#1
|
|||
|
|||
auto slaat soms af bij terugschakelen
Hallo Vw-rijders,
Mijn golf 2 wil soms wel eens afslaan bij het terugschakelen. De auto rijdt als een zonnetje, alleen als ik dan terugschakel voor een afrit of voor een bocht wil die afslaan. Ik handel dus als volgt; gas los, uitrollen, koppeling in, terugchakelen en dan slaat ie af, koppeling opkomen, auto loopt zich als het ware dan zelf weer aan. Waar kan dit aan liggen? groet, Raymon |
#2
|
|||
|
|||
Het is een PN motor 1.6l met injectie en in mijn vraagbaak staat dat ik het stationair toerental niet kan verhogen. Ik dacht al ik doe het stationair toerental een beetje opschroeven...
|
#3
|
|||
|
|||
Heeft deze een stappenmotor ?
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#4
|
||||
|
||||
@ rallye, denk het niet. is een carb blok.
Alle vacuumslangen etc in orde? voetpakking in orde?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
||||
|
||||
Dit probleem hebben al die 1600's
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Raqymon zegt dat het een injectie is... ik heb dit ooit gehad met een polo '89. daar stond de distrib. een tandje verkeerd. maar of dat bij jou blok ook zo kan zijn weet ik niet. misschien is er een eenvoudigere oplossing... |
#7
|
||||
|
||||
ik heb daar ook last van bij mijn 1600.
gebeurd alleen als ik bij hoge snelheid / toerental wisselingen wil terugshakelen. dus heel makkelijk voor mij, gewoon rustiger gaan rijden, heb ik er geen last van ;-) |
#8
|
|||
|
|||
Heb wel gezegt dat het injectie is, heb ik ook gedacht maar is een carb, de bekende pierburg 2ee. Heb vandaag wat gereden gewoon rustiger koppelen enzo.. en langer uitrollen tot ja op 1100 toeren zit en dan pas terugschakelen van 3 -> 2 dan hoeft ie maar 200 toeren te zakken ipv 1400 toeren terugschakelen wanneer die 500 toeren moet zakken, is een groot verschil denk ik. Stationair is niet aan te passen omdat deze elektronisch geregeld is.
|
#9
|
||||
|
||||
Soms erg lastig allemaal.
Last edited by TomBigz : 14-09-2012 at 17:09. |
#10
|
|||
|
|||
Mijn Golf heeft het ook. Ik heb een nieuwe gasklepregelaar en potentiometer, nieuwe vacuumslangen en voetpakking. nieuwe luchtfilter slangen en luchtfilter, benzinefilter, bougie's en computer. Zeg nu maar waar het aan kan liggen haha. Ik heb het gewoon geaccepteerd hij heeft het maar heel zelden. Soms loopt de auto ook heel onregelmatig stationair. verder loopt die super. Heel bijzonder maarja.
|
#11
|
||||
|
||||
Oei! Dat is inderdaad erg vervelend. Ander blok dan maar he
Last edited by TomBigz : 14-09-2012 at 17:10. |
#12
|
|||
|
|||
Zit nogal groot verschil tussen carb en injectie :P
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#13
|
||||
|
||||
hallo ..
vervang je gasklepregelaar maar , dan ben je van probleem aff ..veel voorkomend probleem mischien heb ik wel 1 liggen ,, mag je wel proberen vrgr gooigolf |
#14
|
|||
|
|||
Ik heb dus gisteren hetzelfde meegemaakt met mijn auto. Golf 2 gti van 1990,weet wel ni welke blok erin zit
Gisteren 140km autostrade gereden en telkens bij afrit (afremmen & terugschakelen) wilt deze afslaan & slaat hij soms ook af Dus dit zou de gasklepregelaar kunnen zijn? Ook als in de afrit nam ging mijn lampje van de olie soms aan & begon hij te zoemen regelmatig? Olie is pas vernieuwd dus dat kan het ni zijn,slecht contact ofzo? Grtz |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
absoluut,PN heeft geen injectie. PN geeft vaak ellende,heb nu een RP,beter!
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
De hele boel eens uit elkaar halen en eens flink schoonmaken wil ook goed helpen.
__________________
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000 Last edited by Dr.Golf : 20-12-2011 at 07:12. |
#17
|
|||
|
|||
Hallo,
Heb het nog een keer gegoogled en toen kwam ik per ongeluk op het amtgarage forum, Daar was ook iemand met een mk2 met pn motor 1.6 liter. Daar was de laatste reactie, ontsteking met 2á 3 graden vervroegen. Ik een kameraad van me gebeld (automonteurtje), dat wil wel eens helpen ja zegt hij. Dus wij gewoon de ontsteking zo met de hand verdraaien. Sinds dien (2dagen geleden) nog niet weer afgeslagen. hij zou zo wat langzamer naar het stationair toerental moeten lopen, en zou de stationairregelaar minder snel te hoeven werken. het is nog steeds af en toe dat ie te laag zakt. Nja als ie maar blijft lopen dan vind ik het best. |
#18
|
||||
|
||||
Dit is dus de reden dat ik er na verloop van tijd een ander blok in ga leggen, je blijft aan het kloten, met een PN motor, je kunt alles vervangen zoals ik heb gedaan, dan rijd de auto een tijdje goed, en dan begint het weer, steeds maar weer iets anders waardoor hij beroerd gaat lopen..
Of een vervangende cabarateur erop zetten, ben je voor plusminus 400 euro klaar, maar ik wil tog ook iets meer vermogen, daarom heb ik gekozen voor een motorombouw
__________________
*****down to earth***** Golf 3 GTI sold Golf 3 1.6 Wrecked Golf 2 1.6 project car STOLEN!!! Polo 6n 1.6 still runing project |
#19
|
|||
|
|||
Dit heb ik gevonden op het internet erover
Quote:
Denk dat die bij mij stuk is, is dit maar een kabeltje van ongeveer 10-15cm? Grtz |