#21
|
|||
|
|||
Ja s goed man! S het trouwens mogelijk om straks op bio ethanol te gaan rijden? Icm die cv carbs dan he.. Rijker afstellen en ontsteking toch?! Heb wel is gelezen dat je dan pk's kunt winnen.. Of is dit bullshit, 3keer kut, en kan ik gewoon beter op eur98 blijven rond hobbelen?!
Iemand bekend met bio ethanol icm met carbs?! En nog een vraagje over de verbouwing, ik ben TIG rvs fotolasser van beroep.. Dus spruitstukkie is voor mij geen probleem.. Heb de ontsteking van een kr.. Maar waarom moet ik die gebruiken ipv mijn onsteking die van de PL afkomt? En kan ik gewoon met mijn kabelboom blijven rijden van de PL?! (uiteraard alle computers E.D weggelaten) De sproeier bezetting is 140 volgens mij kan ik eerdaags wel proberen op te starten of is 140 te klein?! Dynamo, watermondje ect is bekend en is al aangepast.. Alle tips tricks zijn welkom.. Groeten!!!
__________________
DIKKE Hoeren zijn Vet Last edited by D-ion : 11-12-2011 at 17:50. |
#22
|
|||
|
|||
Eehmmm wie o wie kan mij helpen
__________________
DIKKE Hoeren zijn Vet |
#23
|
|||
|
|||
je sproeiers zou je moeten vergroten, 140 is veel te klein. Ik heb een KR en rij nu met 182,5 met de gasnaalden op de middenstand. Op deze manier blijft mijn motor in elk toerengebied rond 14,6 air/fuel (bijna lambda 1) dus is aardig goed.
|
#24
|
|||
|
|||
Bio ethanol is behoorlijk schraal. Dit houd in de al je kunststof en rubber uitdroogd/hard wordt. De zaak zal onvermijdelijk gaan lekken na verloop van tijd.
Gr, Pim |
#25
|
|||
|
|||
Ziet er erg goed uit maar ff 1 vraagje als je naar foto 4 kijkt zie je dat de diameter van je spruitstuk runners veel groter is dan de diameter van de inlaat zijde van je carbs hoe ga je dat verschil opvangen?
Quote:
__________________
Golf 1 1981 1.1 Golf 1 1983 1.1 => 1.8 16v Golf 3 1996 2.0 8v |
#26
|
|||
|
|||
Ehm.... De diameters van de runners en carbs zijn op een tiende nauwkeurig gelijk.. Hebb ze precies afgedraaid zodat ik straks met 4 stukjes slang. En 8 klemmetjes de boel kan monteren.. Misschien optisch bedrog?!(van foto 4)
__________________
DIKKE Hoeren zijn Vet |
#27
|
|||
|
|||
Ziet er heel strak uit!
Mijn Complimenten voor het werk! grts |
#28
|
||||
|
||||
Hoi man,
nog vorderingen? heb al even niks meer gezien en ben wel benieuwd! groeten Ferry |
#29
|
||||
|
||||
ik had dit nog niet eerder gezien zo, maar donders wat een leuk project zo. pracht van een spruitstuk !
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#30
|
|||
|
|||
Thanks! Heb er ook erg me best op gedaan.. Project staat even on hold door het koude weer.. Vrijdag schaf ik een golf 3,5 cabby aan voor daily. Die heeft dan ook wat aandacht nodig.. Zodra ik verder ga volgen meer foto's + updates. See you all soon.. Gr dion
__________________
DIKKE Hoeren zijn Vet |
#31
|
|||
|
|||
Hoi,ik ben Roman en kan jou verder helpen met de carbs,kwa afstelling.ik heb zelf en 2.3 Liter 5 cilinder 10V audi motor op 5 Yamaha R1 carburateurs omgebouwd.ik rij er al 2 jaar mee en ben al ardig opgeschoten kleine problemen te verhelpen.
de e85 ombouw is mogelijk,wil ik ook doen,maar ik ga wel een losse carburateur uit elkaar halen en alle plastic en rubber deelen in e85 laten liggen om te kijken of iets gaat gebeuren met deze deelen.wat is cilinderinhoud van jou motor per cilinder en wat is de cilinderinhoud van de motorfiets war de carbs vandaan komen per cilinder?Heb jij en AFR meter monteerd? |
#32
|
|||
|
|||
Beetje offtopic ..maar heb je een foto van die 5x carb op die v5?
Want dat lijkt mij een heerlijk plaatje! |
#34
|
|||
|
|||
Ik mag hier geen fotos posten,maar kijk eens op youtube naar de kanal van wurstbroto daar vind je en paar filmpjes van de heuvelklim in Duitsland en van de rollenbank.
|
#36
|
|||
|
|||
http://youtu.be/eiv-g2K4xyM
deze audi staat niet alleen maar op de Parkeerplaats. |
#37
|
|||
|
|||
Even wat foto's
In opbouw! 2 En de carbs De cabby
__________________
DIKKE Hoeren zijn Vet Last edited by D-ion : 12-04-2012 at 21:27. |
#38
|
||||
|
||||
Mooi werk
Al wat opgeschoten met je ontsteking? Je hebt een KR unit nodig omdat de PL ontsteking geintregreerd in de ECU zit, KR heeft een stand alone ontsteking.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#39
|
|||
|
|||
Oke oke.. Nou eigenlijk ben ik vooral bezig geweest met het opbouwen van de auto zelf.. Heb het ook erg druk qua werk ect. Zit nu ook tm zaterdag in wenen oostenrijk. Dus dan word het beetje moeilijk sleutelen aan de golf. Maar ik kan dus niet gewoon me computer van de pl met de vacuumslang aansluiten straks? Die vervroegd dan toch ook gewoon m'n onsteking?
__________________
DIKKE Hoeren zijn Vet |
#40
|
|||
|
|||
iemand ? verder nog tips zoals: Basismaat sproeiers
Afstelling gasnaalden Is het pompje die bij een golf 2 16v in de tank zit, I.C.M T stuk met retour leiding genoeg om de vlotters te vullen? Wat te doen met de stekkers die normaal op het gaskleppenhuis zitten, lambda zonde, koudestart sproeier, en koelvloeistof sensor die voor het motor management is? Is zo'n schuiftonnetje die je op de gaskabel kan schroeven sterk genoeg om de gaskabel te monteren? Ik weet dat ik daarna alles nog moet finetunen en syngroon stellen dat laat ik bij een kennis doen bij een motorzaak. Het gaat mij vooral om te kunnen starten Verdere tips altijd welkom! het mooie weer komt er aan heb even een zetje nodig om het lopend te krijgen..
__________________
DIKKE Hoeren zijn Vet |