Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 30-12-2011, 16:41
Nickie827's Avatar
Nickie827 Nickie827 is offline
Forum Newbee

Send a message via MSN to Nickie827
Talking Nickie827 update 17-1

Beste mede leden,

Zal me eerst even netjes voorstellen voordat ik rond ga snuffen

Ben Nick 24 en woonachtig in Zoetermeer.
sinds 3 maanden (eindelijk) me rijbewijs en sinds 2 maanden mijn MK3 milestone 1.6 55KW uit '96!

Me liefde voor de golf is al jaren geleden begonnen toen ik bezig was met lessen, had ik al een MK2 GTI 16 kleppert. helaas duurde het te lang en had ik een huis gekocht dus moest ik deze weg doen. En nu na 2 rijlessen geslaagd en praktisch gelijk autotje gehaald,

Het gaat om een MK 3 1.6 55KW Milestone '96 helemaal standaard gekocht dus aan mij om te versleutelen !!

What did I allready done:
- Embleemloze grill.
- Andere light rondom, alleen ben er niet mee eens wil alles zwart.
- Andere velgen.
- Rode Gti edition interieur.
- MK4 binnen hendeltjes.
- Alu deur pinnentjes.
- Alarm + CV ingebouwd.
- VR6-Lip opgezet.
- Simpele audio ingebouwd.

What do I still wanna do:
- Half clean achterklep met amerikaans nummerplaat.
- Slotloze deurgrepen.
- Electrische ramen inbouwen.
- Goede geluidsinstal kopen.
- Zwarte lichten rondom.

Enough talk foto's!
Paar foto's hoe ik hem kocht.

En dan nu hoe die er nu bij staat.

En het nieuwe interieurtje!

En de nieuwe velgen moet alleen andere banden hebben 195/40/17

Verlaagd (minimaal nog) en me velgjes eronder

Ben benieuwd naar de reacties!
GReetz Nick

Last edited by Nickie827 : 17-01-2012 at 14:06. Reason: update
Reply With Quote
Old 30-12-2011, 20:23
bertusGTI's Avatar
bertusGTI bertusGTI is offline
VW Enthousiast

welkom nick, mooie golf 3 heb je en de wielen staan er ook goed onder.
Old 30-12-2011, 20:27
VWToon89's Avatar
VWToon89 VWToon89 is offline
Forum Regular

Mooie MK3 hij staat alleen nog wa hoog op z'n pootjes Goed bezig!

Oldrides:
MK3 '96 1.4

www.vwcruizers.nl

Proud member of the VW Cruizers
Reply With Quote
Old 30-12-2011, 20:38
Nickie827's Avatar
Forum Newbee

Quote:
welkom nick, mooie golf 3 heb je en de wielen staan er ook goed onder.

Thanks!! alleen andere banden, die lopen nu aan tegen me veer schotel..

Quote:
Mooie MK3 hij staat alleen nog wa hoog op z'n pootjes Goed bezig!

Cheers! ja ik moet kijken of ik hem naar beneden kan krijgen, want ik zit met een giga drempel voor me deur.

--------------------------------

Mijn Golfke
Reply With Quote
Old 30-12-2011, 23:54
VWToon89's Avatar
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by Nickie827
Thanks!! alleen andere banden, die lopen nu aan tegen me veer schotel..

Cheers! ja ik moet kijken of ik hem naar beneden kan krijgen, want ik zit met een giga drempel voor me deur.

Tja dat probleem ken ik, gewoon doen! Al verlaag je hem iets alleen voor zicht met je willen .
Plus als je schroefset neemt, wat ik zou adviseren, kan je Altijd nog ff stellen als je te veel raakt. Ander voordeel, schroefset poten zìjn smaller dus lopen je banden niet aan, hoe je niet perse andere banden te kopen. Maar misschien staat getrokke band wel mooier op die velgen.

Oldrides:
MK3 '96 1.4

www.vwcruizers.nl

Reply With Quote
Old 04-01-2012, 14:55
Nickie827's Avatar
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by VWToon89
Tja dat probleem ken ik, gewoon doen! Al verlaag je hem iets alleen voor zicht met je willen .
Plus als je schroefset neemt, wat ik zou adviseren, kan je Altijd nog ff stellen als je te veel raakt. Ander voordeel, schroefset poten zìjn smaller dus lopen je banden niet aan, hoe je niet perse andere banden te kopen. Maar misschien staat getrokke band wel mooier op die velgen.

Haha ja ik moet er nog even goed over nadenken, want ik zit met die drempel hij is niet verlaagt en ik moet NU al de drempel schuin nemen, zal er wel een keer een foto van maken.
en ik moet/wil sowieso andere "getrokken banden" hebben
ik wil wel graag schroefset hoor! even kijken hoe en wat. kan het altijd nog halen, eenmaal gehaald dan zit ik met gemaakte kosten, heb ik ook weer niet zoveel zin in....

eind deze maand elektrische ramen en spiegels

Mijn Golfke
Reply With Quote
Old 04-01-2012, 15:01
VWToon89's Avatar
Forum Regular

Quote:
Haha ja ik moet er nog even goed over nadenken, want ik zit met die drempel hij is niet verlaagt en ik moet NU al de drempel schuin nemen, zal er wel een keer een foto van maken.
en ik moet/wil sowieso andere "getrokken banden" hebben
ik wil wel graag schroefset hoor! even kijken hoe en wat. kan het altijd nog halen, eenmaal gehaald dan zit ik met gemaakte kosten, heb ik ook weer niet zoveel zin in....

eind deze maand elektrische ramen en spiegels

Neem maar eens foto want zo te horen is dat niet eens meer drempel maar gewoon een berg.

Voor getrokken bandjes kun je het beste kijken welke maat je neemt op http://www.tyrestretch.com/ maar dat kende je hoogst waarschijnlijk al. wat zijn de maten van de velgen precies?

Klopt helemaal maar schroefset kost niet zo heel veel, licht er aan wat je wilt.

Goed bezig!

Oldrides:
MK3 '96 1.4

www.vwcruizers.nl

Reply With Quote
Old 04-01-2012, 15:10
Nickie827's Avatar
Forum Newbee

Quote:
Neem maar eens foto want zo te horen is dat niet eens meer drempel maar gewoon een berg.

Voor getrokken bandjes kun je het beste kijken welke maat je neemt op http://www.tyrestretch.com/ maar dat kende je hoogst waarschijnlijk al. wat zijn de maten van de velgen precies?

Klopt helemaal maar schroefset kost niet zo heel veel, licht er aan wat je wilt.

Goed bezig!

Hahaha nou wat scheeld het, hij was zo erg dat ze hem een half jaar geleden hebben "getracht" te verlagen...

nee ik ben met banden zo'n ontzettende n00b...
maar even gekeken vlug en DIT is precies wat ik wil

ik heb 7.5J velgen en er zitten nu 205/50/17 continental sport contact 2 onder...

en schroefset, als ik het doe wil ik gelijk goede hebben niet een aggenebis ding. die na een half jaar vast zit ofzo lekt,,,

ja de ramen moeten wel, had had bediende, en heb nu nieuwe deurpanelen waar elektrisch op zat dus ga geen gaten boren,,,

Mijn Golfke
Reply With Quote
Old 04-01-2012, 15:27
VWToon89's Avatar
Forum Regular

Quote:
Hahaha nou wat scheeld het, hij was zo erg dat ze hem een half jaar geleden hebben "getracht" te verlagen...

nee ik ben met banden zo'n ontzettende n00b...
maar even gekeken vlug en DIT is precies wat ik wil

ik heb 7.5J velgen en er zitten nu 205/50/17 continental sport contact 2 onder...

en schroefset, als ik het doe wil ik gelijk goede hebben niet een aggenebis ding. die na een half jaar vast zit ofzo lekt,,,

ja de ramen moeten wel, had had bediende, en heb nu nieuwe deurpanelen waar elektrisch op zat dus ga geen gaten boren,,,

Oejoejoe das een ferme berg dan.

Haha ben er ook niet de master in maar weet er wel wat van. Heb je al iemand die ze er voor je op gaat leggen? Niet elk autobedrijf wil namelijk getrokken banden leggen. Maar weet je ook wat de cijfers willen zeggen?

Dat je gelijk goed schroefset moet nemen ben ik helemaal met je eens. Alleen somige sets zijn heel duur maar niet speciaal. Zelf heb ik nu een set dat 2 jaar oud is en niet duur was, waar ik zeer te vreden over bent. Ik rij behoorlijk laag en door eigelijk te breden wielen heb ik zoveel bumpstops moeten steken dak achter helemaal nie veer maar da kom nie door schroefset. Is wel lekker stug.

Als je electrische nu kunt maken ook zeker doen! Vooral als het panelen zijn standaard met electrisch, zou inderdaad zonde zijn als je zou gaan boren.

Oldrides:
MK3 '96 1.4

www.vwcruizers.nl

Reply With Quote
Old 04-01-2012, 15:33
Nickie827's Avatar
Forum Newbee

Quote:
Oejoejoe das een ferme berg dan.

Haha ben er ook niet de master in maar weet er wel wat van. Heb je al iemand die ze er voor je op gaat leggen? Niet elk autobedrijf wil namelijk getrokken banden leggen. Maar weet je ook wat de cijfers willen zeggen?

Dat je gelijk goed schroefset moet nemen ben ik helemaal met je eens. Alleen somige sets zijn heel duur maar niet speciaal. Zelf heb ik nu een set dat 2 jaar oud is en niet duur was, waar ik zeer te vreden over bent. Ik rij behoorlijk laag en door eigelijk te breden wielen heb ik zoveel bumpstops moeten steken dak achter helemaal nie veer maar da kom nie door schroefset. Is wel lekker stug.

Als je electrische nu kunt maken ook zeker doen! Vooral als het panelen zijn standaard met electrisch, zou inderdaad zonde zijn als je zou gaan boren.

Ja dat is het zeker, ik zal zo meteen met de hond uitlaten even een foto maken, hoop dat het dan te zien is op de foto zonder auto.

nee nog niet, moet eerst de banden maar eens zien te vinden, 195/40/17.
ja enigszins de eerste maat is de breedte van de band de tweede de hoogte en de derde de inch maat. verder snap ik er geen hol van hahaha

okay en wat voor 1 heb jij dan? en wat koste die?

ja daarom ben ik lekker zoeken, alleen er word zelden komplete set aangeboden. ik heb ze nu gelukkig gevonden voor de prijzen die ik ervoor wil uitgeven. Boren begin ik niet aan dan sloop ik de hele panelen...

Mijn Golfke
Reply With Quote
Old 04-01-2012, 16:08
VWToon89's Avatar
Forum Regular

Quote:
Ja dat is het zeker, ik zal zo meteen met de hond uitlaten even een foto maken, hoop dat het dan te zien is op de foto zonder auto.

nee nog niet, moet eerst de banden maar eens zien te vinden, 195/40/17.
ja enigszins de eerste maat is de breedte van de band de tweede de hoogte en de derde de inch maat. verder snap ik er geen hol van hahaha

okay en wat voor 1 heb jij dan? en wat koste die?

ja daarom ben ik lekker zoeken, alleen er word zelden komplete set aangeboden. ik heb ze nu gelukkig gevonden voor de prijzen die ik ervoor wil uitgeven. Boren begin ik niet aan dan sloop ik de hele panelen...

Ben benieuwd naar de foto.

Banden zijn makkelijk te vinden, ik bestel ze altijd hier, heb die maat al voor je opgezocht, http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl Al veel bandjes besteld, nog nooit problemen, snelle levering. Nou je hebt bijna helemaal goed, 2e cijfers heeft wel met hoogte van band te maken maar is het % van de breedte. Dus 40% van 195mm is de hoogte. 7,5J is 7,5 inch, 1 inch is 2,54 cm dus als je velg 7,5j/inch is dan is hij 19,05 cm breedt. Dit is dan de binnen maat, zonder velgen rand voor en achter, die er bij opgeteld zit je aan de 195mm. Ik zou, als je getrokken band wilt dus niet gaan voor de 195/40/R17.
Dan staat een 185/35/R17 veel beter.

Het schroefset waar ik op rijd is dit, http://link.marktplaats.nl/509281121, het klinkt misschien een beetje goedkoop maar ik heb er goeie ervaringen mee. Dit set heeft namelijk stale schroefringen terwijl je bij somige duurdere setten kunststof schroefringen hebt. Blijft altijd je eigen keuzen hierin.

Oldrides:
MK3 '96 1.4

www.vwcruizers.nl

Reply With Quote
Old 04-01-2012, 16:21
Nickie827's Avatar
Forum Newbee

Quote:
Ben benieuwd naar de foto.

Banden zijn makkelijk te vinden, ik bestel ze altijd hier, heb die maat al voor je opgezocht, http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl Al veel bandjes besteld, nog nooit problemen, snelle levering. Nou je hebt bijna helemaal goed, 2e cijfers heeft wel met hoogte van band te maken maar is het % van de breedte. Dus 40% van 195mm is de hoogte. 7,5J is 7,5 inch, 1 inch is 2,54 cm dus als je velg 7,5j/inch is dan is hij 19,05 cm breedt. Dit is dan de binnen maat, zonder velgen rand voor en achter, die er bij opgeteld zit je aan de 195mm. Ik zou, als je getrokken band wilt dus niet gaan voor de 195/40/R17.
Dan staat een 185/35/R17 veel beter.

Het schroefset waar ik op rijd is dit, http://link.marktplaats.nl/509281121, het klinkt misschien een beetje goedkoop maar ik heb er goeie ervaringen mee. Dit set heeft namelijk stale schroefringen terwijl je bij somige duurdere setten kunststof schroefringen hebt. Blijft altijd je eigen keuzen hierin.

Nou ik heb getracht een foto te maken, als je goed kijkt zie je dat de weg eerste naar beneden gaat en daarna naar boven. wat het probleem is dus dat ik eerst naar voren hel en dan ineens naar boven moet en ik heb als ik hem schuin neem nu al nog maar 2 a 3cm over, hier de foto:

Okay jij weet er duidelijk meer van dan mij
maar 185 vind ik TE getrokken, dus ik ga wel voor de 195/40/17. als ik naar 35 ga dan krijg ik maar 1 band te vinden dus dat word hem ook niet...

okay okay, nou ik zal erover nadenken
en nu zie met die schroefset gelijk wat mijn probleem nu zal oplossen, ik heb met de veer die ik nu heb een schotel waar de veer oprust, die loopt tegen me wiel aan, met de schroefset heb ik dat helemaal niet meer...

maar goed dan zal ik maar eerst eens andere banden fixen.

Mijn Golfke
Reply With Quote
Old 04-01-2012, 16:30
VWToon89's Avatar
Forum Regular

Ooooww is dat alles. Valt toch reuze mee, bij ons liggen er daar wordt je banger van. Maar snap wel het zonk probleem maar je raakt alleen je voorlip en voor 27 eurie heb je nieuwe, kan wel als 2 jaarse investering Is het je daily?

Ik zal thuis wel eens kijken wat ik op me 7,5j heb liggen, maak wel ff foto. Snap je de berekening trouwens wel want met een 195 op een 7,5j velg staat je band niet getrokken eej.

Was zelf ook bang voor aanloop probleem maar nu rij ik op 9j achter en heb nergens last van, alleen dak misschien keer me kasten moet late uitrollen. kan ie weer platter

Oldrides:
MK3 '96 1.4

www.vwcruizers.nl

Reply With Quote
Old 04-01-2012, 16:40
Nickie827's Avatar
Forum Newbee

Quote:
Ooooww is dat alles. Valt toch reuze mee, bij ons liggen er daar wordt je banger van. Maar snap wel het zonk probleem maar je raakt alleen je voorlip en voor 27 eurie heb je nieuwe, kan wel als 2 jaarse investering Is het je daily?

Ik zal thuis wel eens kijken wat ik op me 7,5j heb liggen, maak wel ff foto. Snap je de berekening trouwens wel want met een 195 op een 7,5j velg staat je band niet getrokken eej.

Was zelf ook bang voor aanloop probleem maar nu rij ik op 9j achter en heb nergens last van, alleen dak misschien keer me kasten moet late uitrollen. kan ie weer platter

Haha nou hij voelt anders aan :P
ja okay maar dan heb ik imi en dat heb ik nou niet,
het is me daily inderdaad, hopelijk over een tijdje een auto van de zaak dan kunnen we MK3 sparen

hmm nee dan snap ik hem niet, maar ik wil niet me velgrand overdreven zien,
zoals de foto hieronder zo wil ik het hebben,

nou ik ben niet bang voor aanloop ik heb het nu :P
dus als ik andere banden neem dus naar 40 ga dan ben ik sowieso van het probleem af...

Arg waarom verdien ik zoveel en krijg ik het niet, geld nodig hahaha

Mijn Golfke
Reply With Quote
Old 04-01-2012, 17:00
VWToon89's Avatar
Forum Regular

Quote:
Haha nou hij voelt anders aan :P
ja okay maar dan heb ik imi en dat heb ik nou niet,
het is me daily inderdaad, hopelijk over een tijdje een auto van de zaak dan kunnen we MK3 sparen

hmm nee dan snap ik hem niet, maar ik wil niet me velgrand overdreven zien,
zoals de foto hieronder zo wil ik het hebben,

nou ik ben niet bang voor aanloop ik heb het nu :P
dus als ik andere banden neem dus naar 40 ga dan ben ik sowieso van het probleem af...

