tegen alle hardcore fanaten zegt dat ze aso rijden?? of hoe moet ik dit begrijpen?? je moet niet over andere lullen als je niet eens weet hoe ze zijn!! en dat kevintdi geen 1.8t heeft gepakt is zijn keus geweest !! dalijk ga je ook iedreen afkraken die een 90 pk tdi rijden dat ze beter een 110 of nog meer pk tdi moesten rijden!.. sommige hebben geld sommige niet denk daar ook eens aan en niet iedereen gaat naar lenen.nl ofzo!! |
#170
|
||||
|
||||
Quote:
Wil niet lullig doen maar mijn vw heeft genoeg geld gekost, daar had ik ook een 1.8t voor kunnen kopen, |
#171
|
||||
|
||||
ach let er niet op, iedereen zijn ding!
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#172
|
||||
|
||||
binnenkort maar een nieuwe thread beginnen, al dat gespam en offtopic gelul
|
#173
|
||||
|
||||
inderdaad dit gaat nergens over!
die 1.8 is snel en rijd heeeeeeeeeeeeerlik en daarmee ben IK blij en is KEVINTDI blij! en alleen wij moeten erin zitten dussssssss En iedereen mag toch van zn eigen bakkie houden?? of hij nou een turbo heeft of gewoon een tdi-tje? tis wat je er zelf van maakt, hoe een auto is!
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Waar de F*CK is Jelle ??
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
|
#174
|
||||
|
||||
Quote:
idd.. Misschien kunnen we eindigen met wat leuke foto's van Linnie Turbo Diesel Injection. Want mondig is ze wel |
#175
|
||||
|
||||
nog even offtopic spam;
Ik ben niet tegen hardcore, maar tegen de uitwassen van hardcore.. zie het als een wiskundige vergelijking: No fear pet + zonneband x DTM wisser = 6000 RPM in zijn 1 wegrosventje. maagoed ik zal stoppen met posten in deze topic aangezien het niet gewaardeerd wordt. toch vreemd... forum is immers om je MENING te geven..
__________________
Representing de Golf 4 / Bora en TDI motoren! Old style meets new style! :p |
#176
|
||||
|
||||
Quote:
Snap ik, maar vind het jammer dat ik zo gezien word, ik draag geen petjes, heb geen zonneband, ja zo'n groene geintegreerde in de ruit , en heb zeker geen dtm wisser en 6000rpm wegtrekken lijkt me niet lekker voor mijn wagen, daar is tie te duur voor. Dus dat verband slaat nergens op, anderzijds die (zaken) mannetjes die denken dat ze ruig zijn in hun tdi dan eerst semihard wegtrekken, loeihard de bocht in gaan en er achterkomen dat ze niet kunnen rijden het gas los laten en vervolgens in mijn rechterzijkant komen boren kan ik net zo goed niet waarderen. En dat gebeurt hier regelmatig, op de snelweg maar ook zeker in de bebouwde kom, gebeurt ook in woonwijken maar daar laat ik ze helemaal gaan Zo'n risico dat ik iemands kind omver rij ga ik niet nemen, daar denken veel TDI rijders anders over als ik hier in de buurt zo rond kijk |
#177
|
||||
|
||||
Quote:
Das nou mijn friendinnetje Foto's moet je zelf maar aan d'r vragen ohh kijk |
#178
|
||||
|
||||
Quote:
Linnie Turbo Diesel Injection....?? haha en ja mondig ben ik, maar alleen voor zover het nodig is! :p
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Waar de F*CK is Jelle ??
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
|
#179
|
||||
|
||||
Quote:
wahahah...sorry hoor...maar aad ff serieus.. behalve het petje voldoe jij zelf ook best aardig aan die beschrijving...voordat je je type 4 had...had je een golfje 3 1.8gt met alochtonenpijp en een installatie waarmee je je kentekenplaat eraf kon laten dreunen... en wie kreeg erbij ons op school een waarschuwing voor te hard (lomp) rijden op de parkeerplaats op school aaaah...kijk nu zitten we weer op 1 lijn |
#180
|
||||
|
||||
Zet die jong nou niet zo voor lul ;-)
|