#1
|
||||
|
||||
Mijn MK2 koesterproject
Deze post stond ook al in het voorsteltopic, heb alles hier even neergezet zodat ik jullie op de hoogte kan houden van mijn MK2.
Het verhaal achter de Golf : In 1989 kocht mijn oom een zilvergrijze Golf 1.6 CL, toen deze 3 jaar oud was en iets van 20.000km gelopen had, heeft mijn moeder in 1992 de Golf overgenomen. Bijna 20 jaar lang was de Golf haar grote trots, zelfs een splinternieuwe auto liet ze gaan omdat ze haar zilvergrijze ´tuut´ niet weg wilde doen. In september 2011 was bij haar als donderslag bij heldere hemel k*nker geconstateerd en 11 dagen later was ze er niet meer... De Golf heeft ze, zoals ze uitdrukkelijk had aangegeven, mij nagelaten. Inmiddels stond er bijna 64.000km op de teller en had ik de CL in de afgelopen jaren al voorzien van wat extra´s.. Ik wil de Golf zoveel mogelijk ´classic look´ houden. Dus geen dikke tuning, geen buikschuiver van maken of grote/dikke velgen eronder zetten. Wel krijgt de Golf wat originele extra´s. Het doel is dus vooral OEM en natuurlijk ervan genieten! Paar plaatjes bij de praatjes, zoals het erfstuk erbij stond in 2010 : Ondertussen heeft de Golf al de nodige aandacht gehad. Daarover binnenkort meer! |
#2
|
||||
|
||||
De Golf heeft ooit waarschijnlijk een lekkende accu gehad, de accubak was iets aangetast totdat ik de accu eens eruit haalde :
Ook de chassisbalk aan de linkerkant had weggevreten gaten : Onbegrijpelijk dat ie hiermee in Augustus 2011 nog APK goedgekeurd was. Let ook op het stuk kentekenplaat waar de accu op stond. Dit alles was ons niet bekend. Dus hebben we de Golf in December naar een lasser gebracht om de plekken op te knappen. In totaal is er zo´n 15uur laswerk in gaan zitten. accubak, chassisbalk en de punt van het linkervoorscherm zijn ontdaan van de rotte plakken en hebben nieuwe stukken ingelast gekregen. De opgeknapte accubak : De opgeknapte chassisbalk : Het linkervoorscherm (stukje wat eruit kwam is er even voor gehouden: Na de winter krijgt alles nog een extra behandeling en krijgt de punt van het scherm ook zijn originele kleur weer. Voor de winter heb ik een extra setje originele velgen op de kop getikt. Met velgringen van een GL. Resultaat na schoonmalen, schuren en spuiten : En tenslotte onder de auto gezet met een setje Vredestein Snowtracks : Tevens een originele grile zonder booskijker erin gezet. Lekkere OEM look maar toch, die booskijker heeft ie zowat 20 jaar gehad dus zijn nieuwe snuit is toch even wennen. En het interieur heeft een GTi stuur gekregen ipv de CL hoepel : Verder nog GTi kofferbakbekleding erin gezet, zwarte C-stijlen gemonteerd (de rest van het kunststof was al zwart), het tussenlatje zwart gemaakt, gestoffeerde hoedenplank dragers had ik eerder al gedaan omdat ze gebroken waren. In 2010 heeft de Golf stuurbekrachtiging gekregen. Al met al lekker compleet aan het worden maar de doos met goodies is nog niet leeg. Zo ligt er nog een tellerbak met toerenteller, Hella zijknippers, nieuwe electrische antenne, andere radio en speakers te wachten tot het lente wordt. Tot die tijd kan ik me bezig houden met de velgen voor de zomer : een set originele 15" Estoril velgen van de Fire & Ice uitvoering! |
#3
|
||||
|
||||
Gecondoleerd met je moeder en sterkte ermee!
Maare mooie Golf hoor, altijd wel leuk om te horen als een auto vanaf nieuw in de familie blijft en ook als het in ere blijft...keep up the good work |
#4
|
||||
|
||||
gecondoleerd indd!
hele nette golf nog en die estoril's zullen zeker fijn gaan staan
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#5
|
||||
|
||||
Gecondoleerd!
Mooi dat je de auto in onverprutste staat laat!
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74 Daily: Audi 80 2.8 Quattro Project: VW Scirocco GT(i) |
#6
|
||||
|
||||
Zeer mooi! En succes ermee.
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#7
|
||||
|
||||
nette auto idd.
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Hele mooie onverprutste golf
Ik vind de booskijker er anders ook niet slecht bij staan.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#9
|
||||
|
||||
Hele mooie Golf heb je daar
Houdt die maar goed in ere, in zulke staat worden ze steeds zeldzamer
__________________
VWClubParkstad |
#10
|
||||
|
||||
Bedankt voor de leuke reacties!
In ere hou ik hem zeker, met roest en rot valt het echt reuze mee voor een auto die altijd buiten heeft gestaan. Hij is ooit getectyleerd dus de onderkant is echt keihard. Zelfs bekende plekken als het achterschort zijn nog puntgaaf. |
#11
|
||||
|
||||
nog gecondoleer vorig jaar ook me vader verloren maar ja maar die golf is in zeer goede staat ook wel eens een keer leuk geen verlaging enzo lekker orgineel en leuk dat die zolang al in de familie is
__________________
Volkswagen golf MK2 2.0 8v 1990 ( sold) Opel vectra 1.6 1997 ( sold) Volkswagen golf MK2 1.6 Aut. 1988 ( Sold) Volkswagen Polo 6n 1.4 (sold) Volkswagen kever 1972 (project) Volkswagen Golf MK4 1.6 (daily |
#12
|
||||
|
||||
Sterkte met het verlies van je moeder. Wel een hele goede reden om zuinig te zijn op deze auto.
__________________
'83 Jetta CL 1.5 aut. '98 Golf mk4 1.6sr |
#13
|
||||
|
||||
Dank jullie wel.
Vorige week druk bezig geweest met de tellerbak.. jee wat een werk om het allemaal los te maken! Radio, schakelaars, heel die rand eruit.. Dacht de tellerbak te kantelen om de stekker te lossen en dat lukte weliswaar.. alleen sloopte ik de km tellerkabel ermee. Gaat binnenkort opgelost worden met andere kabel! Dan maar op naar de radio.. die stond niet over het contactslot. Nu heb ik de ISO stekker gevonden en de 3 draden doorgemeten : een +12v, massa en verlichtingsdraad. Heb dus geen 12v van contact in mijn ISO stekker. Iemand die weet hoe dat voor elkaar te krijgen bij Golf2 ?? |
#14
|
||||
|
||||
Ik heb die van mij afgetakt van de geschakelde+ bij de achterruitverwarmings schakelaar.
Gewoon even netjes eraan solderen krimpkousje erover heen.
__________________
DIRTY DIESEL |
#15
|
||||
|
||||
Dat zou idd ook kunnen.. maar dan staat ie op de ´ignition´ stand.
Zou het liefste een +12v hebben van de ACC stand. |
#16
|
||||
|
||||
Mijn jetta heeft alleen maar contactstand.......
__________________
DIRTY DIESEL |
#17
|
||||
|
||||
Aha.. grote kans dat ik daarom geen ACC draad kan vinden ook.
KM tellerkabel heeft me vanmiddag nog even bezig gehouden. Gelukkig via het forum ook een originele kabel bemachtigd want had er eerst een van de Brezan maar die maakte enorme pokkeherrie vanaf 40 km/u. Was ook iets langer. Kan die mooi terug, samen met de dashlampjes die niet passen. Imitatiezooi.. Heb de originele snelheidsmeter nog even overgezet in de tellerbak met toerenteller, 3 nieuwe dashlampjes erin gedaan en alles werkt nu perfect. |
#18
|
||||
|
||||
Een mk2 heeft geen geschakelde plus, dus je zult inderdaad een kabeltje van een van de schakelaars af moeten tappen.
__________________
VWClubParkstad |
#19
|
||||
|
||||
Hebben de meeste Golfjes wel degelijk! Vooral de types met nieuwe zekeringkast.
Moet hem dan alleen bij het contactslot weghalen. (pinnetje plaatsen in de contactslotstekker) Is het zogenaamde 's-contact' welke 12v voert zodra de sleutel erin gestoken wordt en ietsjes verdraaid wordt. (nog voor de 'contact' stand) Deze gaat pas uit na het trekken van de sleutel. Nette Golf met een verhaal. Zuinig op zijn!
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#20
|
||||
|
||||
Mijne is volgens mij van laatste type.. heb tellerbak met 1 stekker en de alarmlichtschakelaar zit op stuurkolom.
Zal vandaag eens naar die stekker kijken. Had die er gisteren wel even afgehad maar zag zo snel geen lege contacten.. |