Arg waarom verdien ik zoveel en krijg ik het niet, geld nodig hahaha

haha ja ik ken het, had ik in het begin ook, kom je wel overheen. Vond erger toen ik me uitlaat ging raken daarom is hij nu ook behoorlijk vlak.

Ik heb gewoon een orginele hoor, met mooi VW logo. Met daily wil je wel beetje fatsoenlijk kunnen rijden.

Lees op je gemak nog maar eens die berekening, dan snap je hem. Maar als je geen velgrand wilt zien is dit een goeie band, ik dacht alleen als je getrokken wilt.

Uuuhhmm ik denk dat je probleem niet zo snel opgelost is met andere bandjes. Jou velg soort heeft namelijk heel snel dat ze aanlopen omdat ze een grote ET waarde hebben. Daardoor komen ze veel verder naar binnen te staan.

Oldrides:
MK3 '96 1.4

www.vwcruizers.nl

Reply With Quote
Old 04-01-2012, 17:40
TheDutchBeast's Avatar
TheDutchBeast TheDutchBeast is offline
VW Fanatic

Mooi bakkie nick
Old 04-01-2012, 18:17
Nickie827's Avatar
Forum Newbee

Quote:
haha ja ik ken het, had ik in het begin ook, kom je wel overheen. Vond erger toen ik me uitlaat ging raken daarom is hij nu ook behoorlijk vlak.

Ik heb gewoon een orginele hoor, met mooi VW logo. Met daily wil je wel beetje fatsoenlijk kunnen rijden.

Lees op je gemak nog maar eens die berekening, dan snap je hem. Maar als je geen velgrand wilt zien is dit een goeie band, ik dacht alleen als je getrokken wilt.

Uuuhhmm ik denk dat je probleem niet zo snel opgelost is met andere bandjes. Jou velg soort heeft namelijk heel snel dat ze aanlopen omdat ze een grote ET waarde hebben. Daardoor komen ze veel verder naar binnen te staan.

Ja daarom, nou eerst maar eens zorgen dat ze eronder kunnen, de ET waarde is 40 als ik het goed heb, en je berekening zal ik nog eens doornemen!
nee ik wil niet getrokken in zo'n zin, dat vind ik te, maar wat ik nu heb is helemaal niks, om deze pracht velg gaat het :P .

Zo erg is de band nu dat wil ik dus ECHT niet!!!

En hij loopt hier tegen aan, echt minimaal maar als ik het eronder laat dan sloop ik de band en me auto...

snap je nu mijn idee een beetje?! Dus als ik een halve tot een cm spacer heb dan ben ik van me probleem af.

Mijn Golfke
Reply With Quote
Old 04-01-2012, 18:18
Nickie827's Avatar
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by TheDutchBeast
Mooi bakkie nick

Thanks kerel! Hij wordt alleen maar mooier

Mijn Golfke
Reply With Quote
Old 10-01-2012, 02:10
Nickie827's Avatar
Forum Newbee

Zo vandaag eens aan de knutsel geweest met een idee die in me op kwam 8)
zat gister eens even te filosoferen, voor me koplampen. :SCRATCH:
ik wil zwarte voorkant knippers en koplampen, maar had geen zin om 100deren euro's uit te geven.
dus dan halen we het glas er vanaf en gaan we het zelf spuiten :tu: :tu:
zo gezegd zo gedaan! "nieuwe" eruit "oude" erin!
glas even warm gemaakt met de verfbrander (toch goede aankoop toen voor bouwen van custom computerkasten!) en glas is erg makkelijk los te maken dan.

dus we gaan aan de knutsel met wat schilders tape (van de gammel :LOL: )

Zo als je waarschijnlijk wel ziet is de helft zwart en de helft chrome nog.
dit eigenlijk per ongelijk.
maar ik wilde dus gaan ontvetten om te kunnen gaan spuiten, toen ik dit deed kwam ook al de verf laag los. dus dan maar alles doe en dit is het resultaat na een paar uurtjes knutsel!

Voor.

Na.

en in de auto. ik vind het super! ben er erg blij mee!! :tu:

Mijn Golfke
Reply With Quote
Old 10-01-2012, 10:20
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life

je zegt dat er nu 205 50 17 om de velgen zitten maar hoord daar voor de goede wielomtrek geen 40 serie onder te zitten 50 is volgens mij te hoog , dan zou het geen wonder zijn dat de band tegen de veerschotels aan zit. maar ik kan er ook naast zitten.

Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
Reply

Posting Rules