Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-10-2011, 07:12
raymonnetje raymonnetje is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 61
Default auto slaat soms af bij terugschakelen

Hallo Vw-rijders,

Mijn golf 2 wil soms wel eens afslaan bij het terugschakelen. De auto rijdt als een zonnetje, alleen als ik dan terugschakel voor een afrit of voor een bocht wil die afslaan. Ik handel dus als volgt; gas los, uitrollen, koppeling in, terugchakelen en dan slaat ie af, koppeling opkomen, auto loopt zich als het ware dan zelf weer aan.

Waar kan dit aan liggen?

groet,

Raymon
Reply With Quote
  #2  
Old 19-10-2011, 07:18
raymonnetje raymonnetje is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 61
Default

Het is een PN motor 1.6l met injectie en in mijn vraagbaak staat dat ik het stationair toerental niet kan verhogen. Ik dacht al ik doe het stationair toerental een beetje opschroeven...
Reply With Quote
  #3  
Old 19-10-2011, 11:23
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,188
Default

Heeft deze een stappenmotor ?
__________________
Golf Rallye
Golf 8 GTI
Caddy 2.0TDI
Reply With Quote
  #4  
Old 19-10-2011, 11:26
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

@ rallye, denk het niet. is een carb blok.

Alle vacuumslangen etc in orde? voetpakking in orde?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #5  
Old 19-10-2011, 11:31
louie_scirocco's Avatar
louie_scirocco louie_scirocco is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 270
Default

Dit probleem hebben al die 1600's
Reply With Quote
  #6  
Old 19-10-2011, 12:28
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,510
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
@ rallye, denk het niet. is een carb blok.

Alle vacuumslangen etc in orde? voetpakking in orde?


Raqymon zegt dat het een injectie is... ik heb dit ooit gehad met een polo '89. daar stond de distrib. een tandje verkeerd. maar of dat bij jou blok ook zo kan zijn weet ik niet. misschien is er een eenvoudigere oplossing...
Reply With Quote
  #7  
Old 19-10-2011, 13:51
matt202's Avatar
matt202 matt202 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 438
Default

ik heb daar ook last van bij mijn 1600.
gebeurd alleen als ik bij hoge snelheid / toerental wisselingen wil terugshakelen. dus heel makkelijk voor mij, gewoon rustiger gaan rijden, heb ik er geen last van ;-)
Reply With Quote
  #8  
Old 19-10-2011, 14:55
raymonnetje raymonnetje is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 61
Default

Heb wel gezegt dat het injectie is, heb ik ook gedacht maar is een carb, de bekende pierburg 2ee. Heb vandaag wat gereden gewoon rustiger koppelen enzo.. en langer uitrollen tot ja op 1100 toeren zit en dan pas terugschakelen van 3 -> 2 dan hoeft ie maar 200 toeren te zakken ipv 1400 toeren terugschakelen wanneer die 500 toeren moet zakken, is een groot verschil denk ik. Stationair is niet aan te passen omdat deze elektronisch geregeld is.
Reply With Quote
  #9  
Old 19-10-2011, 15:01
TomBigz's Avatar
TomBigz TomBigz is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 73
Default

Soms erg lastig allemaal.

Last edited by TomBigz : 14-09-2012 at 17:09.
Reply With Quote
  #10  
Old 19-10-2011, 17:24
-joey- -joey- is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 49
Default

Mijn Golf heeft het ook. Ik heb een nieuwe gasklepregelaar en potentiometer, nieuwe vacuumslangen en voetpakking. nieuwe luchtfilter slangen en luchtfilter, benzinefilter, bougie's en computer. Zeg nu maar waar het aan kan liggen haha. Ik heb het gewoon geaccepteerd hij heeft het maar heel zelden. Soms loopt de auto ook heel onregelmatig stationair. verder loopt die super. Heel bijzonder maarja.
Reply With Quote
  #11  
Old 19-10-2011, 22:32
TomBigz's Avatar
TomBigz TomBigz is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 73
Default

Oei! Dat is inderdaad erg vervelend. Ander blok dan maar he

Last edited by TomBigz : 14-09-2012 at 17:10.
Reply With Quote
  #12  
Old 19-10-2011, 22:38
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,188
Default

Zit nogal groot verschil tussen carb en injectie :P
__________________
Golf Rallye
Golf 8 GTI
Caddy 2.0TDI
Reply With Quote
  #13  
Old 20-10-2011, 05:22
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hallo ..

vervang je gasklepregelaar maar ,
dan ben je van probleem aff ..veel voorkomend probleem
mischien heb ik wel 1 liggen ,, mag je wel proberen
vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #14  
Old 18-12-2011, 12:01
diskonaut diskonaut is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 196
Default

Ik heb dus gisteren hetzelfde meegemaakt met mijn auto. Golf 2 gti van 1990,weet wel ni welke blok erin zit

Gisteren 140km autostrade gereden en telkens bij afrit (afremmen & terugschakelen) wilt deze afslaan & slaat hij soms ook af

Dus dit zou de gasklepregelaar kunnen zijn?

Ook als in de afrit nam ging mijn lampje van de olie soms aan & begon hij te zoemen regelmatig?

Olie is pas vernieuwd dus dat kan het ni zijn,slecht contact ofzo?

Grtz
Reply With Quote
  #15  
Old 18-12-2011, 21:52
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Quote:
Originally Posted by Rallye
Zit nogal groot verschil tussen carb en injectie :P

absoluut,PN heeft geen injectie.
PN geeft vaak ellende,heb nu een RP,beter!
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #16  
Old 19-12-2011, 23:54
Dr.Golf's Avatar
Dr.Golf Dr.Golf is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,307
Default

Quote:
Originally Posted by gooigolf
hallo ..

vervang je gasklepregelaar maar ,
dan ben je van probleem aff ..veel voorkomend probleem
mischien heb ik wel 1 liggen ,, mag je wel proberen
vrgr gooigolf




De hele boel eens uit elkaar halen en eens flink schoonmaken wil ook goed helpen.
__________________
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000

Last edited by Dr.Golf : 20-12-2011 at 07:12.
Reply With Quote
  #17  
Old 21-12-2011, 08:00
raymonnetje raymonnetje is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 61
Default

Hallo,

Heb het nog een keer gegoogled en toen kwam ik per ongeluk op het amtgarage forum, Daar was ook iemand met een mk2 met pn motor 1.6 liter. Daar was de laatste reactie, ontsteking met 2á 3 graden vervroegen. Ik een kameraad van me gebeld (automonteurtje), dat wil wel eens helpen ja zegt hij. Dus wij gewoon de ontsteking zo met de hand verdraaien. Sinds dien (2dagen geleden) nog niet weer afgeslagen. hij zou zo wat langzamer naar het stationair toerental moeten lopen, en zou de stationairregelaar minder snel te hoeven werken. het is nog steeds af en toe dat ie te laag zakt. Nja als ie maar blijft lopen dan vind ik het best.
Reply With Quote
  #18  
Old 21-12-2011, 08:41
de clown's Avatar
de clown de clown is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 666
Default

Dit is dus de reden dat ik er na verloop van tijd een ander blok in ga leggen, je blijft aan het kloten, met een PN motor, je kunt alles vervangen zoals ik heb gedaan, dan rijd de auto een tijdje goed, en dan begint het weer, steeds maar weer iets anders waardoor hij beroerd gaat lopen..

Of een vervangende cabarateur erop zetten, ben je voor plusminus 400 euro klaar, maar ik wil tog ook iets meer vermogen, daarom heb ik gekozen voor een motorombouw
__________________
*****down to earth*****
Golf 3 GTI sold
Golf 3 1.6 Wrecked
Golf 2 1.6 project car STOLEN!!!
Polo 6n 1.6 still runing project
Reply With Quote
  #19  
Old 21-12-2011, 16:49
diskonaut diskonaut is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 196
Default

Dit heb ik gevonden op het internet erover

Quote:
Het schommelend toerental is niet het gevolg van een defecte gasklep regelaar, dat een een gewone moter die het doet of het af laat weten. Meestal is er een lek ontstaan in het vacuumsysteem. Meet dit naar en kijk of het aan de norm voldoet. De motor loopt nimmer helemaal stabiel, dat is normaal. Controleer ook even of de massaverbinding OK is. Deze loopt van de carburateur naar het kleppendeksel alwaar deze middels een lamel vast zich. Wil wel eens stuk gaan.


Denk dat die bij mij stuk is, is dit maar een kabeltje van ongeveer 10-15cm?

Grtz
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum