#1
|
|||
|
|||
Jetta 1 gtd?
Beste,
Vraagt het veel ombouw werk om een gtd motor van een golf 2 in een jetta 1 diesel te steken? Mijn dieseltje werkt niet naar behoren en verbruikt te veel olie en brandstof. Tijd voor een wat stevigere motor lijkt me. mvg Joris |
#2
|
||||
|
||||
stelt weinig voor ..
steunen omzetten erinhangen aansluiten , vrgr gooigolf |
#3
|
|||
|
|||
* om veel kleine problemen te vermijden, zoek een motor die recent nog (goed) heeft gelopen, en direct uit een andere auto komt.
* Om de steun bij de distributiezijde om te wisselen, zal je wel je pomp moeten demonteren. omdat de plaat daarachter vast zit. * omdat jouw auto al diesel is, zal je waarschijnlijk qua electronica vrijwel niets aan hoeven te passen, * waarschijnlijk zullen de dieselleidingen ook wel dik genoeg zijn. * volgens mij moet de uitlaat vanaf de downpipe ook nog wel iets worden aangepast. (Ik heb nog wel een complete vermaakte uitlaat liggen, passend voor een GTD en golf 1 (cabrio) volgens mij moet dat dus ook onder jouw Jetta passen. Bij interesse stuur maar een PM) en als je nog geen 5 bak hebt, is dat dan ook een mooi moment om over te stappen op een 5-bak. Een goede beschrijving daarvan is elders hier te vinden. Succes, Gr Roel
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |
#4
|
|||
|
|||
Oke het is dus niet zo veel werk.
Ik kan nu een blok kopen dit is een gtd maar zonder intercooler. Maakt die intercooler veel verschil? mvg Joris |
#5
|
|||
|
|||
Intercooler maakt wel wat verschil ja maar het maakt pas echt verschil als je het blok gaat opvoeren.
Maar je kan er later altijd nog een intercooler in maken.
__________________
Jetta mk2 |
#6
|
|||
|
|||
is gemakkelijk te doen ,bedrading is normaal goed en de rest pas ook gewoon direct , enkel de achterste baksteun moet je bouten voor voorzien , bij een golf 1 diesel zit hier draadstangen voor voorzien , bij een 2 is dit met bouten ...
plug and play zou ik zeggen , heb dit zelf gedaan en ik ken niks van motoren .... |