#1
|
|||
|
|||
te hoge vacuum in carb? afstelbaar?
mijn golf 2 1.3 HK heeft stationair een onderdruk van 600 mbar.
De vacuumvervroeger begint te werken bij 120mbar en is uitgewerkt bij 300 mbar. De vacuum lijkt me dan dus veel te hoog stationair, want ik vermoed dat de druk verder moet toenemen naarmate de toeren hoger worden? Hoe kan je dat afstellen / verstellen? Het gaat om een pierburg 2e3 carburateur |
#2
|
|||
|
|||
Vacuem kun je niet afstellen, je kan alleen minder vacuem krijgen door de de gasklep verder open te zetten (dus hoger stationair)
Vacuem wordt minder naarmate dat de gasklep open gaat |
#3
|
|||
|
|||
oke, duidelijk. de 2e3 carburateur is er een met dubbele venturi, dus misschien moet de gasklep van de 2e venturi iets verder open staan...
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Als je de gasklep verder open zet zal je stationair toerental omhoog gaan Maar wat is je probleem nou eigenlijk ?? Die hoeveelheid vacuem is volgens mij gewoon normaal, dus zou me er niet dood op staren Je kunt ook niet zomaar aan je carburateur schroeven, de meeste kleppen hebben gewoon een vaste afstelling. Last edited by Spierings : 01-12-2011 at 20:22. |
#5
|
|||
|
|||
het probleem is dat mn auto niet goed loopt.
Daarom heb ik onder meer naar ontsteking gekeken en de vervroeging. Nu viel me op dat er een vrij hoog vacuum is, zeker vergeleken met mn golf 1 1.5... Dus vandaar ben ik gaan meten. Snap ook niet waarom het vacuum bij stationair al dusdanig hoog is dat de vacuumvervroeger al helemaal is uitgewerkt? |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Hij is niet uitgewerkt, als je gas geeft valt het vacuem gedeeltelijk weg en gaat de vacuem vervroeger werken. |
#7
|
||||
|
||||
Als je dit goed leest heb je een te laag vacuum.
Als we het over absolute druk hebben is 150 (beter vacuum) lager dan 600.....(weinig onderdruk). we hebben in de atmosfeer ongeveer een druk van 1 bar en een beetje. als je vacuum maar tot 600 mbar (onderdruk) zakt betekent dat je maar 400 mbar absolute druk hebt. dan kom je nog niet aan die 120 mbar absoluut. een absoluut vacuum (0 bar) is niet haalbaar praktisch. (constructie, dichtingen lekken allemaal wel wat) Dus hoe lees je het af? |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
juist,hoe meer toeren je maakt hoe hoger de stroomsnelheid in je inlaatsysteem,waardoor dan weer het vacuum zakt.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |